Ga naar inhoud

Webdesigner/Web Developer/Front-end Developer


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Momenteel zit ik in mijn examenjaar op het Grafisch Lyceum te Rotterdam, opleiding Mediavormgeven MBO4.. Ik heb al 7 jaar ervaring met web design 'hobby', maar echt puur het ontwerp en klein beetje HTML. Ben een intensieve Photoshop gebruiker met een best ontwikkelde workflow. Maar ik ben echter niet iemand die kan coderen. Sinds kort gebruik ik Wordpress, en omdat ik zelf geen custom thema's kan bouwen koop ik ze, en als ik zie hoe 'geavanceerd' ze in elkaar zijn gezet voel ik dat ik een beetje achterloop. Dit zijn nou mijn vragen: [b:6fdc4a1d42]Welke HBO opleiding zou ik volgend jaar kunnen volgen om bijvoorbeeld zelf ook een Wordpress thema helemaal vanuit scratch kan bouwen? Of gewoon uberhaupt een geavanceerd website kan bouwen. Wat is het verschil tussen Webdesigner, Web Developer en Front-end Developer (dus ook welke opleiding)? Welke past het in dit geval beste bij mij? Want zoals ik al zei qua grafische kant heb ik totaal geen moeite mee, puur het programmeren..[/b:6fdc4a1d42] Ben benieuwd naar jullie reactie's! Semih
Link naar reactie
[quote:bcd8af94b4]Wat is het verschil tussen Webdesigner, Web Developer en Front-end Developer[/quote:bcd8af94b4] De termen zijn niet zo vast gedefinieerd en lopen vaak door elkaar heen. Maar over het algemeen geldt: Een webdesigner ontwikkelt de grafische weergave van de website Een web developer is meer een algemeen woord voor iemand die binnen webdevelopment werkt. Een frontend developer verzorgd over het algemeen de client-side scripting. Bijvoorbeeld met Javascript / jQuery. Vaak wordt ook het HTML'en er toe gerekend, vaak ook niet. Welke opleiding je nodig hebt om een Wordpress theme van scratch te kunnen bouwen weet ik niet, maar ik kan het en ik heb geen enkele relevante opleiding daarvoor gehad :) Als je zo grafisch bezig bent zou je het beste de webdesign kant op kunnen. Maar let wel, met de opkomst van responsive design komen ontwerp en techniek steeds dichter bij elkaar en zullen de beroepen van frontend designer en frontend developer steeds dichter naar elkaar toegroeien. Basiskennis van HTML(5), CSS3 en jQuery lijkt me dan ook bijna een vereiste te worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...