Ga naar inhoud

image button voor css button en werkend krijgen


Aanbevolen berichten

hoe kan ik een image verzend button converteren zodat het een werkende css verzend button wordt? Op die volgende link: www.badhabits.eu/shop/customer/account/create staan momenteeel een blauwe werkende image verzendbutton (orgineel van template). De grijze knop is een css button die ik zelf gemaakt hebt, maar die werkt niet. Graag zou ik de grijze CSS button willen vervangen voor de blauwe image verzend button. Iemand een idee? bedankt! [code:1:b7bd3d7360]/div> <?php endif; ?> <div class="fieldset"> <h2 class="legend"><?php echo $this->__('Login Information') ?></h2> <ul class="form-list"> <li class="fields"> <div class="field"> <label for="password" class="required"><em>*</em><?php echo $this->__('Password') ?></label> <div class="input-box"> <input type="password" name="password" id="password" title="<?php echo $this->__('Password') ?>" class="input-text required-entry validate-password" /> </div> </div> <div class="field"> <label for="confirmation" class="required"><em>*</em><?php echo $this->__('Confirm Password') ?></label> <div class="input-box"> <input type="password" name="confirmation" title="<?php echo $this->__('Confirm Password') ?>" id="confirmation" class="input-text required-entry validate-cpassword" /> </div> </div> </li> <?php echo $this->getChildHtml('form.additional.info'); ?> <?php echo $this->getChildHtml('persistent.remember.me'); ?> </ul> <?php echo $this->getChildHtml('persistent.remember.me.tooltip'); ?> </div> <div class="buttons-set"> <p class="required"><?php echo $this->__('* Required Fields') ?></p> <p class="back-link"><a href="<?php echo $this->escapeUrl($this->getBackUrl()) ?>" class="back-link"><small>&laquo; </small><?php echo $this->__('Back') ?></a></p> <button type="submit" title="<?php echo $this->__('Submit') ?>" class="button"><span><span><?php echo $this->__('Submit') ?></span></span></button> <button class="form-button-alt submit" onclick="setsubmit('<?php echo $this->__('Submit') ?>" type="button"><span><?php echo $this->__('Submit') ?></span></button> </div>[/code:1:b7bd3d7360]
Link naar reactie
Je button werkt niet omdat een <button> alleen een grafisch element is, dat op zich niks van zichzelf doet. In die blauwe button kun je dat zien, want daar heeft men via 'onclick' een javascript functie aan de button gekoppeld, en die functie zorgt waarschijnlijk voor het versturen. Aan de grijze knop is geen javascript verbonden, dus je kunt er alleen oop klikken, zonder dat er iets gebeurt. Als je wilde dat hij wel van zichzelf het formulier verstuurd, dan moet je de de <button> vervangen voor <input> Dus [code:1:837e218797]<input type="submit" title="Verstuur" value="verstuur" />[/code:1:837e218797] Verder kun je de het CSS uiterlijk aanpassen via een class. Grote kans (maar niet geheel zeker) dat je grijze button er hetzelfde uit gaat zien als de blauwe button, als je die dezelfde classes meegeeft. Helemaal zeker is het niet, want het hangt ook af van hoe de selector in de stylesheet is gedefineert. Dus dan geef je je button (net als de blauwe) de classes: form-button-alt submit mee. Dus[code:1:837e218797]<input type="submit" title="Verstuur" value="verstuur" class="form-button-alt submit" />[/code:1:837e218797]
Link naar reactie
goedenmiddag! bedankt voor je antwoord! het is gelukt de grijze css button werkend te krijgen dankzij je hulp. Enige probleem is dat de blauwe image verzend button ook actief blijft ookal heb ik de regel die betrekking heeft op die button verwijderd in de register.phtml file Momenteel is de code dus als volgt: [code:1:551075b71b] </div> <?php endif; ?> <div class="fieldset"> <h2 class="legend"><?php echo $this->__('Login Information') ?></h2> <ul class="form-list"> <li class="fields"> <div class="field"> <label for="password" class="required"><em>*</em><?php echo $this->__('Password') ?></label> <div class="input-box"> <input type="password" name="password" id="password" title="<?php echo $this->__('Password') ?>" class="input-text required-entry validate-password" /> </div> </div> <div class="field"> <label for="confirmation" class="required"><em>*</em><?php echo $this->__('Confirm Password') ?></label> <div class="input-box"> <input type="password" name="confirmation" title="<?php echo $this->__('Confirm Password') ?>" id="confirmation" class="input-text required-entry validate-cpassword" /> </div> </div> </li> <?php echo $this->getChildHtml('form.additional.info'); ?> <?php echo $this->getChildHtml('persistent.remember.me'); ?> </ul> <?php echo $this->getChildHtml('persistent.remember.me.tooltip'); ?> </div> <div class="buttons-set"> <p class="required"><?php echo $this->__('* Required Fields') ?></p> <p class="back-link"><a href="<?php echo $this->escapeUrl($this->getBackUrl()) ?>" class="back-link"><small>&laquo; </small><?php echo $this->__('Back') ?></a></p> <input type="submit" title="Verstuur" value="verstuur" /> </div>[/code:1:551075b71b]
Link naar reactie
wahahah okay my bad ik had die registerfile.phtml naar de verkeerde directory geupload :oops: ja ok ok retards moeten er ook zijn op deze planeet...Anyways deze info was en is goud voor mij....dus bij deze hartstikke bedankt voor de 5-sterrren support! Ja word nu tijd degelijke kennis van html, php en css te vergaren...cms is leuk maar als je niet voldoende weet van codes loop je tegen dit soort hindernissen aan...nogmaals bedankt! I appreciate it!
Link naar reactie
maar om ff voort te borduren op deze stof op een andere button....zou je bij bijvoorbeeld add new address het als volgt kunnen toepassen: <input type="submit" title="Add New Address" value="Add New Address" /> of is dat te simplistisch gedacht....heb dat ingevoerd maar wederom alleen button die niet daadwerkelijk submit....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...