Ga naar inhoud
  • 0

Vreemde melding NOD32


anoniem

Vraag

Ik heb hier naar tevredenheid het antivirusapplikaat NOD32 op mijn pc staan, maar kom tijdens een fullsystem-scan een paar meldingen tegen waar ik de bedoeling ervan niet weet. Ik heb voor de duidelijkheid wat screenshots gemaakt..Misschien weet iemand wat het betekent.. [img:262135c713]http://members.chello.nl/p.eikenhorst/NOD32.jpg[/img:262135c713] [img:262135c713]http://members.chello.nl/p.eikenhorst/NOD32B.jpg[/img:262135c713] Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
die blauwe kan hij niet in, die in het onderste vakje is pagefile.sys, is de swap ruimte op de hdd, en is een uitbreiding van het werkgeheugen, het andere vakje weet ik niet precies, heeft met bestanden van spybot te maken, is het er nog als je de herstelitems eruit gooit? anders even wachten op een spybot expert.
Link naar reactie
  • 0
Ik heb een screenshot gemaakt van 3 blauwe regels maar is een sellectie. Er komen namelijk 70 blauwe regels in voor. Voordat ik de scan deedt liet ik Spybot even runnen zodat ik zeker wist dat er geen rottigheid meer op m'n schijf zou staan. Ik snap niet waarom 70 bestanden niet toegankelijk zijn. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
  • 0
[quote:2a5cdea44f="Mac"]Fantastisch produkt he, dat NOD32. NOT, never, no way! Kijk met dit soort problemen heb ik nu nooit te maken met NAV. :lol:[/quote:2a5cdea44f] Er is volgens mij niks aan de hand. De bestanden recovery.reg/ini (die bij s&d horen) zitten gewoon in een zip bestand. En die zip is beveiligd met een wachtwoord. NOD32 meldt gewoon dat het niet bij deze bestanden kan komen (het kan ze niet scannen). Alleen s&d heeft het wachtwoord en dat is denk' met goede reden. Anders zouden kwaadwillenden belangrijke bestanden, die nodig zijn voor een goede werking van s&d, kunnen veranderen naar eigen smaak. Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk/makkelijk zou zijn al zouden die bestanden niet worden beschermd op deze manier. Maar wat ik wel weet is dat bv. andere antivirus software ook dergelijke methoden toepassen om hun eigen belangrijke bestanden, zoals virus definitie-bestanden en de eigen .exe etc. een extra bescherming meetegeven. Hierbij zou je als vb. ook kunnen denken aan programma's die zichzelf 'checken' middels een checksum, alvorens zichzelf te starten. Zo weet de software dat er wel weinig kans is dat er met de bestanden is lopen klooien. En om je nog meer gerust te stellen, Ik krijg die meldingen nl. ook met NOD32. En niet alleen met de mapen s&d. Mijn pagefile.sys wordt ook toegang gewiegerd door xp. En dat NAV bij MAC niks meldt. tja dat is NAV.. Wacht maar tot er virussen zijn die in een archief zitten die met een wachtwoord worden beveiligd. En NAV meldt niets..! :D WAHAHAHAHAHAAHHAAHA! LOL@YOU MAC! daniel
Link naar reactie
  • 0
Even zonder te dollen, ik heb NOD32-trial geinstalleerd om eens uit te proberen. Ik lees namelijk niets anders dan lof over NOD32. Ik kan niet beoordelen of NAV(2004) beter of slechter is dan NOD32, wat ik wel kan beoordelen is dat NAV erg gebruikersvriendelijk is. Bij NOD32 kun je van alles en nog wat instellen. Ik ben bang dat ik een verkeerde instelling maak, waardoor mijn beveiliging niet optimaal is. 2e punt is dat NOD32 niet in het Nederlands te krijgen is. Zoals hiervoor gesteld: ook in het Nederlands heb je soms zeer cryptische omschrijvingen bij instellingen, laat staan dat ik ze in het Engels begrijp. (Ik ben overigens geen digibeet hoor!) :wink: Zou die gebruikersvriendelijkheid van NAV soms aanleiding kunnen zijn voor de media om zo lovend over NAV te oordelen? (Naast verdere kwaliteiten) :roll:
Link naar reactie
  • 0
[quote:28bcdb8d80="Mac"]Ik kan niet beoordelen of NAV(2004) beter of slechter is dan NOD32, wat ik wel kan beoordelen is dat NAV erg gebruikersvriendelijk is. Bij NOD32 kun je van alles en nog wat instellen. Ik ben bang dat ik een verkeerde instelling maak, waardoor mijn beveiliging niet optimaal is.[/quote:28bcdb8d80] Dan kijk je toch even op http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=37509. Heb ik ook gedaan; alles met plaatjes, dat maakt zelfs van Engels een makkelijke taal :wink: . Verder is er op dit forum al genoeg info over NAV en NOD te vinden, dunkt mij.
Link naar reactie
  • 0
Ze krijgen mij niet meer aan dat Norton-Antivirus nu ik de smaak van NOD32 hier heb... Zo lekker onopvallend doordat het resource gebruik tegen nihil aanligt wat ik overigens bij Norton Antivirus nimmer heb kunnen voelen. Het was zo dat ik met Norton in mijn werkgeheugen staande de applikaten traag vond opstarten doordat er veel te veel geheugen voor Norton gereserveerd moest worden omdat met minder geheugen Norton niet liep op een snelheid die ik wou... NAV = Gewoon zwaar... :lol:
Link naar reactie
  • 0
NAV scant langzamer dan NOD32. En traagopstartende apps heb je wel met meer antivirus soft dat op de achtergrond draait. De software scant nl. bestanden bij openen,uitveoeren, verplaatsen. Kun je bij NOD32 ook instellen met ja of nee trouwens. Af en toe wil een groot bestand niet meteen verplaatsen. Windows meldt dan dat het "in gebruik is" Ik denk dat een virusscanner dan de verantwoordlijke is. NAV ziet er wel mooi uit met grote knoppen en duidelijke layout enzo. Een groot bv. geeft ook meer uit aan reklame en aandacht enzo. NOD32 vin ik minstens zo mooi kwa vormgegving maar ook gebruik. Je hebt gewoon wat meer instellingen. Maar als je door hebt hoe anti virus beveiliging werkt is NOD32 zeker niet moeilijk in te stellen. NOD32 is trouwens niet zo'n ster met tegen houden van bepaalde kwaadaardige dingen. Het heeft bij mij al 1 trojan door laten glippen dat werk met activeX. Daniel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...