Ga naar inhoud

nvlddmkm.sys


anoniem

Aanbevolen berichten

Na een computerprobleem van al een jaar lang is er nog steeds geen oplossing gevonden.... eindeloos.... het gaat om een Acer Aspire M3641 van ~2 jaar oud. Na het vragen op een aantal nationale en internationale topics, dacht ik miss. hier aan een oplossing te komen. Dit forum is mij aangeprezen als een goed forum door computerwinkels, dus ik dacht dat miss. hier iemand een oplossing heeft of hetzelfde probleem heeft... Het computerprobleem begon met enkele keren bluescreen, zwarte flitsen, en het totaal vast blijven hangen van de pc. Na vier reparaties van Acer, waarna steeds hetzelfde probleem of wat kleine andere problemen terugkeerden, zijn ondertussen al het mainboard, een RAM, en de videokaart vervangen... Dit probleem is eindeloos. Na de laatste reparatie kregen we de PC terug met als mankementen onder andere het vastlopen(eerst blokjes in het scherm daarna bluescreen nvlddmkm.sys) en games hield de pc nog minder lang uit. Nu heb ik twee driver-pakketten gedownload van de Acer website. De ene van de oude videokaart, de ander van de nieuwe videokaart. In de driver-set van de nieuwe driver vd kaart heb ik de oude drivers ingezet (van de oude vd kaart). Hierna werkten films gewoon perfect, geen schokje of iets. maar een Game is niet op te starten: meteen bluescreen (nvlddmkm.sys). Problemen zijn o.a.: - Soms niet booten - Bluescreen (nvlddmkm.sys) - rare blokjes in het beeld(die sinds mijn verwisseling van drivers weggaan als je de muis beweegt in een film...) - De "beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld" boodschap (versie 260.99). Wat moet ik nu doen? een biosflash is niet mogelijk wegens het ontbreken van drivers. Alvast bedankt, rms123 ps: Ik kan eventueel verdere informatie geven, maar dan wel ff zeggen WAAROVER, het hele verhaal is namelijk nogal lang zoals je kunt begrijpen. oja: als je weet dat dit probleem niet op te lossen heeft ook graag posten, dat geeft tenminste duidelijkheid.
Link naar reactie
[url=http://www.memtest.org/download/4.10/memtest86+-4.10.iso.zip]Download Memtest[/url] en brand de ISO op een lege CD. Zorg dat de computer de CD als eerste opstart en laat Memtest scannen Download [url=http://uk.download.nvidia.com/Windows/266.58/266.58_desktop_win7_winvista_64bit_international_whql.exe]hier[/url] de allerlaatste Nvidia drivers Ik vond dit trouwens op internet: [code:1:5b0fcfd6b2]I have found and fixed the problem today. This is what appears to happen. during the installation of the most current drivers 100.65 Vista, an OLD file nvlddmkm.sys is copied into windows/system32/drivers and not the current one in the install. As a result the new drivers are attempting to access a file dated 11/2006 instead of 2/2007 ver 7.15.11.0065 which is in the newest WHQL driver ver 100.65 vista 32. Fix: Go to windows/system32/drivers and rename nvlddmkm.sys to nvlddmkm.sys.old. Go to the nvidia directory and find the file nvlddmkm.sy_ and copy it to windows/system32. Using the cmd window (DOS box) type EXPAND.EXE nvlddmkm.sy_ nvlddmkm.sys. When the expansion is complete, copy the new nvlddmkm.sys to windows/system32/drivers and restart the computer. Your computer should now work properly. You will notice that any uninstall and reinstall of nvidia drivers will not remove the old nvlddmkm.sys file and will not overwrite it with the newer version. You have to do it manually. I do not know why this happens but who cares as long it is fixed. Good luck... [/code:1:5b0fcfd6b2] Veel succes!
Link naar reactie
