Ga naar inhoud

CSS list image


anoniem

Aanbevolen berichten

Ohja mijn "site" :oops: :oops: :oops: ...[size=9:2774812483]ik heb vakantie nu[/size:2774812483] Maar zonder gekheid, het is een tussen siteje; ik ben in hetzelfde thema een enorme site aan het bouwen en daar gaan nog heel wat uren in zitten! dit-->[url=http://www.stijlenoverzicht.com/barok.htm]dit dus[/url] is een tussenstap en bedoeld voor leerlingen die voor een aankomend mondeling examen nog snel wat informatie willen scoren. De structuur staat in elk geval, alles werkt zoals bedoeld (de code zal nog wel zwaar rammelen volgens de strikte en strenge mensen alhier :wink: :wink: ) dus nu nog het invullen van de teksten en afbeeldingen. Kortom het lopende bandwerk; plaatjes scannen, batchen op juiste formaat, teksten schrijven, knippen plakken etc. Leuk dat je er nog even op terug komt, dat geeft me weer moed :)
Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:204cf6e10d=".:ToBee:."]Heb je de tekst gedefinieerd als [color=red:204cf6e10d]display: block;[/color:204cf6e10d] ? Volgens mij geeft [i:204cf6e10d]inline[/i:204cf6e10d] alleen de tekst een achtergrond en [i:204cf6e10d]block[/i:204cf6e10d] de hele regel. [code:1:204cf6e10d]display: block; background-color: kleurtje;[/code:1:204cf6e10d][/quote:204cf6e10d] Ook weer zoiets, Ik heb net in topstyle mijn stylesheet aangepast. met bovenstaande gegeven. Dus, de display:block Bij het previewen in topstyle ziet t er goed uit. De backgroundcolor verschijnt nl over de hele breedte van het veld. Echter als ik naar DreamBeaver switch en ik preview in IE dan wordt de bg-color niet over de volle breedte weergegeven. In mozilla verschuift het eerst weer naar beneden waarna het nog niet klopt.
Link naar reactie
Ik heb hem zelf nog volledig gesaved. Mozilla houdt trouwens niet zo van "block" althans, hij voert het niet uit zoals ik zou willen. Als ik display:block ervan maak dan verschuift alles omlaag. eigenlijk logisch want: quote uit boek "html en webpublishing, grand cru" [quote:614ae70f4b] het element wordt beschouwd als een element op blockniveau; het element begint en eindigt met een nieuwe regel. [/quote:614ae70f4b] hier spreek ik mezelf dus al tegen. Mozilla voert het dus wel goed uit. IE niet.
Link naar reactie
Ik heb het zelf even getest in Dreamweaver met dit resultaat: [url=http://home.tiscali.nl/heringa1/test1.htm]TEST[/url] Bij mij werkt het zo wel in de preview met IE, ik kan niet testen in Mozilla maar jij wel met dit voorbeeeld. [edit]De style is dus direct toegepast op het element, Ik weet dat oudere browsers dat niet toelaten maar IE 5+ en Netscape 6 zouden dit wel moeten kunnen[/edit]
Link naar reactie
En precies datzelfde probleem kwam dus voor in mijn vorige topic betreffende die kapper site. Hier had ik van die css popup images aan idere link verbonden. In mozilla schuifde toen de hele zooi naar beneden. Ik weet nu in elk geval waar dat dus door komt. Image:block dus. maarja, hoe moeten we het dan wel doen. hellup, iemand?
Link naar reactie
Ik vond zonet deze: [quote:780260dbe2]To make the links active for the full width of the DIV, I made them display: block;. This works for everything but IE/Windows. If you give the block an explicit width of 100%, then IE/Windows plays along. But doing this creates problems with IE5/Mac and Netscape/Mozilla. So I used the child selector“>” to redefine the width to auto. Since IE/Windows doesn’t understand child selectors, it ignores the rule. IE5/Mac, Opera and Netscape/Mozilla follow the rule, and everyone is happy. [/quote:780260dbe2] Eens kijken wat hier precies bedoeld wordt. (hier staat het hele verhaal [url]http://alistapart.com/articles/taminglists/[/url])
Link naar reactie
Dag Suay, Je zit in de buurt. Tot zover waren ik en tobee al gekomen. Het probleem zit hem juist in het feit dat de gele balk van helemaal links tot helemaal rechts moet lopen. Maar ik bedenk me net dat ik de text indent van de navigatie-div nog meer kan verkleinen dus ongeveer -30 pixels ofzo. Dat ga ik nu eens uitproberen. Maar als het al zou werken, dan is miijn probleem nog niet opgelost. Ik wil de tekst nl graag gecentreerd willen weergeben in die div. Met aan linkse en aan rechtse zijde een gele balk.
Link naar reactie
Ik heb bovenstaande geprobeerd, echter zonder succes. Tegen dit probleem ben ik vaker aan gelopen. De afbeelding wwordt nl. niet getoond. niet in IE en niet in Mozilla. code [code:1:04b59510b4] a:hover { color: #CC0000; background-image: url(/used_images/balkje.jpg); background-repeat: no-repeat; } [/code:1:04b59510b4] [edit] ik heb ook nog geprobeerd van background-image gewoon background te maken. Ook dit werkt niet. zie[url]www.planetdust.nl[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...