Ga naar inhoud

Welke netwerkkaart?


anoniem

Aanbevolen berichten

De goedkoopste... Maakt volgens mij helemaal niets uit. Ga je voor (geclaimde) kwaliteit, dan moet je een relatief dure 3Com (35-40 EUR) kopen. Goedkoop en errug goed, zijn in principe alle kaarten met een Realtek 8139A-chip er op. Is een 10/100 Mbit-kaartje voor nog geen 10 EUR. Naar mijn mening, beste prijs/kwaliteit-verhouding. Suc6!
Link naar reactie
[quote:91d2f8cb1a="jan_dakpan"][quote:91d2f8cb1a="teacher"]maakt niets uit[/quote:91d2f8cb1a] ... kunnen ongeveer20 meter overbruggen. De duurdere (3com) kunnen tot 200 meter overbruggen.[/quote:91d2f8cb1a] Misschien, maar als er een hub of een switch tussen komt, dan gelden er weer andere regels. In het algemeen volstaat een goedkope netwerkkaart. Oh ja, een nieuw systeem heeft vaak al geen ISA slot meer, dus dat is geen optie. Als je iets nieuw aanschaft, neem dan een 10/100 kaart PCI. Onlangs zelf een 10/100 Dec kaartje 2ehands gekocht voor 10 euro. Mijn nieuwste computer heeft Werkt uitstekend! Mijn oude computers werken gewoon op 10MB ISA kaartjes, die kaartjes zijn heel erg goedkoop te bemachtigen. En mocht dat niet zo zijn, gewoon laten liggen. Mijn nieuwste computer heeft een 10/100 LAN-onboard. DUs ja, dus gewoon een kwestie van aansluiten.
Link naar reactie
Voor breedband internet is een 10Mbps ethernetkaart voldoende. Als je nog ISA sloten op je mobo hebt kan je bijvoorbeeld een 3Com 3c509b nemen. Voordeel is dat het prima kaartjes zijn en vaak voor zeer weinig geld te krijgen zijn. Soms zelfs gratis! Denk ook eens aan gebruikte hardware, een netwerkkaart is nauwelijks aan slijtage onderhevig... Als je nieuw wilt kopen denk dan bijv. aan een Realtek 8139 kaartje, deze zijn onder diverse merknamen te koop en kosten niet zo veel.
Link naar reactie
[quote:dbbc3a4e67]Goedkoop en errug goed, zijn in principe alle kaarten met een Realtek 8139A-chip er op.[/quote:dbbc3a4e67] Vooral lekker icm met de sitecom router die ik kocht. Alles pc's werkte behalve degene met die 8139 chip. Dus maar een andere gehaald dan die en het werkte direct :D En ik scheen niet een van de weinige te zijn met dit probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...