Ga naar inhoud

Ik heb een SSD drive die ik niet vol wil laten lopen, zie toelichting?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een SSD drive die ik niet vol wil laten lopen, dus had ik inderdaad bij 'schoonepc' met regedit dit gedaan: "Programma’s standaard op een andere partitie installeren. Door programma’s voortaan standaard op een andere partitie te installeren wordt kostbare ruimte op de SSD-schijf bespaard. Open de registereditor en wijzig in de registersleutel HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion de registerwaarde ProgramFilesDir (en bij de 64-bits versie van Windows ook de registerwaarde ProgramFilesDir (x86)) in de gewenste nieuwe locatie, bijvoorbeeld D:\Program Files (en D:\Program Files (x86)). Reeds geïnstalleerde programma’s worden hiermee niet verplaatst." Maar nu werken er een heleboel dingen niet meer. Ik wilde weer regedit doen om het e.e.a. terug te draaien, maar dat vind hij niet meer, terwijl als ik het zoek er wel (4x) opstaat, HELP? Ik weet ook niet zeker of ik het wel bij 'HKLM' heb gedaan. Graag hierop een oplossing.
Link naar reactie
De meeste mensen gebruiken juist een SSD voor de snelheid. En programma's hebben nou juist die snelheid nodig. Wat ik ui t je verhaal begrijp is dat je de programma's juist niet op de SSD wilt hebben. Beetje tegengesteld. Om de beste prestaties te krijgen zal je Windows helemaal opnieuw moeten installeren op de SSD inc de te installeren programma's. Standaard bestanden kan je gewoon weg schrijven op een andere disk. Die hebben minder snelheid nodig. Hoewel ik je kan aanraden om, als je veel met video bewerken doet, ook die bestanden op de SSD te zetten. Het overzetten van programma's naar een andere schijf is bijna niet te doen, zoals je nu ook weet. Veel programma's hebben namelijk onduidelijke verwijzingen in het register. Deze bevatten vaak niet de naam of verwijzing naar het bewuste programma. Sorry, maar je zal alles opnieuw moeten opzetten voor de beste resultaten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...