Ga naar inhoud

Xp installatie op PC met Vista?


w.j.van.gaalen

Aanbevolen berichten

LS, De tot nu toe gegeven antwoorden gaan uit van het installeren van Vista op een PC met XP,,.... bij mijn is dit juist andersom! Op de bewuste PC, een HP7730, is Vista Home Premium op de C: partitie geïnstalleerd met een Recovery Disk M: van 5 Gb. Ik wil nu, omdat ik nog enkele oude prgs heb die alleen onder XP draaien, windows XP op een vrijgemaakte partitie E: zetten (grootte = 100GB, NTFS). Na de boot keuze van DVD, begint de originele XP setup. Echter, het venster waarin een keuze gemaakt moet worden op welke partitie XP moet worden geïnstalleerd blijft leeg! Ik krijg wel de foutmelding: Setupdd.sys - adres F74139A8 base at F73EC000, dateStemp 41107c8f Indien mijn USB stick, geformateerd als FAT32, is ingeplugd, zie ik deze wel als keuze mogelijkheid in dit venster, maar daarop wil ik XP niet installeren. De vraag is nu hoe kan ik XP wel in deze partitie E: installeren??? Willem
Link naar reactie
Kan het enig verschil geven als de 1Gb-partitie voor XP in Fat32 geformatteerd wordt? XP formatteerd bij installatie de schijf namelijk ook als Fat32 en niet als NTFS. Na installatie kan je de schijf natuurlijk weer omzetten naar NTFS. (Je kan trouwens een werkend account voor ComputerTotaal.nl aanmaken op Macworld.nl. Kan je rechtstreeks reageren op je vraag.)
Link naar reactie
Kijk eens of je een sata-stuurprogramma nodig hebt voor de harde schijf waar je xp op plaatst. Dit kan nodig zijn als de schijf op een sata-controller is aangesloten die de xp installatie routine niet kent. Je kunt het stuurprogramma tijdens de setup aan de installatie routine van xp toevoegen. Installeer op Vista het Vista Bootpro programma, daarmee kun je later de xp installatie opnemen in de boot loader van Vista zodat je bij het opstarten wel kunt kiezen tussen Vista of xp.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...