Ga naar inhoud

Welke partitie manager beveelt u aan? (Engels!)


anoniem

Aanbevolen berichten

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=E000101F4+Acronis+Disk+Director+Suite+&btnG=Google+zoeken&meta= ik heb alleen maar met jou eigen woorden gezocht.... , zoiets kunt je in my humble opinion best zelf doen... je kunt nl weer verder ipv op ons zitten te wachten.... Ik ken jouw systeem totaal niet maar op basis van jouw gegeven info kon je al vermoeden dat er een hidden partitie zou zijn, wat je zelf nu bevestigd, het staat notabene in de handleiding.... maar wij Nederlanders lezen die niet... :cry: Je zou mijn eerder gedane voorstel kunnen overwegen, kopie van de juiste XP versie en herinstallatie. Dan zul je nog wel ui tmoeten zoeken of de partitietabel van nu zich wel eenvoudig laat aanpassen.... misschien met die XP CD in repair mode, fix boot verhaal.... Oja, een kale XP partitie image kan vrij klein zijn, je ziet van die 60GB blijft maar 1.5 GB over...... PS: je kunt met Google nog eens zoeken hoe anderen dit opgelost hebben; mijn ervaring is dat als je het type systeem + "hidden partition" + "fresh install" + ...... (eventueel aanvullen) als trefwoorden neemt... dan krijg je vaak nuttige hits. (Tussen " en " dan houd je de trefwoorden bij elkaar in de zoekopdracht) Succes!
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:8277396d8f="perloc"] Maar DDS ziet helemaal geen HD "E000101F4: Acronis Disk Director Suite has not found any harddisk drives". [/quote:8277396d8f] Wat mij betreft hoef je die Google links over die foutmelding niet te lezen. Want als ik de laptop uit mijn onderschrift opstart met de originele Disk Director Suite 10 CD opstart, dan verschijnt bij mij precies dezelfde foutmelding. Maar als ik een opstart CD aanmaak met de update versie 10.0 (build 2.163) worden de partities van mijn 160 GB laptop harddisk gewoon getoond. Echter deze update versie kun je alleen gratis downloaden, als je die Disk Director Suite aanschaft en registreert. Deze update versie is ongeveer 70 MB groot. Het enige wat niet goed werkt in die update is mijn draadloze Logitech muis. Echter de mousepad en een bedrade USB muis werken wel goed daarmee. En Partition Magic kun je waarschijnlijk beter niet gebruiken voor die laptop harddisk. Op de laptop uit mijn onderschrift zit ook zo een verborgen recovery partitie. Daarvan overlappen de Windows XP- en de recovery partitie elkaar. Wellicht dat Partition Magic 8.0 en de originele Disk Director Suite 10 daarmee moeite hebben. Ik had de laptop harddisk gewoon anders ingedeeld met een GParted Live CD.
Link naar reactie
jolo: mag ik even resumeren? Dus Disk Director aanschaffen, de update downloaden en installeren. Een iso maken en op een CD branden. Je schrijft "partities". De vraag is dan, kan ik dan ook de hidden partitie zien? En kan ik dan de HD wel van partities voorzien en wordt dan rekening gehouden met de hidden partitie? Als dat zo is durf ik het wel aan. In ieder geval dank voor de informatie want dat is wat ik zocht. andre: [quote:b7b6abdb10]Het is me niet bekend of met een F-toets iets is terug te zetten, maar ik moet bekennen dat ik de handleiding nog niet heb uitgespeld. Zover ben ik nog niet - brandnieuw he? [/quote:b7b6abdb10] MVG perloc
Link naar reactie
[quote:637f2df00b="perloc"]andre: [quote:637f2df00b]Het is me niet bekend of met een F-toets iets is terug te zetten, maar ik moet bekennen dat ik de handleiding nog niet heb uitgespeld. Zover ben ik nog niet - brandnieuw he? [/quote:637f2df00b] MVG perloc[/quote:637f2df00b] das duidelijk, je kunt niet alles tegelijk, maar daardoor ook ....des te meer onduidelijk dan om maar meteen met een partitie manager aan de slag te gaan... want dat was de openingsvraag..... Eigenlijk: maar goed dat je tegen die problemen aanliep anders had je wellicht hele systeem al op zijn kop gezet.... Succes verder en neem iets meer tijd in het vervolg....
Link naar reactie
