Ga naar inhoud
  • 0

Open poort 1025


anoniem

Vraag

Hallo, Ik draai onder Windows XP Pro. Heb een McAfee firewall ( van mijn provider XS4all) versie McAfee Guardian v.3.01.1000.0 Heb een scan gedaan met ShieldsUp en het blijkt dat mijn poort 1025 open staat. Ik heb echter geen idee wat dit precies inhoudt en hoe ik deze poort kan sluiten. Ik kan geen enkele optie in de firewall vinden. Kan iemand mij verder helpen? bedankt Ruurd
Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hallo, Bedankt voor de reactie. Heb het progje opgehaald en poort 1025 laten blokkeren. Maar....... als ik opnieuw ShieldsUp laat controleren, blijkt dat er nu bij veel poorten i.p.v. 'stealth' ineens 'closed' staat. Poortnummers zijn: 21,25, 80,110,119 en poort 1025 staat nog steeds open!!!!! Geen verbetering dus maar een verslechtering. Ik heb, hoop ik, iets verkeerd gedaan bij dit progje. Heb alleen poort 1025 toegevoegd en laten blokkeren. Kan je mij s.v.p. wat verder helpen? bedankt Ruurd
Link naar reactie
  • 0
Ik heb in het verleden McAfee firewall ook eens uitgetest en bleek net dezelfde problemen te hebben. Daarna overgestapt op zonealarm waarbij al men poorten stealth waren. Wat betreft McAfee firewall: [url=http://www.boran.com/security/sp/pf/pf_mcafee20001011.html]Hier een analyse van een test[/url] En blijkbaar is het niet de enigste analyse: [url=http://www.apcmag.com/apc/v3.nsf/0/7A0B82870F02C9ADCA256D44001A414D]En nog eentje[/url] :)
Link naar reactie
  • 0
Ruurd, Dat sommige poorten dicht staan is niet erg. Een “stealth” poort betekend nog steeds dat een PC aanwezig is. Van jou open poorten lijst het is maar een, ja de 1025, dat niet deugt. Voor info over deze poort en alle andere poorten zie lijst hier: http://www.iana.org/assignments/port-numbers Ik denk dat je iets verkeerd hebt gedaan. Ik gebruik zelf dat programma niet dus ik kan het niet direct zien wat fout is gegaan. Je zou eventueel het programma kunnen verwijderen. Ik zou nog in de weekend dat progje testen hoewel ik vrij goed beveiligd ben. Je gebruikt XP Pro. Heb je toevallig de SP2 erop nu? Miekiemoes kan gelijk hebben. Ik gebruik nooit McAfee vooral omdat erg moeilijk te verwijderen is. Als gratis firewalls zijn ZoneAlarm en Sygate zeer goed. grtz Falco
Link naar reactie
  • 0
Ik heb mijn oude vertrouwde Sygate Personal Pro er maar weer opgezet en zie nu alles 'stealth' staan. De Mc.Afee firewall kan ik niet verwijderen zonder in de problemen te komen. Als je die verwijdert via Software krijg je enorme problemen met je internetverbinding (bug in XP). Heb dit vorige week gehad en er een paar dagen over gedaan de computer weer op orde te krijgen. Ik vond op het web een site waarop stond hoe je de firewall wél goed kunt verwijderen. Je moet de 'uninstaller' van McAfee zelf gebruiken. Helaas, die is er helemaal niet. Er zit dus niets anders op dan de McAfee firewall op de schijf te laten staan en hem gewoonweg niet te gebruiken. Ik ben blij dat alles nu weer goed werkt. Ga niet weer het risico lopen dat alles in het honderd draait. Voor mij geen McAfee firewall meer. groet Ruurd
Link naar reactie
  • 0
Hallo Falconetti, Nou, de versie zelf was iets van 4.0 maar de Guardian was een oudere versie n.l. 3.01.1000.0. Toch ontbreekt daarin dus die 'uninstaller'. Ik ben weer heel blij dat mijn systeem het weer doet en dat ik gewoon het net op kan. Lekker laten staan dus die oude firewall. Die haal ik er wel een keer af bij een format C. In ieder geval hartelijk dank voor al je bemoeienissen. groet Ruurd
Link naar reactie
  • 0
Hallo Ruurd, Ik bemoei me niet echt, ik probeer soms te helpen. :wink: Als je firewall versie 4 had dan kom je misschien hiermee verder: http://ts.mcafeehelp.com/?siteID=16&resolution=800x600 Zoek, links, naar de versie (category) en kies vervolgens voor uninstall. Je krijgt wel de juiste info. Het is veel werk om McAfee eraf te gooien.. succ6 Falco
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...