Ga naar inhoud

"grote" mails krijg ik niet verstuurd bij Chello


anoniem

Aanbevolen berichten

de laatste tijd heb ik problemen met het versturen van e-mails met foto's er in (in de tekst opgenomen). Ze zijn zo ongeveer 1 Mb groot. De eerste twee of drie worden wel verstuurd, maar dan krijg ik de melding dat mijn ISP (Chello dus) de verbinding heeft verbroken. Als ik niks doe, lukt het soms alsnog één mail te versturen, maar daarna krijg ik soms zelfs de melding dat mijn mail door de ISP is geweigerd. Verschrikkelijk vervelend, want ik verstuur nogal eens foto's op deze manier. Ik gebruik Outlook (.pst file is kleiner dan 2 Gb, dus daar ligt het niet aan) en Chello's helpdesk munt uiteraard uit in snelheid van beantwoorden ... Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe het te verbeteren? Groeten, Dick
Link naar reactie
als eerste: dankjewel voor je rappe reacties! En nee, als ik het via mijn andere accounts doe heb ik nergens last van, behalve van teveel tikken op mijn ISDN-lijn. Via hotmail heb ik het niet eens geprobeerd en dat is natuurlijk ook een optie! Maar weet je, ik heb last van nieuwsgierigheid: ik wil weten hoe dat komt. Nu ben ik ook een tikje achterdochtig t.o.v. Chello, want ze hebben me al eens van phishing van de Postbank beschuldigd. Onterecht overigens! Ik had toen ook een serie foto's die ik wilde oversturen en had dus nogal wat e-mails gegenereerd (een stuk of 20) en de Chello-jongens hadden - na de klacht van de Postbank - iedereen die op ongeveer dat moment actief was op het Chello-net maar een mailtje gestuurd dat ze van abuse werden beschuldigd. Pas toen ik vroeg om bewijzen, kwam de aap uit de mouw ... Vandaar mijn achterdocht. Terug naar mijn probleem: het lijkt me toch een normale zaak dat ik als abonnee op "Classic" van Chello a raison van 49.50 euro per maand enkele tientallen megabytes via e-mail kan versturen? Ik heb de voorwaarden eens goed nagelezen, maar de slimmerds doen twee dingen: ze garanderen geen minimumsnelheid en ze hebben het alleen maar over het ONTVANGEN van e-mails die niet groter dan 5 Mb mogen zijn. Als ik concludeer dat ik dan waarschijnlijk ook mails ter grootte van 5 Mb moet kunnen versturen, lijkt me dat toch niet overdreven... Overigens heb ik nergens last van als ik via een FTP-programma tientallen megabytes moet uploaden naar mijn website - en dat gaat natuurlijk ook via Chello. Gevolg is dat ik vrees dat ze wat merkwaardig met hun e-mailprogramma omspringen daar (soms ontvang ik mijn mail dubbel en een doodenkele keer zelfs drievoudig...) Ik heb wat mailtjes naar Chello's helpdesk gestuurd en het zal wel een tijdje duren voordat ik antwoord krijg want ze zijn errug traag daar ... Ik zal je laten weten wat ze zeggen t.z.t. Groeten en nogmaals dank voor je aandacht!, Dick
Link naar reactie
Je mail mag max. 5mb groot zijn dus mocht je bijlage + mailbody groter dan 5mb zijn dan wordt het geweigerd. Een anonieme smtp (of eigen smtp) zijn goede alternatieven, maar mail is zoals Rolfb al opmerkte natuurlijk niet bedoeld om grote bestanden te versturen. Daarnaast is het ook nog eens zo dat mails met bijlagen > 1mb met een lagere prioriteit verstuurd worden.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...