Ga naar inhoud

provider


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Gisterenavond heb ik iets gehoord, dat ik iedereen wil laten weten. Ik was op bezoek bij een goede vriend, die net als ik, veel met de pc bezig is. Hij zei:"Ik denk, dat ik mijn website er maar af haal, want dit is niet meer te betalen". Hij liet mij een rekening zien van 500 euro, die hij moest betalen aan "[b:717d2fe5d3]Vuurwerk[/b:717d2fe5d3]" (zijn provider). Ik betaalde het afgelopen jaar voor hetzelfde bij Online.net 49,90 euro met onbeperkt dataverkeer. Inmiddels zag ik, dat ze de tarieven hebben verhoogd naar 59,90 euro. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dit is toch wel heel erg !!!! De opzegtermijn is net verstreken. Wat denken jullie, kun je hier toch van af komen ?? Van "[b:717d2fe5d3]Vuurwerk[/b:717d2fe5d3]", bedoel ik. Dit is toch gewoon oplichterij ?? Gaarne reacties......... Werner
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid: 59,90 per maand of per jaar? Edit: zelf even gekeken, per jaar dus. Nee, dat is een vrij normale prijs voor het gebodene. Maar het kan zijn dat zo'n provider wel moeilijk gaat doen bij 20 GB/m. Want dat is wel vrij veel. ALs ik bij webhosters.nl kijk, moet 20 GB ook wel veel goedkoper kunnen. Snel verhuizen dus. http://webhosters.nl/virtuelewebhosting.php
Link naar reactie
Zoals je het verhaal vertelt, lijkt het op het eerste gezicht alsof Vuurwerk inderdaad oplichters zijn, omdat ze 500 euro per jaar vragen en jijzelf maar 60 euro betaalt. De vraag is echter, wat je voor die 500 euro krijgt. Een hostingprijs is niet louter op basis van dataverkeer, webspace of geboden mogelijkheden (databases, mailboxen, etc.). Een duidelijk verschil in prijs zit 'm in shared vs. dedicated hosting. Met shared hosting deel je een stukje server met honderden andere websites. Aangezien je site zo goed als geen plek inneemt, kost dat ook geen drol. Het risico is: als er iets fout gaat met één van die honderden sites, dan ligt jouw site er ook uit. Een heel ander verhaal is dedicated hosting. Je krijgt dan een server helemaal voor jezelf en als het goed is betaal je dan het hostingbedrijf om jouw server te onderhouden. Aan zulke service hangt altijd een prijskaartje en is dus ook niet bedoeld voor de doorsnee consument.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...