Ga naar inhoud

Netwerk, cross over kabel etc ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Goeieavond, Sinds kort ben ik in het bezit van een 2 e pc. Ik wil hem graag aan een bestaand netwerk hangen. Eén pc is dus al aangesloten op het netwerk. Ik heb 2 netwerkkaarten plus een hub aangeschaft. Nu is mijn vraag, " de bestaande kabel gaat naar de Hub en vandaar uit gaat ie van de Hub naar mijn eerste pc van die pc gaat ie middels een crossover kabel naar mijn 2 e pc. Eeeuuuhmmm :-) om mijn vraag nu daadwerkelijk te stellen moet ik twee cr.over kabels hebben of twee ??? Gr. P@t
Link naar reactie
P@t, ik ben nu eigenlijk best wel benieuwd wat je gedaan hebt, als ik het zo lees heb je dus in bezit 2 pc's 3 netwerkkaarten en een hub. Dus netwerk -> straight kabel -> pc1 met 2 netwerkkaarten -> crossed -> pc2 Waar heb je die hub dan voor nodig? Of anders: netwerk -> hub -> straight kabel naar pc1 met 1 netwerkkaart en een straight kabel naar pc2 met 1 netwerkkaart
Link naar reactie
Hoi daar, Op dit moment heb ik nog niks gedaan, ben wel iets aan het klooien geweest maar dat heeft in het verleden al geresulteerd dat ik niet meer op het netwerk kan hier, het heb te maken met mijn aanmeldingsnaam denk ik, want als ik zoeken doe naar computers vindt ie hem wel. Nog even terug komend op het verhaal " Hub, netwerkkaart en peecee, ik heb hier dus een hub, maar een ander adviseert me nu om een switch te halen. Gr. P@t
Link naar reactie
'k Wil jullie even bedanken voor de hulp, advies die ik gekregen heb. 'k heb de pc aan het draaien incl. internet. Wil ook gelijk van de gelegenheid gebruik maken om nog één vraag te stellen. Bij het opstarten van mijn pc gaf hij maar de helft weer op het beeldscherm P2 175 mhz terwijl het een 350 mhz is, enig idee waar dat aan kan liggen ??? Inmiddels weer opnieuw opgestart en nu geeft ie 350 mhz weer. 'k Snap het even niet. P@t
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...