Ga naar inhoud

Kwaliteitsverlies opnieuw naar mp3 rippen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een korte vraag, waar ( blijkbaar ) lastig een antwoord op te geven is: Als je muziek van cd ript naar mp3 vindt er kwaliteitsverlies plaats. Als je het mp3-tje vervolgens weer omvormt naar cd-formaat, win je die kwaliteit natuurlijk niet terug. Maar stel dat je vervolgens weer die cd ( die dus bestaat uit 'terug-geconverteerde' mp3-tjes ) opnieuw ript, heb je dan opnieuw weer kwaliteitsverlies? Dus kun je ( net zoals met de good old cassettebandjes ) eindeloos converteren van de ene bestandsvorm naar de andere, maar wordt de kwaliteit wel steeds slechter ? Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:311746bb5e="yesse"]Als je het mp3-tje vervolgens weer omvormt naar cd-formaat, win je die kwaliteit natuurlijk niet terug. Maar stel dat je vervolgens weer die cd ( die dus bestaat uit 'terug-geconverteerde' mp3-tjes ) opnieuw ript, heb je dan opnieuw weer kwaliteitsverlies?[/quote:311746bb5e] Ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel. Als je van a naar b converteert blijft je kwaliteit hetzelfde of iets minder, het wordt sowieso nooit beter. Anders ging ik alleen maar cam-versies van films dauwnlauden en vervolgens 100x converteren tot ik HD films heb ;)
Link naar reactie
Of je het verschil hoort, is ook in hoge mate afhankelijk van de gebruikte afspeelbron. Op m'n mp3-spelertje met simpele oordopjes van 2 tientjes hoor ik echt geen verschil tussen 128 en een originele audio-cd, op de stereo thuis wel. Bij 192 of zelfs 320 hoor ik daar ook geen verschil meer. Blijft de keuze dus voor mp3, welliswaar genoeg opslagruimte op de pc, maar voor onderweg zit ik vooralsnog vast aan een 8GB mp3-speler. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...