Ga naar inhoud

[offtopic] topic weg?? [/offtopic]


Aanbevolen berichten

matthijn, veel mensen die hier een sitecheck laten doen beginnen net met webdesign en kennen 'de standaard' nog niet helemaal. ook weten ze nog niet hoe ze zich moeten weren tegenover kritiek op hun site.

als je hier langer komt, weet je dat je sommige reacties moet negeren, en dat je op andere juist weer door moet gaan om er wat meer van te kunnen leren.

ik wou dat die How-To pagina er ooit door was gekomen... :roll: *weemoed*

al heb ik het niet zelf meegemaakt, ik vind het belachelijk dat mensen bij een klein beetje kritiek al terugdeinzen en hun topic uit angst maar sluiten, heb ik het zo een beetje goed?

als je de volgende keer een (hoewel terecht) afzeiktopic tegenkomt, leg ze dan dit even uit. dan heb je minder kans dat je de mensen erg afschrikt en dat ze geen sitecheck meer durven of willen te plaatsen.

Groetz,

------------------ Toeter [Simple kind of life - No Doubt] Homepage ~ Stylite Webdesign

Link naar reactie
toeter (en anderen): Het lijkt mij handig als mensen eerst even gaan rondkijken op dit (en andere) forum(s), alvorens ze zelf een topic plaatsen (dat doe ik zelf nl. wel). Dan kun je alvast een beetje de soort reacties polsen, en aangezien dit forum er is voor iedereen en dus ook beginners, is het dus niet onwaarschijnlijk dat er eerder topics geweest zijn van mensen met hetzelfde probleem. Het kan nooit kwaad om oudere topics door te lezen, om daar wellicht de antwoorden/tips in te vinden die men zoekt.

Wat alleen vaak meespeelt (denk ik) is dat mensen als ze 1 homepage (in de slechte betekenis v/h woord) gemaakt hebben, ze zichzelf niet meer als beginner beschouwen en zich dus ook niet aangesproken zullen voelen tot het doorspitten van eerdere beginnerstopics.

En wat verder ook wel gebeurt hier, en waar ik mezelf ook schuldig aan maak, is dat bijna alle sitechecks hier beoordeeld worden als zouden het corporatesites zijn; oftewel sites die een professioneel uiterlijk 'moeten' uitstralen vanwege hoge bezoekersaantallen.

Een pagina over een vrijgezellenavond heeft dus een totaal andere doelgroep/doelstelling dan bijv. een site van een groot computerbedrijf, en dient dus ook anders beoordeeld te worden.

[This message has been edited by matthijn99 (edited 09-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Bill Gates: Way to go boys! Ik heb in dat topic nog aangegeven dat er niet zoveel gezeken moest worden en meer tips moesten komen, maar blijkbaar is diegene die de check opende zo geschrokken van jullie reacties, dat ie de topic maar gedelete heeft...


Ja, sorry hoor maar wat moet je dan zeggen van een site over een vrijgezellenavond? Hij zag er niet uit en was totaal niet interessant voor 99,9% van de bevolking. De aanvrager schreef: 'Kijk er eens naar' en dat hebben we gedaan. Hij schreef niet 'Ik heb nog nooit een site in elkaar geschroefd en dit is mijn eerste van hopelijk vele pogingen'. Dan had iedereen vast wel anders gereageerd. Ik vind het ook flauw als iemand een check-topic weghaald. Je besteedt er toch tijd aan. Ik tenminste wel...

------------------ geen hoop = geen angst

Link naar reactie
quote:
Originally posted by arny: Ja, sorry hoor maar wat moet je dan zeggen van een site over een vrijgezellenavond?
Waarom reageer je dan? :???: Met alleen zeggen: het is onwijs lelijk (en dan druk ik het netjes uit), schiet hij/zij _helemaal_ niks op. Dus zeg dan gewoon niks (dat is één ding dat ik zelf al geleerd heb in die jaren dat ik hier kom...).

------------------ Pieter78: Als de nood het hoogst is, is Bill nabij.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Bill Gates: Waarom reageer je dan? :???: Met alleen zeggen: het is onwijs lelijk (en dan druk ik het netjes uit), schiet hij/zij _helemaal_ niks op. Dus zeg dan gewoon niks (dat is één ding dat ik zelf al geleerd heb in die jaren dat ik hier kom...).


Ik regeer op het verzoek van degene die een sitecheck vraagt. Ik heb niet gezegd dat de site onwijs lelijk was, alleen dat hij voor bijna niemand relevant is. Dat lijkt me toch een nuttige mededeling. Als je alleen reageert op sites die geweldig zijn zou je 1- bijna nooit reageren :smile: 2- geen opbouwende kritiek hebben

Overigens ben ik wel met je eens dat de verleiding om met spitsvondig taalgebruik de negatieve punten te benadrukken in plaats van de positieve voor veel mensen te groot is.

------------------ geen hoop = geen angst

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Bill Gates: Way to go boys! Ik heb in dat topic nog aangegeven dat er niet zoveel gezeken moest worden en meer tips moesten komen, maar blijkbaar is diegene die de check opende zo geschrokken van jullie reacties, dat ie de topic maar gedelete heeft...


for the record: ik val dus niet onder de "boys".

------------------ "Liebe ist, daß Du mir das Messer bist, mit dem ich in mir wühle"

BOEIEN.nl Deventer Stadsmosterd.nl

Link naar reactie
Het is al eens gezegd, maar de meesten die om een sitecheck vragen willen alleen maar horen hoe goed en leuk hun site is. Als je weet dat iets bagger is, ga je er niet mee te koop lopen.

Hoe erg kan het tegenvallen als jouw fantastische site, waar je heel veel werk in hebt zitten ontzettend afgezeken wordt...

Aan de andere kant; waar gehakt wordt, vallen spaanders. Je kan de enorme kritiek die je soms te verduren krijgt ook positief gebruiken, denk maar aan de site van de rijschool een paar threads terug.

grtzz,

teacher

ps, ik heb ook wijselijk mijn mond gehouden over die site...

Link naar reactie
quote:
Originally posted by teacher: [quote:7c3f243fb6]Originally posted by Toeter84: [b:7c3f243fb6]ik wou dat die How-To pagina er ooit door was gekomen... *weemoed*
auw, oud zeer... Het blijft nog steeds een goed plan....

t.[/b:7c3f243fb6][/quote:7c3f243fb6]

Inderdaad teacher. Ik zit er eigenlijk over te denken om een tijdje bij Tweakers.net weg te blijven en dan met wat mensen hier een How-To te gaan schrijven. Het is daar, hm, ja, anders dan hier, gewoon niet zo gezellig. Bovendien is dat een dagelijkse verslaving van me geworden omdat het daar zo druk is, en dat combineert niet zo goed met school. Hier is het veel relaxter, en heb ik ook meer werk voor schooltijd... Natuurlijk hebben we nu veel minder aanhangers, maar ook wel weer nieuwere. Dus; zal ik een nieuw aanmeldingstopic openen?

Groetz,

------------------ Toeter [Simple kind of life - No Doubt] Homepage ~ Stylite Webdesign

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...