Ga naar inhoud

Wat vragen w.b.t. software verplaatsen! En nog wat vragen!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Voor ik met mijn vragen begin, wil ik even benoemen dat ik een computer leek ben. Dus please jip en janneke taal :oops: Goed, ik ga beginnen met mijn vragen. Mijn pc is nogal langzaam op het moment, dus ben eens drastisch aan het opruimen. Nou kwam ik erachter dat er een 2e harde schijf (D schijf) in de compu ziet waar nog 77 GB ruimte op is. Op de C schijf is nog slecht 3 GB beschikbaar. Nou ben ik druk bezig geweest met foto's overzetten op de D schijf. Maar nou is mijn vraag: Hoe kan ik programma's als bv. limewire verplaatsen naar de D schijf, maar dat ze nog wel op het bureaublad staan?? Ook download ik zo nu en dan films, maar elke keer moet ik eerst weer een hoop dingen verwijderen zodat er ruimte is op de C schijf. Hoe kan het programma instellen dat hij de films op de D schijf zet? Ik gebruik BitTorrent! Nu een andere vraag wat betreft schijfopruiming. Als ik die erover heen gooi geeft hij het volgende: Tijdelijke bestanden: 300.321 kb Oude bestanden comprimeren: 5.376.430 Wat moet ik met bovenstaande dingen?? Ook verwijderen? En waar kan ik de bestanden vinden om ze uit te zoeken? Nou een hele hoop vragen, en hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen :) Groetjes Nicole
Link naar reactie
[quote:ae949b2d60="nicole1985"]Hoe kan ik programma's als bv. limewire verplaatsen naar de D schijf, maar dat ze nog wel op het bureaublad staan??[/quote:ae949b2d60] De downloadfolder wijzigen in map die op de D schijf staat, staat wel in de opties van limewire. [quote:ae949b2d60="nicole1985"] Ook download ik zo nu en dan films, maar elke keer moet ik eerst weer een hoop dingen verwijderen zodat er ruimte is op de C schijf. Hoe kan het programma instellen dat hij de films op de D schijf zet? Ik gebruik BitTorrent! [/quote:ae949b2d60] Downloadfolder wijzigen naar de D schijf. [quote:ae949b2d60="nicole1985"] Tijdelijke bestanden: 300.321 kb Oude bestanden comprimeren: 5.376.430 [/quote:ae949b2d60] Tijdelijke bestanden kun je verwijderen, ze zijn niet voor niets tijdelijk. Oude bestanden comprimeren, die kun je dus gaan comprimeren. Dat scheelt je ruimte. Of de oude bestanden nu in totaal 5.3 GB zijn of dat het 5.3 GB gaat schelen weet ik niet, ik doe dat nooit. Succes!
Link naar reactie
Waarom het hele programma? Zo groot zijn die programma's niet, de downloadfolders zijn vele malen groter dan het programma zelf. Als het perse naar de D schijf wilt verplaatsen, dan zit er niets anders op dan het programma te verwijderen en opnieuw te installeren. Comprimer: Deze Computer > Rechterklik op C schijf > Eigenschappen Dan staat het ergens onderaan 'deze schijf comprimeren' ofzo. Het duurt wel eventjes. ;)
Link naar reactie
Nou wat er nu allemaal gebeurd....geen idee. Ik internet altijd met Modzilla. En na het comprimeren is mijn adresbalk en alles weg. Ook google search is weg: printscreen: [img:b93a2a765e]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OTWOYVCZ.jpg[/img:b93a2a765e] Kan het op geen mogelijkheid weer terug krijgen. Heb hem al verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Maar de adresbalk komt niet terug. Nog wat anders: Na het comprimeren zijn alle teksten blauw: [img:b93a2a765e]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FOFDERPH.jpg[/img:b93a2a765e] Hoe kan dit? en wat kan ik eraan doen? HELP
Link naar reactie
[quote:cad39e4833="nicole1985"]Hallo allemaal, Voor ik met mijn vragen begin, wil ik even benoemen dat ik een computer leek ben. Dus please jip en janneke taal :oops: Goed, ik ga beginnen met mijn vragen. Mijn pc is nogal langzaam op het moment, dus ben eens drastisch aan het opruimen. Nou kwam ik erachter dat er een 2e harde schijf (D schijf) in de compu ziet waar nog 77 GB ruimte op is. Op de C schijf is nog slecht 3 GB beschikbaar. Nou ben ik druk bezig geweest met foto's overzetten op de D schijf. Maar nou is mijn vraag: Hoe kan ik programma's als bv. limewire verplaatsen naar de D schijf, maar dat ze nog wel op het bureaublad staan?? Ook download ik zo nu en dan films, maar elke keer moet ik eerst weer een hoop dingen verwijderen zodat er ruimte is op de C schijf. Hoe kan het programma instellen dat hij de films op de D schijf zet? Ik gebruik BitTorrent! Nu een andere vraag wat betreft schijfopruiming. Als ik die erover heen gooi geeft hij het volgende: Tijdelijke bestanden: 300.321 kb Oude bestanden comprimeren: 5.376.430 Wat moet ik met bovenstaande dingen?? Ook verwijderen? En waar kan ik de bestanden vinden om ze uit te zoeken? Nou een hele hoop vragen, en hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen :) Groetjes Nicole[/quote:cad39e4833] Je kunt de schijven misschien defragmenteren en met een opruimhulpje(noem geen namen) kun je nog beter overbodige bestanden deleten.
Link naar reactie
[quote:066beaae65="nicole1985"]Nog wat anders: Na het comprimeren zijn alle teksten blauw: [img:066beaae65]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FOFDERPH.jpg[/img:066beaae65] Hoe kan dit? en wat kan ik eraan doen? HELP[/quote:066beaae65] Dat is normaal, Windows geeft d.m.v. de afwijkende kleur (blauw) aan welke mappen en bestanden gecomprimeerd zijn. Dit is ergens in de settings voor mapweergave aan te passen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...