Ga naar inhoud

UT server


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag. Ik speel zelf al een tijdje UnrealTournament on-line en nu krijg ik in Januari een server thuis staan. Het gaat om een Pentium 3 500 mhz met 512 MB geheugen. Hardeschijfruimte is er zat. De server word gebruikt voor data opslag en om te downloaden. Ook kunnen goede bekende van mij op m'n FTP server inloggen. Nu wil ik, als het nog kan, er ook een UT-server bij draaien. Is dit mogenlijk op deze computer. En is mijn ADSL verbinding goed zat. Mijn verbinding: [url]http://signup.solcon.nl/dsl/product_specs.php?id=2158&agent=&postcode=5467kr&huisnr=56&soort=bedrijven[/url] Als het op dit systeem kan draaien, hoe maak ik precies een UT server? Ik wil dat er alleen maar snipers zijn en dat er niet gecheat kan worden. Wie kan mij antwoord geven? Alvast bedankt.
Link naar reactie
UT? Dat zou ik echt niet meer doen nu. Je pc is er wel geschikt voor maar het spel is dermate oud dat het niet echt nuttig is om er een dedicated game op te draaien. Als je wat nieuwere hardware had kon je sof en Ut2003 spelen en die dus ook zelf hosten. Voor een FTP is ie snel genoeg, maar een UT game hosten en tegelijk je FTP open hebben staan kan niet. Te weinig kracht, en je adsl lijn kan dat ook niet aan. Als je eens een UT game wil hosten moet je gewoon eens start game>dedicated doen dan kan je zien hoe weinig mensen er nog spelen. Sniperarena staat ook bij start online game. Waar weet ik niet meer, lang niet gespeeld :wink: Als je echt een 24/7 server wil maken kan je die software downloaden. Draai UTpure, dan kan je iig geen aimbots gebruiken. Radarhacks werken dan nog wel :)
Link naar reactie
(1) laat je niet door andere voorschrijven welk spel je een server start ... Het zijn tenslotte jouw centen ;) (2) Je upload-snelheid is het belangrijkste en die is te beperkt om er een echte serieuze spel-server van te maken. Zeker als je er daarnaast nog andere servers zou willen laten lopen. Reken op een 4-6 spelers maximum voor jouw verbinding. Voor meer info over servers voor UT (en UT'03) : http://theadminpage.com/ btw : de beste beveiliging tegen cheaters is alleen met vrienden spelen ... Cheaters zul je op een kleine server zoals de jouwe nauwelijks tegenkomen. Laat je dus niet onnodig bang maken.
Link naar reactie
[quote:03642aa25e="Salv"]Als je eens een UT game wil hosten moet je gewoon eens start game>dedicated doen dan kan je zien hoe weinig mensen er nog spelen. Sniperarena staat ook bij start online game. Waar weet ik niet meer, lang niet gespeeld.[/quote:03642aa25e] Dit is dus niet waar, sinds de komst van UT2K3 is UT populairder dan ooit. Als je in je serverbrowser UTGames aanklikt zal je zien dat er waanzinnig veel servers binnekomen (meer als bv 1 jaar terug) en waar het nog druk is ook. Als je naar 2003 kijkt is er niet veel te beleven. Dat heeft mede als oorzaak dat 2003 te veel op quake lijkt en dan met name de figuren die erin rondlopen. Het gaat allemaal wat houteriger en ze zien er onwerkelijk uit voor zover je dat kan zeggen natuurlijk. Ik vind dat je dat moet doen die server draaien alleen max 4 players toelaten anders gaat de zaak laggen. Twee maten en mezelf hebben zelfs serverruimte gehuurd om een sniperserver te gaan draaien dat zou je ook kunnen doen om de kosten te delen en dan kunnen er meer mensen op door de snelle verbinding.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik keek net gewoon even in UT hoeveel servers en spelers er zijn: Servers: 2608 Spelers: 4377 Het belangrijkste is of je het spel leuk vind, niet de hoeveelheid mensen. Ikzelf speel nog steeds met heel veel plezier Unreal 1. Keek net even: Servers: 74 Spelers: 108 In werkelijkheid zijn er in Unreal 1 nog een paar duizend spelers over, en die spelen het spel nog steeds met veel enthousiasme. Mijn clan huurt nog steeds 2 Servers die in New York staan. Zoals gezegt het gaat om je eigen plezier in het spel en niet om de hoeveelheid mensen. Wij hebben bijna elke week een clanmatch, waarbij mijn clan (the Celtic Warriors) het zeker niet slecht doet, bijna al onze spelers staan in de top 10 van de wereldranglijst :). Ikzelf sta gemiddeld op de 4e plek van de wereldranglijst, is toch cool. En met de verbinding die je hebt, waarschijnlijk moet je het bij een bescheiden server van 4 tot 6 spelers houden. Maar dan heb je wel je eigen server :) , ook cool :) En je computer is meer dan voldoende om een UT server te kunnen draaien. Installeer ook eens je oldschoolmod in UT dan kun je ook nog gaan spelen in de oude en met veel plezier gedraaide Unreal 1 servers. Voor de meeste Unreal 1 servers geldt wel: geen typekils, geen spawnkills en bijna alle servers draaien anti bot programmas zodat er niet gecheat kan worden. Kijk ook eens op [url]www.teamspeak.org[/url], hier kun je gratis een teamspeakserver downloaden en de bijbehorende client programmas. Directe link naar de downloads: [url]http://www.teamspeak.org/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index[/url] Voor de duidelijkheid, je moet de server downloaden en installeren, en om de server binnen te gaan moet iedereen (ook degene die de server draait) de client downloaden en installeren. Plaats de logininfo op je website voor je meedraaiende dedicated teamspeak server. Wij huren hem van dat bedrijf maar je kunt hem heel gemakkelijk ook thuis(gratis) draaien, de bandbreedte die het inneemt is werkelijk subliem weinig terwijl de geluidskwaliteit en verbinding zonder meer fantastich is. Echt het is een fantastich programma en zoals ik al zei de teamspeakserver neemt te weinig bandbreedte in om de UT server te kunnen storen. Zolang je het niet commercieel gebruikt is het totaal freeware. Echt een tip ! ! !
Link naar reactie
[quote:6f99740cc2="Salv"]UT? Dat zou ik echt niet meer doen nu. Je pc is er wel geschikt voor maar het spel is dermate oud dat het niet echt nuttig is om er een dedicated game op te draaien. Als je wat nieuwere hardware had kon je sof en Ut2003 spelen en die dus ook zelf hosten. Voor een FTP is ie snel genoeg, maar een UT game hosten en tegelijk je FTP open hebben staan kan niet. Te weinig kracht, en je adsl lijn kan dat ook niet aan. Als je eens een UT game wil hosten moet je gewoon eens start game>dedicated doen dan kan je zien hoe weinig mensen er nog spelen. Sniperarena staat ook bij start online game. Waar weet ik niet meer, lang niet gespeeld :wink: Als je echt een 24/7 server wil maken kan je die software downloaden. Draai UTpure, dan kan je iig geen aimbots gebruiken. Radarhacks werken dan nog wel :)[/quote:6f99740cc2] je weet duidelijk niet waarover je het hebt, een bijwijze van spreken nog op een pentium 90. Dit komt doordat de server geen 3d drawing doet. Hij heeft dan ook geen 3d kaart nodig. (sof2runner voor dedicated servers). Bij mij geeft die adsl link een fout aan. Je hebt in ieder gaval minimaal 512 up nodig wil je een goede server draaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...