Ga naar inhoud

Van 2 naar 3 PC's op een netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Huidige situatie: 2 PC's op een netwerk met crosscable. Dit werkt goed. PC1 ontvangt Chello en wordt gedeeld met PC2. In PC1 zit een ethernetkaart voor Chello en een Realtek netwerkkaart t.b.v. netwerk. Zo ook in PC2 een Realtek netwerkkaart. Ik wil met de komst van een 3e PC een router aanschaffen en heb mij daarbij bedacht, om uit PC1 de Realtek kaart te halen en deze in de 3e PC in te bouwen. Chello op de router en de 3 PC's op de router met UTP straight kabel. Ik heb 2 vragen: 1 is deze beredenering juist en 2 kan ik verwachten, dat met het gebruik van een router met name PC1 wat sneller kan opstarten, omdat deze nu 1 netwerkkaart minder te zoeken heeft? Ik hoor/lees wel, alvast bedankt, Jan K
Link naar reactie
je redenering is juist qua bekabeling, al vraagt het natuurlijk nog wat instellingen op alle pc's en router ( daar kom je wel uit ). De sharing software kan je het beste deinstalleren op beide pc's. Wat betreft sneler opstarten van de eerste computer , daar zou ik niet te veel van verwachten. Het zal iets sneller zijn maar niet echt merkbaar denk ik. Je kan ook nog ergens een hub opnemen in je systeem, scheelt misschie weer wat bekabeling.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...