Ga naar inhoud

internet delen met router en isdn


anoniem

Aanbevolen berichten

Situatie is als volgt: pc1 met win98 verbonden aan internet via isdn modem, deze pc heeft een netwerkkaart. De netwerkkaart is verbonden aan een router-hub die tevens fungeert als accesspoint. pc2 met win98 heeft een wirelesskaartje. pc1 ziet pc2 en vice-versa, filesharing is geen enkel probleem. beide pc's zien de router. pc1 heeft ics geinstalleerd staan, toch lukt het niet om vanuit pc2 het internet op te komen via pc1. Iprange is goed, subnet is goed, gateway instelling op pc2 is goed toch lukt het niet. Mijn vermoeden ligt bij de router die tevens een ipnummer kent, DHCP actief heeft. Toch lukt het niet om internet op te komen. Iemand suggesties?
Link naar reactie
Als ik je verhaal goed begrijp gebruik je de router/hub alleen als hub. Of DHCP actief is op de router of niet maakt in feite niet uit omdat je vaste IP-adressen hebt ingesteld op de PC's. DHCP overschrijft dat niet. Kan je even de volgende instellingen op een rij zetten? - De IP-adressen van de PC's en de router - De default gateway van de PC's en de router - Eventueel de DNS-adressen - Het merk en type router Mijn vermoeden is dat de router een eigen default-gateway heeft die naar de uitgang gaat waar normaal het internet aan gekoppeld is. Als je hier PC1 aan gekoppeld hebt, dan is de default gateway voor de router dus PC! (met ISDN-modem) Bij PC2 moet in dat geval de router als default-gateway worden benoemd. De router is dan inderdaad het acces-point. PC1 en PC2 zitten dan dus niet in hetzelfde netwerk-segment, maar zijn gescheiden netwerken. De andere oplossing is de router niet te gebruiken. Beide PC's zitten dan wel in hetzelfde netwerk-segment en de uitgang van de router die bedoeld is voor internet wordt dan niet gebruikt. De router moet dan wel worden ingesteld met als default-gateway het IP-adres van PC1. Ook PC2 moet dan als default gateway het IP-adres van PC1 hebben. Succes. Kom je er niet uit, geef dan de boven aan gevraagde informatie. Mogelijk kan iemand je dan verder helpen.
Link naar reactie
Als ik et verhaal tevens goed begrijp heb je een accespoint aan je router pc (pc1) zitten. De meeste accespoints kun je als twee manieren configureren. Een om van je accespoint een apart netwerk te maken los van je "vaste" LAN en een methode om je accespoint te integreren in je "vaste" LAN. Deze laatste methode heet bridging mode van je acces point en zo moet hij dan ook geconfigureerd zijn. Je zou hier ook eens naar kunnen kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...