Ga naar inhoud

CSS list image


anoniem

Aanbevolen berichten

Ten eerste moet je is zorgen dat je die cross-browser problemen oplost. Daarnaast moet je je style sheet beter indelen. Probeer het een beetje overzichtelijker te krijgen. Bijvoorbeeld:[code:1:1dc982af51]ul#nav{ margin:0; padding:0; list-style:none; background:green; /* debug */ } ul#nav li{ margin:0; padding:0; background:lime; /* debug */ } ul#nav li a{ color:#000; } ul#nav li a:hover{ color:#fff; }[/code:1:1dc982af51]Zorg dat je voor de block-level elementen altijd margin [i:1dc982af51]en[/i:1dc982af51] padding insteld, zodat het cross-browser hetzelfde wordt. Zorg dat alles consistent is, gebruik de juiste selectors en maak onderscheid tussen de verschillende onderdelen van de site. (s/moet/kun/)
Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:322a069481="D'acide"]Nou, maakt me eignelijk nie zo heel veel uit hoe. Ik wilde het plaatje zelf al in de div zetten. Alleen loopt de tekst er dan niet omheen. Ik kan natuurlijk een nieuwe div maken en daar het plaatje inzetten. Tja, wat is dus de standaard (juiste) manier?[/quote:322a069481] Div heeft als stijl dispay block, misschien moet je er een "span" van maken want die heeft als stijl display inline (weet eigenlijk niet meer hoe het zit met het nesten van een span...) Een span wordt volgens mij dus in de tekststroom opgenomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...