Ga naar inhoud

welke console


Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:3cffacfb6e="kajutsa"][quote:3cffacfb6e="HIDMAN-X"][b:3cffacfb6e]_-=OFFTOPIC ALERT=-_[/b:3cffacfb6e][/quote:3cffacfb6e] Zielig dat je in een boeiende discussie die nog geheel indirect ONTOPIC is het er zo vanaf brengt.[/quote:3cffacfb6e] Eeejj :o Ik wil er best op doorgaan hoor :) Maar ten eerste ik vind dit offtopic want het geeft totaal geen antwoord op de vraag van patrick20. En ten tweede deze discussie is totaal zinloos als jij niet weet wat ik versta onder een verhaal, als je dat niet begrijpt dan snap ik niet dat je een discussie aan wil gaan.
Link naar reactie
[quote:f701300650="HIDMAN-X"]Maar ten eerste ik vind dit offtopic want het geeft totaal geen antwoord op de vraag van patrick20.[/quote:f701300650] Ohja? Hij kan er wel degelijk wat aan hebben. Als hij van plan is een shooter te kopen, dan wil hij natuurlijk wel een goede hebben ;) [quote:f701300650="HIDMAN-X"]En ten tweede deze discussie is totaal zinloos als jij niet weet wat ik versta onder een verhaal, als je dat niet begrijpt dan snap ik niet dat je een discussie aan wil gaan.[/quote:f701300650] Daar was de discussie niet eens om begonnen! Wat jij onder een verhaal verstaat in een shooter was het mij niet om begonnen. ... ik houd hier nu over op, want jij snapt het kennelijk niet helemaal ...
Link naar reactie
[quote:4e6be07c27="kajutsa"][quote:4e6be07c27="HIDMAN-X"]Maar ten eerste ik vind dit offtopic want het geeft totaal geen antwoord op de vraag van patrick20.[/quote:4e6be07c27] Ohja? Hij kan er wel degelijk wat aan hebben. Als hij van plan is een shooter te kopen, dan wil hij natuurlijk wel een goede hebben ;) [quote:4e6be07c27="HIDMAN-X"]En ten tweede deze discussie is totaal zinloos als jij niet weet wat ik versta onder een verhaal, als je dat niet begrijpt dan snap ik niet dat je een discussie aan wil gaan.[/quote:4e6be07c27] Daar was de discussie niet eens om begonnen! ... ik houd hier nu over op, want jij snapt het kennelijk niet helemaal ...[/quote:4e6be07c27] Wie is hier nu zielig??? :evil: Ik hou op omdat het volgens mijn smaak te offtopic word (dat is het probleem van veel forums en zo ook van deze). Ik zeg dat ik best door wil gaan en dan zeg jij dat IK het niet helemaal snap. :roll: :roll: :roll: idd ik snap JOU niet helemaal :roll: :roll: :roll:
Link naar reactie
[quote:73a2d48318="HIDMAN-X"]Wie koopt trouwens ook een shooter voor het verhaal??? :-? [/quote:73a2d48318] Ik ... Als er geen fatsoenlijk 'verhaal' in zit, dan is de reden om naar het einde van het level te wandelen ook weg. Ik vond Wolfenstein 3D nog niet eens leuk toen het de eerste keer uitkwam. De 'remake' was nog erger : behalve wat betere graphics had de momenten om de speler in het verhaal te betrekken niet gebruikt. [quote:73a2d48318] ..... Ja precies niemand, dus who cares dat het verhaal kut is. Als ik een shooter speel wil ik gewoon ff ongelimiteerd knallen met mooie graphics en veel vijanden. :)[/quote:73a2d48318] Serious Sam & Doom 1 t/m 3 zullen dus jouw favoriete spellen