Ga naar inhoud

Probleem met installatie ADSL (voor ISDN)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met het installeren van ADSL thuis, ik doe alles volgens de installatie handleiding, maar als ik alles geïnstalleerd heb en even wil bellen om te zien of dat werkt dan maakt hij een 'bezet' toon. En als ik de kabel van de splitter naar de telefoonlijn eruithaal gaat de telefoon wel normaal over, maar als ik de adsl modem zonder splitter er op aansluit gaat ie niet meer over. En als ik de handleiding van KPN volg, waarbij de splitter in de meterkast komt bij de NT1 S4 en die dan normaal instel doet de telefoon het wel, maar als ik de modem daarop weer instel doet de telefoon het weer niet. Ik denk dat de ISDN lijn naar de kloten is, want hij had hiervoor ook al kuren. Maar hoe valt dit op te lossen?
Link naar reactie
Ik denk dat je even naar de kpn moet bellen, zij kunnen je lijn testen op afstand en misschien is de splitter wel of niet goed. Ik heb namelijk een keer gehad dat ik het ISDN paket thuis kreeg van ADSL maar met een analoge splitter. Toen werkte het ook niet. Ik heb vervolgens met de kpn gebeld en heb een nieuwe splitter gekregen.
Link naar reactie
Dat zal het wel niet zijn, ik heb hier een alcatel speed touch ISDN splitter,(staat ook op de splitter vermeld). Dus ik ga denk ik gewoon een monteur bellen, want de ISDN aansluiting hiero is ook helemaal om gek van te worden. Zit ik te internetten, kan er niemand bellen, zit mijn zus op haar eigen compu te internetten is er niks aan de hand. En zo zijn er nog wel van dat soort dingen.
Link naar reactie
Hallo, Ik heb dus ook adsl aangeschaft, geinstalleert, netwerkkabel vanuit de modem me netwerkkaart in, dit werkt allemaal, zodra ik de router op de modem aansluit en de kabel vanuit de router me netwerkkaart doe werkt het niet. Ik weet niet wat ik fout doe, misschien heeft iemand een tip gegevens: modem is ethernet modem kpn mxsream en router is van "sweex essentials" Ik hoor het wel, Vr Gr Mike Zwetsloot
Link naar reactie
Je hebt toch wel de ADSL Splitter VOOR de NT1 zitten hè ? Dus 1. De isdn lijn komt binnen in de meterkast deze stop je in de splitter 2. Vanaf de splitter gaat er een lijn naar je NT1 kastje (let op dat je op je NT1 de juiste aansluiting pakt) 3. Controleer of het lampje van de NT1 brand. 4. Controleer op de adsl modem dat Line Sync brand. Als je het zo gedaan hebt en het werkt niet dan is het iets anders (misschien verkeerde kabel gebruikt voor de ISDN aansluiting (Cross cable ofzo).
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Oplossing volgens Primafoon (werkt bij mij goed): 1. ISRA (komt lijn binnen) 2. lijn naar ADSL-splitter 3. vanuit splitter lijn naar NT1 en lijn naar (in mijn geval)USB ethernetmodem 4. nu nog lijn van modem naar PC. 5. ik heb op de NT1 nog een Duovox aangesloten voor de analoge telefoon en een fax. Hopelijk werkt dit bij jou ook goed. Suc6!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...