Ga naar inhoud

2 routers?


anoniem

Aanbevolen berichten

Graag hulp bij het volgende: Na een defect modem (speedtouch 510) een nieuwe modem/router gekocht (E-TEch adwg02). Achter het oude modem stond een smc-router (2804wbr). Tot het defect gaan van het modem werkte alles goed. Met de buren deel ik de internetverbinding. Er hangt 1 bedrade pc aan en 2 draadloze PC's. Allen draaien onder XP home met sp2. Verder Norton antivirus en zonealarm als beveiliging. De problemen: 1. Met de nieuwe E-tech hebben de buren een zeer matige verbinding. 2. De bedrade PC krijgt geen verbinding met Internet als zonealarm aan staat. Mijn vragen zijn; Is het mogelijk de oude smc-router te gebruiken om het signaal naar de buren te versterken en hoe kan ik de bedrade pc laten werken met de ingebouwde firewall en zonealarm (of kerio/sygate) Jos
Link naar reactie
[quote="aj.werkhoven"]Een subnet begint toch steeds met 255.255...? Ik heb van ip-adressen en netwerken niet echt veel kaas gegeten. Misschien Kan je het wat nader toelichten wat je bedoelt.[/quote] Ik zal het iets anders uitleggen. De routers moeten beiden in een ander IP segment staan om te kunnen communiceren. Dus kijk nu eerst eens waar het LAN IP van elk van de routers op staat. Als dat gelijk is, zul je dus in 1 van de twee het start IP moeten wijzigen (zie eerder voorbeeld)
Link naar reactie
Voor een beginneling als ik word het ingewilkkeld! :o Ik heb flink gezocht maar ik kan nergens het 'voorkeurs netwerk' vinden... Bij de eigenschappen van mijn netwerkverbinding zie ik maar 2 tabbladen. Op verschillende webpagina's zie er daar 4 ... Zou ik het daar moeten invullen? De WEP en WPA encryptie invullen zal wel lukken denk ik. Als ik ze op de beide routers hetzelfde houd, gaat het hoop ik wel goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...