zijn ... btw : UT is een multiplayer-spel met een goed genoeg offline training dat het ook voor diegenen zonder een internet-verbinding leuk is om te spelen. // ---------------- On-topic maar weer : Het is me opgevallen dat een hele serie spellen tegenwoordig voor elke console wordt gemaakt. // nog wat 'bijzondere' PS2-spellen : - Rez - Frequency // Voor- & nadelen van de consoles Sony PS2 : + een hele lading spellen, waardoor altijd wat leuks te vinden zal zijn + DVD-speler - het is de 'oudste' en daardoor niet altijd even geweldige graphics. Dit ligt echter ook aan de programmeurs ... - is van alle drie gemiddeld genomen het traagste qua starten - controller is erg klein ... - 1 standaardkleur (er is wel een gelimiteerde oplage geweest van een paar andere kleuren) Microsoft X-box : + standaard zeer goede graphics in spellen + DVD-speler + standaard harddisk ingebouwd - een standaardkleur (Zwart) - controller is vrij lomp & groot - console zelf ziet er groot uit - nieuw, nog niet al te veel spellen - je moet een 'afstandbediening' kopen om de DVD-speler actief te maken Nintendo Gamecube : + schijnt zeer snel te starten + de goedkoopste console + kleinste console (te vergelijken met een stapeltje van een 10-tal cd's) + tweetal kleuren (paars & zwart) - geen DVD-speler (er is wel een Panasonic versie, maar die is slechts via import te krijgen) - nieuw en daardoor nog maar weinig spellen Overigens : voor alle drie de consoles staant 'internetverbinding' gepland. Bij de XB is die al ingebouwd, maar puur multiplayerspellen ontbreken nog. Daarvoor moet je wachten op 'X-box live' ... Voor de PS2 kun je Tony Hawk met een truukje via internet spelen.
Link naar reactie
[quote:33d54e357a="JaFO"]Overigens : voor alle drie de consoles staant 'internetverbinding' gepland. Bij de XB is die al ingebouwd, maar puur multiplayerspellen ontbreken nog. Daarvoor moet je wachten op 'X-box live' ... Voor de PS2 kun je Tony Hawk met een truukje via internet spelen.[/quote:33d54e357a] Dat is waar. Maar toch zal het heel lang duren voordat eindelijk "lekker" loopt allemaal. En ik blijf toch liever mijn online-games op de pc doen :) Maar ik zeg niet dat het niet opschiet, want grote online toppers zoals bijv.: Final Fantasy XI voor op de PS2 komt er aan.
Link naar reactie
Om nog even te reageren op wat JaFo zei: [quote:e8fc8dc8ff]Serious Sam & Doom 1 t/m 3 zullen dus jouw favoriete spellen zijn ... [/quote:e8fc8dc8ff] Ik zeg niet dat spellen zonder enige verhaallijn mijn favoriete spellen zijn maar ik zeg dat ik niet van shooters verwacht dat ze een goeie verhaalijn hebben. Vooral omdat dat (vind ik) bij een shooter niet nodig is. [i:e8fc8dc8ff] Genoeg over dat :lol: [/i:e8fc8dc8ff] Maar even een vraagje: Is het zo dat als je online wilt spelen met de XBOX, dus via dat XBOX live, dat je dan abonnementsgeld moet betalen? Ik denk dat als de consoles met goeie online spellen en mogelijkheden komen dat het best nog wel leuk kan worden. Dat zou je dus als pluspunt op kunnen vatten bij de XBOX dat die dus helemaal klaar is voor het online gebeuren.
