Ga naar inhoud
  • 0

Updates mislukken na installatie XP SP2 (foutcode 80246005)


anoniem

Vraag

Ik heb onlangs SP2 voor XP Home geïnstalleerd, maar nu mislukt de installatie van de nieuwste beveiligingsupdate. Foutcode is 80246005, maar ik kan hiervoor bij Microsoft geen oplossing vinden. Uitschakelen van Virusscanner (Norton) of firewall (ZoneAlarm) helpt niet. Ook maakt het niet uit of de updates automatisch of handmatig door XP worden opgehaald. Weet iemand een oplossing? :(
Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Inderdaad weinig over te vinden. Maar wat ik zo lees lijkt het om de fix BITS 2.0 en WinHTTP 5.1 te gaan die weleens fout kunnen zijn. Herinstalleren lijkt de optie. Lees voor uninstall en install even het volgende: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;842309 Kijk vooral eerst even of de fix al geïnstalleerd is. CB
Link naar reactie
  • 0
Privacy, Soms is erg handig om even te wachten met alles wat nieuw is van Microsoft (o.a. SP2 dus) :wink: Alleen informatief: sommige type moederboorden moeten eerst geüpdate worden voor optimale werking. Wat betreft jou probleem probeer even deze fix van Microsoft te gebruiken: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=36dd19df-bc5e-44b7-a339-6794d97994a2 grtz Falco
Link naar reactie
  • 0
Falconetti, ik heb je tip opgevolgd, maar helaas zonder resultaat. Inmiddels heb ik ook antwoord binnen van Microsoft zelf, en inderdaad heeft het te maken met BITS 2.0 en WinHTTP 5.1, zoals CB al vermoedde. Volgens Microsoft moet ik SP2 deïnstalleren, alle updates opnieuw installeren en daarna zou e.e.a. moeten werken. Ik zal jullie laten weten of het heeft gewerkt. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...