Ga naar inhoud

is het verstandig om me pc te upgraden?


anoniem

Aanbevolen berichten

Sneller voor welk doel? Voor "high end" spelletjes spelen is een snelle grafische kaart belangrijk, ja. Voor het sneller starten van de machine na het aanzetten is het belangrijk te kijken of je een snelle schijf (of SSD) nodig hebt. Maar voordat je hier in investeert is het zaak te verifiëren dat niet allerhande nodeloze software meegestart wordt, de bestanden op de C: schijf gedefragmenteerd zijn en er één groot aaneengesloten swapfile is (zeker bij 4 GB intern geheugen). Voelt de machine sloom aan tijdens alledaags gebruik (internetten, tekstverwerken, ...) dan zijn zaken als éérst defragmenteren heel belangrijk. Bij sloom internetten: ruim van tijd tot tijd de hoeveelheid 'cookies' op (je zult versteld staan van de hoeveelheid als je het bij de standaardinstellingen hebt gelaten) en leeg regelmatig de browser cache -- of nog beter, stel 'm klein in bijv. 20 tot 50 MB en niet meer. Microsofts standaardinstellingen zijn ridicuul hoog die de PC serieus trager maken op den duur.
Link naar reactie
Je kan twee dingen doen om het zichtbaar sneller te krijgen....... Een betere videokaart met min 1 gb geheugen....Aangezien je waarschijnlijk nog een pci e 1.0 slot hebt zal ik niet de nieuwste kaarten kopen. Ik had de eah 8250 1gb....misschien op mp te koop.... Of/en je gaat voor ssd... je huidige hardeschijf vervangen voor ssd.....dit ga je ook wel merken. je ouder hdd kan je dan ernaast plaatsen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...