Link naar reactie
X-box live schijnt idd een of ander abonnement te zijn. Maar of je dan de ISP er bij krijgt of dat je een vrije keuze hebt (toch wel handig als je al een bestaande internetverbinding hebt) ? En waarvoor je dan precies betaalt ? Tenzij ze de keuze van ISP vrij laten en ze verdomd goede spellen on-line aanbieden denk ik niet dat het 'on-line' gebeuren echt 'groot' wordt.(*) Een 56'k modem (zoals PS2 & Gamecube ook willen aanbieden) is al helemaal ongeschikt voor on-line spellen ... tenzij je kunt garanderen dat er in ieder land meerdere fatsoenlijke servers zijn. Gezien het feit dat zelfs op pc-gebied er genoeg blunders zijn gemaakt wat betreft het onderschatten van het aantal spelers (Diablo2 & America's Army) ... en dat Europa in ieder geval al door Sony flink achtergesteld wordt ... (FF-online zal pas een jaar later dan Japan & USA komen waren de laatste geruchten, de HDD/on-line uitbreiding is nog steeds niet hier te koop terwijl het wel al bestaat) ... Daarnaast is er nog het feit dat M$ over de XB gezegd heeft dat ze er geen 'pc' van willen maken. Een toetsenbord & muis zijn dus (tot nu toe uitgesloten). Op zich zegt dat niks (M$ zei dat tenslotte eerst ook over internet ... en nu is het het ultieme medium voor hun). (*) Unreal Championship zou een van de eerste on-line spellen voor de XB worden. Probleem : UT'03 voor de pc is er ook en aangezien je IMHO een FPS beter op een muis+keyboard-combo speelt ...
Link naar reactie
[quote:942163004d="JaFO"] Microsoft X-box : + standaard zeer goede graphics in spellen + DVD-speler + standaard harddisk ingebouwd - een standaardkleur (Zwart) - controller is vrij lomp & groot - console zelf ziet er groot uit - nieuw, nog niet al te veel spellen - je moet een 'afstandbediening' kopen om de DVD-speler actief te maken Nintendo Gamecube : + schijnt zeer snel te starten + de goedkoopste console + kleinste console (te vergelijken met een stapeltje van een 10-tal cd's) + tweetal kleuren (paars & zwart) - geen DVD-speler (er is wel een Panasonic versie, maar die is slechts via import te krijgen) - nieuw en daardoor nog maar weinig spellen Overigens : voor alle drie de consoles staant 'internetverbinding' gepland. Bij de XB is die al ingebouwd, maar puur multiplayerspellen ontbreken nog. Daarvoor moet je wachten op 'X-box live' ... Voor de PS2 kun je Tony Hawk met een truukje via internet spelen.[/quote:942163004d] ok hier zijn een paar dingen erg mis volgens mij! 1. De Xbox-controllers zien er misschien wel groot uit maar ze liggen echt subliem in de hand en zijn dus totaal niet lomp! 2. De Xbox-console is misschien iets groter dan de PS2 hooguit 7 cm hoger, echt amper verschil, maar dat komt alleen omdat er een grote voeding in moet zitten, want al die leuke hardware heeft wel een goede voeding nodig, en er zitten ook wel een paar grote fans in anders wordt ie te heet, dus die Xbox is perfect op maat! 3. De Xbox is de goedkoopste console maat! de xbox kun je nu online kopen voor 199 euro en de gamecube is nog steeds 219 euro duzz 4. de gamecube is niet zo klein als je denkt, zeker niet een 10tal cdtje's op elkaar gelegd, bekijk het maar zo: 15 DVD hoesjes op elkaar gestapeld, dat 2x achter elkaar en nog 3 DVD doosjes aan de zijkant voor de breedte 5. De internetverbinding bij de Xbox zal over 4 weken al ondersteunt zijn, dan komen ook gelijk al 4 spellen uit die met de launch van Xbox-live die een groot deel, tot helemaal online zullen zijn, ook kun je met de Xbox met een truukje nu al online met Halo, THPS 3 en nog een paar andere games! 6. Als je met de gamecube online wil dan moet je een externe modem voor je gamecube gaan kopen en de geruchten gaan rond dat deze wel rond de 160 euro kan gaan kosten! dat compenseert al helemaal met dat je voor de Xbox een afstandbediening moet kopen wil je DVD afspelen. Die modem neemt ook nog extra ruimte in waardoor de gamecube dezelfde grote krijgt als de PS2 7. Een voordeel van de gamecube is wel dat de spellen meestal 10 euro goedkoper zijn en de spellen van de PS2 zijn vaak afgeprijst ivm grote concurrentie van spelfabriekanten. ik hoop dat ik je genoeg heb geinformeerd en dat je een keuze kan maken qua console die je wil kopen!
