Ga naar inhoud

Pictogrammen op bureaublad weg van Outlook en Excel.


anoniem

Aanbevolen berichten

Na de installatie van Office 2007 zijn ineens de pictogrammen van Outlook en Excel verdwenen. De tekst en het irritante pijltje staan er nog wel met een klein venstertje. Ook met rechts klikken op het icoontje en dan via eigenschappen een nieuw icoontje zoeken gaat niet, is niet aan te klikken. Blijven er twee vragen, hoe krijg ik die pictogrammen weer op z'n plaats en nog mooier, hoe krijg ik die pijltjes weg. vroeger bij XP kon je dat doen via Tweakui maar hoe doe je dit bij Windows 7?
Link naar reactie
[quote:0edb4083bf="rob bogers"]Na de installatie van Office 2007 zijn ineens de pictogrammen van Outlook en Excel verdwenen. De tekst en het irritante pijltje staan er nog wel met een klein venstertje. Ook met rechts klikken op het icoontje en dan via eigenschappen een nieuw icoontje zoeken gaat niet, is niet aan te klikken. Blijven er twee vragen, hoe krijg ik die pictogrammen weer op z'n plaats en nog mooier, hoe krijg ik die pijltjes weg. vroeger bij XP kon je dat doen via Tweakui maar hoe doe je dit bij Windows 7?[/quote:0edb4083bf] Het pijltje van de snelkoppelingen verwijderen Snelkoppelingen worden door middel van een overlay (een extra plaatje dat over de pictogrammen wordt gelegd) voorzien van een pijltje. Hoewel dat pijltje is bedoeld om duidelijk te maken dat het om een snelkoppeling gaat, is het menigeen een doorn in het oog. Het pijltje kan eventueel worden verwijderd door de overlay te vervangen door een geheel doorzichtig plaatje. Hiervoor kan de tool Ultimate Windows Tweaker (onderdeel Additional Tweaks) worden gebruikt, maar om problemen te voorkomen adviseer ik de registerwijziging gewoon handmatig uit te voeren zodat de registertweak bij eventuele problemen weer ongedaan kan worden gemaakt. Download daarvoor eerst het bestand geenpijl.zip en kopieer het daarin opgeslagen bestand geenpijl.ico naar de map C:\Windows (ga indien nodig akkoord met de melding van Gebruikersaccountbeheer). Ga vervolgens na of het bestand niet is geblokkeerd: navigeer met de Windows Verkenner naar de map C:\Windows, klik met rechts op het bestand geenpijl.ico, kies Eigenschappen en klik (indien aanwezig) op de knop Blokkering opheffen. Start daarna de registereditor, navigeer naar de registersleutel HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Icons (maak zo nodig de registersleutel Shell Icons zelf aan), maak hier een nieuwe tekenreekswaarde aan met de naam 29, wijzig deze waarde in C:\Windows\geenpijl.ico,0 en herstart de computer. Door de registerwaarde 29 en het bestand geenpijl.ico te verwijderen, kunnen de pijltjes weer in ere worden hersteld. TIP: In Windows 7 oogt het pijltje vrij groot. Ziet u liever een kleiner pijltje (zoals ook onder XP wordt toegepast), wijzig dan de registerwaarde 29 in C:\Windows\System32\shell32.dll,29 (wijzig dus niet de naam van het bestand zelf!). http://www.schoonepc.nl/tools/ultimate_windows_tweaker.html
Link naar reactie
Dit probleem lijkt een beetje op dit topic: [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=210151&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=pijltje+snelkoppeling]Alle pictogrammen weg - explorer.exe?[/url] Het is niet helemaal hetzelfde, maar ik heb daar wel uitgelegd hoe je de pijltjes weg kunt halen van snelkoppelingen.
Link naar reactie
Dank voor alle en sommige uitgebreide reacties, inmiddels zijn de pijltjes weg door de tip van "The Dragon". Ook de pictogrammen zijn weer in volle glorie waar te nemen. Op de aangegeven site van Microsoft wist ik eigenlijk niet waarnaar ik moest zoeken maar door de installatie Cd te plaatsen en "herstellen" te kiezen is het dan toch gelukt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...