Ga naar inhoud

Zelf een nieuwsbrief maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds een maand begonnen met een nieuwsbrief op m'n site, de eerste versie is enigsinds niet zonder problemen verzonden. Ik had met bladwijzers gewerkt, maar die schenen bij de andere niet te werken. Ook konden hotmail-gebruikers hem niet lezen zoals hij oorspronkelijk verstuurd werd. Hoe gaan professionelen eigenlijk om bij het verzenden van een nieuwsbrief. Kortom,...heeft iemand tips bij het maken van een nieuwsbrief? Alvast bedankt! Groeten Pieterjan
Link naar reactie
Even gebrainstormd: Eigen adres in To, alle ontvangers in BCC. Dat is erg belangrijk voor het handhaven van de privacy van je gebruikers. Kies je voor absolute toegankelijkheid, gebruik dan ook geen HTML maar alleen platte tekst. De meeste emailclients maken links automatisch aanklikbaar. Wil je wel HTML, zorg er dan voor dat links altijd een absolute URL zijn inclusief domeinnaam, en dat de HTML geen (Java)script bevat. Het laatste wordt er vaak (terecht) uitgefilterd. Ook niet onbelangrijk is ervoor te zorgen dat de code voldoet aan de standaarden van het W3C, zodat je er vrijwel zeker van kan zijn dat alle ontvangers het kunnen lezen. En even testen voordat je het verstuurt kan natuurlijk ook geen kwaad. - Bas.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik sla de brutale weg in, m.a.w. een HTML-nieuwsbrief versturen. Nu heb ik de nieuwsbrief klaar op de website: www.site.nl/nieuwsbrief.asp Ik doe dan het volgende: Internet Explorer 6.0 [i:33ad9a2f83]Tools Mail and News Send page [/i:33ad9a2f83] Hij opent dan mijn Outlook2000 en ik kan de mail versturen. Als ik een testmailtje naar mezelf stuur gaat dat bijna prima. 1. Bij het testen naar een @hotmail adres zie je inderdaad geen foto's. Hoe lost ik dit op? 2. Hij zet een lege regel met een <hr> boven de nieuwsbrief, hoe voorkom ik dat? 3. Hoe stuurt hij de plaatjes mee? Hij doet dit prima, maar hoe werkt dit dan? 4. Is dit een goede manier om zo een HTML-nieuwsbrief te versturen of is er een betere manier?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
speedy3522 is ook al met een nieuwsbrief in de weer, als ik het goed begrijp maak je dus (brutaal) een html-pagina in dreamweaver ofzo, opent die in Internet Explorer en dan via bestand/verzenden/pagina per e-mail versturen. Met blindcopy bedoelt men hopelijk adressanten onder bcc. Vanwaar de huiver om html-pagina's te versturen , die haal je toch ook binnen als je web-sites bezoekt.
Link naar reactie
Enkele tips: - Plaats je plaatjes op je webserver. - Maak de nieuwsbrief (in bijvoorbeeld Dreamweaver) - Link de locaties van de plaatjes naar die van je webserver - Plaats de complete nieuwsbrief op je webserver als HTML bestand, dus niet als ASP! - ga met de browser naar je nieuwsbrief en verstuur deze op de manier, die jij al aangaf. Test van te voren met een Outlook client en met een Hotmail adres.
Link naar reactie
[quote:02abf395e1="cifra"] Vanwaar de huiver om html-pagina's te versturen , die haal je toch ook binnen als je web-sites bezoekt.[/quote:02abf395e1] Je weet natuurlijk nooit of het clean is wat je krijgt toegestuurd. Maar ik denk dat mensen pas een nieuwsbrief krijgen als zij zich daarvoor hebben opgegeven.. :wink:
Link naar reactie
[quote:257d4495b5="cifra"]heel interessant, maar waar, op de site van computer!totaal wordt je ook niet echt verder geholpen. Nieuwsbrieven zat, maar het is behoorlijk lastig om met google iets te vinden over het [color=green:257d4495b5]maken [/color:257d4495b5]van een nieuwsbrief.[/quote:257d4495b5] Het maken van een nieuwsbrief is ook iets wat je grotendeels zelf moet doen. Als je HTML formaat gebruikt is het net alsof je een losse internetpagina maakt, en deze code stuur je vervolgens naar de ingeschrevenen (als dat een woord is). In bijv. Outlook Express kun je bronbewerking doen (Nieuw bericht > Beeld > Bronbewerking), en dan kun je de code simpelweg inplakken. Je stuurt op die manier eigenlijk gewoon een internetpagina. Overigens is het geven van de opties voor tekst/html handige tip om mensen te laten kiezen welke soort ze willen ontvangen!
Link naar reactie
[quote:7c84c7238b="teacher"]je zou ook je html pagina op kunnen slaan als *.mth (web archive) bestand en dan als attachemnt meesturen.. [/quote:7c84c7238b] ja, dat komt lekker professioneel over :wink: en, als je het echt liever anders doet, kun je ook wel een programmatje gebruiken die ervoor gemaakt zijn, om nieuwsbrieven te versturen. o ja, nog een misschien overbodige tip: vraag nooit om een leesbevestiging. ik heb een abonnement op een aantal nieuwsbrieven, en een leesbevestiging is erg irritant!
Link naar reactie
Je moet het aanpakken zoals Dutch webdesign guy het uitlegt. Belangrijk dat je alle gebruikte images ook in de code naar je webserver toe linkt(dus met http:// ervoor). Sla de pagina op als een html document. Ik heb outlook express gebruikt om mijn nieuwsbrief te sturen en het resultaat in oulook en hotmail was goed! In Outlook Express doe je dan het volgende: Kies in het menu Bericht->Nieuw bericht met...->Webpagina... Dat is eigenlijk alles en werkt perfect! grt obi
Link naar reactie
  • 10 jaren later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...