Link naar reactie
[quote:e6b0065ee0="Mythical"] ... ok hier zijn een paar dingen erg mis volgens mij! 1. De Xbox-controllers zien er misschien wel groot uit maar ze liggen echt subliem in de hand en zijn dus totaal niet lomp! [/quote:e6b0065ee0] Waarom hebben ze dan ook officieel een 'kleinere' versie ? [quote:e6b0065ee0] 2. De Xbox-console is misschien iets groter dan de PS2 hooguit 7 cm hoger, echt amper verschil, maar dat komt alleen omdat er een grote voeding in moet zitten, want al die leuke hardware heeft wel een goede voeding nodig, en er zitten ook wel een paar grote fans in anders wordt ie te heet, dus die Xbox is perfect op maat! [/quote:e6b0065ee0] Ik schreef daarom ook : 'X-box *ziet* er groter uit' ... het ding is niet zo heel veel groter. [quote:e6b0065ee0] 3. De Xbox is de goedkoopste console maat! de xbox kun je nu online kopen voor 199 euro en de gamecube is nog steeds 219 euro duzz [/quote:e6b0065ee0] :hmm: als we zo prijzen gaan vergelijken : http://www.tweakers.net/pricewatch/24319 => voor 189 kan ik er eentje on-line bestellen ... [quote:e6b0065ee0] 4. de gamecube is niet zo klein als je denkt, zeker niet een 10tal cdtje's op elkaar gelegd, bekijk het maar zo: 15 DVD hoesjes op elkaar gestapeld, dat 2x achter elkaar en nog 3 DVD doosjes aan de zijkant voor de breedte [/quote:e6b0065ee0] rare DVD-doosjes heb je dan ... als ik er 15 op elkaar leg krijg ik iets dat richting 30 centimeter hoog is ... maar goed ... feit blijft dat ie de kleinste is van de huidige generatie. [quote:e6b0065ee0] 5. De internetverbinding bij de Xbox zal over 4 weken al ondersteunt zijn, dan komen ook gelijk al 4 spellen uit die met de launch van Xbox-live die een groot deel, tot helemaal online zullen zijn, ook kun je met de Xbox met een truukje nu al online met Halo, THPS 3 en nog een paar andere games! [/quote:e6b0065ee0] in de VS waarschijnlijk ... wij zullen er (zoals gewoonlijk) nog wat langer op moeten wachten. Bovendien : als het werkelijk al 'over 4 weken' is ... waar blijven de megagrote advertenties ? [quote:e6b0065ee0] 6. Als je met de gamecube online wil dan moet je een externe modem voor je gamecube gaan kopen en de geruchten gaan rond dat deze wel rond de 160 euro kan gaan kosten! dat compenseert al helemaal met dat je voor de Xbox een afstandbediening moet kopen wil je DVD afspelen. Die modem neemt ook nog extra ruimte in waardoor de gamecube dezelfde grote krijgt als de PS2 [/quote:e6b0065ee0] voor zover ik weet past dat modem net als bij de PS2 in een uitholling ... veel groter zal je GC dus niet worden. [quote:e6b0065ee0] 7. Een voordeel van de gamecube is wel dat de spellen meestal 10 euro goedkoper zijn en de spellen van de PS2 zijn vaak afgeprijst ivm grote concurrentie van spelfabriekanten.[/quote:e6b0065ee0] van de allereerste serie spellen (waaronder GT3A) zijn zodanig veel spellen verkocht dat Sony er nu 'budget'-versies van heeft. Alleen MS heeft nu al van enkele launch-titels de prijs omlaag gebracht. MS zelf heeft (net als Nintendo) ook vrij vlug de prijs van hun console omlaag gebracht, terwijl Sony daar ruim een jaar mee heeft gewacht. // -- edit -- Op de Nederlandse X-box site is niks te vinden over 'X-box live' ... daarvoor moet je naar de 'United States'-versie en die meld : http://www.xbox.com/LIVE/xboxlive-intro.htm [quote:e6b0065ee0] How long do I have to wait for it? The service will officially launch this fall, but there is a chance that you can get in on the Beta program. You can try out the service and games in their pre-release form, plus tell all your friends that you were one of the first people in the world to play on Xbox Live! (It's sort of like being an Army Ranger, or a Navy SEAL. Except you don't have to shave your head and get shot at.) Update: the [b:e6b0065ee0]Xbox Live Beta registration is now closed. Beta candidates will be contacted between August and October.