Ga naar inhoud

linux herkent geen harde schijf tijdens de installatie?


anoniem

Aanbevolen berichten

ik probeer ubuntu 14 te installeren naast windows vista. alles loopt zoals ik verwacht, en ken van xp maast linux mint. Alleen herkent linux mijn harde schijf niet in het installatiemenu, wel in Gparted. Ik heb dan geprobeerd om in Gparted mijn harde schijf handmatig op te delen in 2 partities, 1 partitie van 350Gb, ntfs waar windows vista op draait, en 1 partitie van 150Gb om linux ubuntu op te zetten. Deze laatste partitie heb ik al op al de mogelijke manieren proberen te formatteren, als ex4, ex3 en linux-swap in de hoop dat linux toch deze schijf zou erkennen bij het opstarten, maar niets werkt. Ik ben hier nu al 3 dagen op aan het zoeken en ik begin redelijk hopeloos te worden dus ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen?!
Link naar reactie
alvast bedankt voor het snelle antwoord! ik krijg bij installatietype “iets anders” niet te zien, bij installatietype staat onderaan mijn harde schijf maar de partities worden niet herkent. Waarom Ubuntu: ik heb mint gehad, en ubuntu draait op mint 17 maar ziet er toch wat mooier uit (persoonlijke voorkeur) en ik zou ook graag ubuntu op mijn gsm en tablet willen installeren
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...