Ga naar inhoud

Geluid bij videoos


anoniem

Aanbevolen berichten

na het uploaden naar de pc is het waarschijnlijk een .avi of .mpg bestand. als je dat met nero op cd / dvd gaat branden, moet nero dat eerst converteren naar een VIDEO_TS map. misschien dat dat gedeelte fout gaat. je kunt ook eerst zelf converteren met het programma [url=http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/]ConvertXtoDVD[/url] en daarna pas nero starten.
Link naar reactie
Sorry voor het wat late vervolg, maar was druk doende met andere dingen. Ik ontdekte dat de extensie van die videoos een '.mov' is. Heb ze wel geconverteerd maar met een mov to dvd converter. Er werd inderdaad een map Video_ts en Audio_ts gemaakt. De laatste map was leeg. Daarna met Nero op n 'rewritable' dvd gebrand Op de pc ging het wel compleet met geluid maar toen ik um in mn dvd-speler stopte kreeg ik de melding: slechte disk. Heb het nog op n andere speler geprobeerd maar die gaf de melding: empty disk. Ik heb n beetje het gevoel dat de dvd speler niet overweg kan met het bestandsformaat, klopt dat?? Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
.mov is een extensie van quicktime. bij het converteren kan het goed dat er 2 mappen worden aangemaakt, (video_ts & audio_ts), maar de audio_ts moet altijd leeg blijven. ik weet niet waarom, maar dat is nou eenmaal zo. sommige converteer-programma's maken die map wel aan, en andere niet. iedere dvd-speler kan het video_ts formaat lezen, want daar zijn ze voor gemaakt. ik heb dus eerder het idee dat je het branden niet op de goede manier hebt gedaan. Als je gaat branden met nero (liefst burning rom en niet de express versie), moet je natuurlijk wel kiezen voor video-dvd. :wink: dan krijg je een soort windows-explorer binnen nero met aan één kant de dvd en aan de andere kant Deze Computer. Blader in het 'Deze computer'-venster naar de vers aangemaakte video_ts map op je harde schijf. Selecteer alle bestanden (.ifo .bup en .vob) en sleep deze naar de video_ts map op de dvd. nu kun je gaan branden. om minder kans op fouten te hebben bij het branden, kun je beter niet op de hoogste snelheid branden. Ik kies zelf altijd de laagst mogelijke snelheid. natuurlijk duurt het branden dan wel langer, maar dat is voor mij geen probleem. succes er mee!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...