[/b:e6b0065ee0] [/quote:e6b0065ee0] gezien het feit dat de *BETA* test tot en met Oktober duurt is het dus al voor de VS meer dan vier weken wachten ... // -- edit 2 -- Sony meld het al op de Nederlandse site ... op de Amerikaanse site staat : ( http://www.scea.com/networkadaptor/launch.html ) [quote:e6b0065ee0] In [b:e6b0065ee0]August 2002[/b:e6b0065ee0] the company plans to release the Network Adaptor for PlayStation®2, a first-of-its kind console connectivity device, for a suggested retail price of $39.99. The Network Adaptor combines a 10/100Ethernet connection with a 56KV.90 analog modem that will allow network access to a wide spectrum of consumers regardless of their broadband or narrowband connectivity preferences. [/quote:e6b0065ee0] en de FAQ : http://www.scea.com/networkadaptor/faq.html [quote:e6b0065ee0] Which software titles will be compatible with the Network Adaptor? These are just a few of the games with online capabilities this year: ATV Offroad Fury™ 2 AutoModellista™ Frequency™ Madden NFL™2003 My Street™ NFL GameDay™2003 SOCOM: U.S. Navy SEALs Tony Hawk Pro Skater™4 Tribes™Aerial Assault Twisted Metal:Black™ONLINE [/quote:e6b0065ee0]
Link naar reactie
[quote:b5b33912d8="Salseros"]"3. De Xbox is de goedkoopste console maat! de xbox kun je nu online kopen voor 199 euro en de gamecube is nog steeds 219 euro duzz" De Gamecube is toch echt de goedkoopste, Xbox kost 299 euro en geen 199 euro !! Behalve bij de mediamarkt waar hij 289 euro kost.[/quote:b5b33912d8] Bij de Mediamarkt in Den Haag is hij toch echt 199 euro, ventje.
Link naar reactie
"Bij de Mediamarkt in Den Haag is hij toch echt 199 euro, ventje." Ventje ? Ik ben 31 jaar, dus zeg maar vent :wink: Maar ok, als jij het zegt zal hij dan wel 199 euro zijn in Den Haag en in iedere andere winkel in Nederland 299 euro. Afgelopen zaterdag was ik nog bij de mediamarkt in Rotterdam en daar was hij 289 euro, vreemd dat er dan prijsverschillen zijn per vestiging :-? Of misschien een tijdelijke aktie in Den Haag ??? Ik heb nl wel gehoord dat Microsoft momenteel een aktie voert tot eind augustus, bij aankoop van een Xbox en een spel, krijg je een extra spel gratis.
Link naar reactie
[quote:60bf3fa06e="Salseros"]"Bij de Mediamarkt in Den Haag is hij toch echt 199 euro, ventje." Ventje ? Ik ben 31 jaar, dus zeg maar vent :wink: Maar ok, als jij het zegt zal hij dan wel 199 euro zijn in Den Haag en in iedere andere winkel in Nederland 299 euro. Afgelopen zaterdag was ik nog bij de mediamarkt in Rotterdam en daar was hij 289 euro, vreemd dat er dan prijsverschillen zijn per vestiging :-? Of misschien een tijdelijke aktie in Den Haag ??? Ik heb nl wel gehoord dat Microsoft momenteel een aktie voert tot eind augustus, bij aankoop van een Xbox en een spel, krijg je een extra spel gratis.[/quote:60bf3fa06e] Sorry meneer. :lol: Maar idd dat is een actie bij de MM in Den Haag omdat dat een nieuwe vestiging is. Maar ik denk dat hierna wel meer winkels met de prijs van de XBOX zullen gaan stunten aangezien ze in duitsland overal 199 euro zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...