I have found and fixed the problem today. This is what appears to happen. during the installation of the most current drivers 100.65 Vista, an OLD file nvlddmkm.sys is copied into windows/system32/drivers and not the current one in the install. As a result the new drivers are attempting to access a file dated 11/2006 instead of 2/2007 ver 7.15.11.0065 which is in the newest WHQL driver ver 100.65 vista 32. Fix: Go to windows/system32/drivers and rename nvlddmkm.sys to nvlddmkm.sys.old. Go to the nvidia directory and find the file nvlddmkm.sy_ and copy it to windows/system32. Using the cmd window (DOS box) type EXPAND.EXE nvlddmkm.sy_ nvlddmkm.sys. When the expansion is complete, copy the new nvlddmkm.sys to windows/system32/drivers and restart the computer. Your computer should now work properly. You will notice that any uninstall and reinstall of nvidia drivers will not remove the old nvlddmkm.sys file and will not overwrite it with the newer version. You have to do it manually. I do not know why this happens but who cares as long it is fixed. Good luck... Veel succes! heb ik geprobeerd, werkt niet. de memtest zie ik het nut niet die test tenslotte de memory, die ook gereset wordt met het resetten van de pc. ps: die drivers waren wel 64 bit
Link naar reactie
Nou, er zit nog wel een beetje verschil tussen een test met memtest, die een paar uur (of langer) mag/moet duren (hoe langer hoe beter) en de quick boot test van je bios, dus bij voorbaat al zeggen dat je die niet doet.... Verder is mij niet helemaal duidelijk of je een compleet schone installatie hebt gedaan van Windows 7 of een upgrade van Vista naar 7. In dat laatste geval zou een compleet schone installatie ook nog een optie zijn. Mocht je alleen over een upgrade DVD beschikken, ook die is bruikbaar op een leeg systeem. Handleidingen daarover vind je via google.
Link naar reactie
zoieso wil ik ff melden dat de pc nu op reparatie is bij acer.(5de reparatie) ik heb een redelijk logische oplossing gevonden op een internationaal forum het zou namelijk de psu goed kunnen zijn door de pc upgrade. ps: een clean install van win7 heb ik al 5 keer gedaan... dat was een van de eerste dingen die ik gedaan heb.
Link naar reactie
nou.... pc terug, nou ja om blij te zijn heb nog steeds geen reden... de pc: nieuwe hdd, en ALLES staat weer zoals we hem hebben gekocht, en ook weer met Vista erop. er is ook een "msi m/b kit" (idk wat het is) en een nieuwe kast(zat vol deuken door hun slechte verpakking 4e reparatie. Ik heb het systeem getest met gta sa, af en toe schokje. getest met lotr conquest, heel veel schokken, hoe langer die aanstond hoe meer en op een gegeven moment 1 beeld per 10 s. Verder nog geen bleuscreen... iemand een idee wat het zou kunnen zijn? ps: heb na 2e keer opstarten bluescreen door een usb ding gehad, maar dat zal wel aan de setup hebben gelegen. en ook wist ik niet zeker wat er vervangen is: "Mainboard, hard disk & chassis replaced, OS recovered, win stress passed" en op een 2e blaadje: lijstje met kast-onderdelen, en de hdd. en de vage msi m/b kit.
Link naar reactie
ff een aantal foutmeldingen: de hele tijd door (om de minuut) loopt een applicatie vast maar gaat altijd (bijna altijd) weer verder.(scherm gaat op zwart, gaat van zelf verder ctrlaltdel werkt wel) een soort rare driehoken met kleuren in het scherm, waar de hud gewoon overheen staat(kan het niet beter uitleggen helaas) de bootschap: "beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld" of zit er niks anders op als een 5e keer opsturen naar ACER voor de 6e reparatie?
Link naar reactie
Volgens consumenten recht hoef je geen genoegen meer te nemen na 5 reparaties met een 6e. Het is kennelijk een ondeugdelijk product en de leverancier zal dat terug moeten nemen en een andere leveren. Als regel geldt dat ongeveer 3 reparaties acceptabel is. Ik weet dat dit niet de makkelijkste weg is, maar zo blijf je modderen met een machine met een mankement en op een gegeven moment zeggen ze dat of je garantie verlopen is of dat je machine nu al zo oud is, dat je er maar een schijntje voor terug krijgt. Lijkt me beiden niet wenselijk. Kijk vooral eens op de site van Consuwijzer.nl.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...