[quote:3df5ba70c0="perloc"] jolo: mag ik even resumeren? Dus Disk Director aanschaffen, de update downloaden en installeren. [/quote:3df5ba70c0] Inderdaad. Alleen als je de Nederlandstalige Disk Director Suite aanschaft bij Easycomputing, is de download link aan te vragen op http://hd2008.ez-dl.com/index.php?action=file_library&folder=219 Zodra je die per e-mail hebt ontvangen, kun je de ongeveer 70 GB grote update downloaden. De per e-mail toegestuurde hyperlink is echter tijdelijk te gebruiken. Als je de Engelstalige versie bij Acronis besteld, dan komt de update van http://www.acronis.com/enterprise/support/updates/ Alleen zie ik daar niet build 2163. Wel Build # 2160. [quote:3df5ba70c0="perloc"] Een iso maken en op een CD branden. [/quote:3df5ba70c0] Bij mijn weten hoef je geen ISO te maken. Disk Director Suite 10 kan zelf een Rescue CD-R branden. [quote:3df5ba70c0="perloc"] De vraag is dan, kan ik dan ook de hidden partitie zien? [/quote:3df5ba70c0] Disk Director Suite 10 kan ook verborgen partities zien. Inclusief de mappen en bestanden erop. De hidden partitie is dat alleen voor de Windows XP verkenner. [quote:3df5ba70c0="perloc"] En kan ik dan de HD wel van partities voorzien en wordt dan rekening gehouden met de hidden partitie? [/quote:3df5ba70c0] In principe wel. Echter 100% zekerheid heb je bij partitioneren nooit. Daarom zou je voor alle zekerheid een back-up kunnen maken via image software van die Recovery- en Windows partitie naar een extern medium.
Link naar reactie
Gekocht en betaald en gedownload en geinstalleerd, maar geen HD gevonden. Ik heb 2160 - Engelse versie Het schijnt dat 2163 nog niet officieel is uitgegeven, maar wel circuleert via voornamelijk TORRENT, waar een iso is de downloaden van honderden MB. Torrent schijnt een krakersfamilie, lijkt me want ik kwam de woord "crack" herhaaldelijk tegen. Dus ik ben nog niets opgeschoten maar wel 50 dollar kwijt... perloc
Link naar reactie
[quote:683ac2ed3b="perloc"] Gekocht en betaald en gedownload en geinstalleerd, maar geen HD gevonden. Ik heb 2160 - Engelse versie [/quote:683ac2ed3b] Dan heb je in ieder geval recht op support van [url=http://www.acronis.com/enterprise/support/index.html]Acronis.[/url] Typ daar de foutmelding. Bijvoorbeeld [code:1:683ac2ed3b] Acronis Disk Director Suite has not found any harddisk drives [/code:1:683ac2ed3b] Ofwel stuur een [url=http://www.acronis.com/company/contacts/request/index.html?t=2]e-mail[/url] met dit probleem. Waarbij je kunt vragen waarom Acronis Director 10 update build 2163 er nog niet is. Of start een [url=http://www.acronis.com/company/contacts/request/index.html?t=1]Live Chat.[/url] Trouwens om welke Toshiba laptop gaat het? En vind die Acronis Director 10 build 2160 zowel geen harddisk onder Windows XP? Of ook niet als je laptop opstart, vanaf de Acronis Rescue CD-R?
Link naar reactie
GELUKKIG NIEUWJAAR!! adre, ik heb niets aan de plugin, want ik heb bart niet. Daar ben ik een tijd geleden mee bezig geweest maar dat is om een of andere reden niet gelukt. Wel heb ik UBCD dus ik zal eens kijken hoever ik daarmee kom. Druk met visite uit Nederland (dus ik doe zo af en toe wat). jolo, dank voor de tips. Zal er gebruik van maken en erop terugkomen. Maar ik ben zelf ook op zoek geweest op Internet en kwam ergens nog een forum tegen over Acronis. Daar werd flink geklaagd dat ze geen reactie kregen van de helpdesk. Dus ik ben benieuwd. MVG perloc
Link naar reactie
[b:9eaa6cd186][color=red:9eaa6cd186].......2008....[/color:9eaa6cd186][/b:9eaa6cd186][img:9eaa6cd186]http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/vegert.gif[/img:9eaa6cd186] [b:9eaa6cd186][color=blue:9eaa6cd186]Happy [/color:9eaa6cd186][/b:9eaa6cd186] [b:9eaa6cd186][color=blue:9eaa6cd186]2009[/b:9eaa6cd186][/color:9eaa6cd186]..... [img:9eaa6cd186]http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/zoefzoef.gif[/img:9eaa6cd186] [b:9eaa6cd186][color=green:9eaa6cd186]Op het nieuwe jaar...[/b:9eaa6cd186][/color:9eaa6cd186][img:9eaa6cd186]http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/beerchug.gif[/img:9eaa6cd186] Er was altijd een "DOS"UBCD -versie die moet je niet hebben.... die ziet waarschijnlijk geen SATA. Of er een Linux opstartvariant daarna was weet ik niet, maar UBCD4Win... zegt het al, je moet met je eigen XP CD een Win-omgeving maken. Zie hun website voor instructies. Ik heb zelf een Bart-PE CD en die ziet mijn SATA ook... met een DOS omgeving dus niet.... ik kan mijn oude PQ niet meer gebruiken, wel als plugin of als ik heb opstart van de Bart-PE omgeving op een harde schijf waar ik op dat moment niets aan verander of op een 2e CD (heb een aparte CD/DVD speler naast CD/DVD-brander).
Link naar reactie
[quote:f77b1034aa="andre@home"] Zit er soms een SATA schijf in.... als Acronis dat niet ondersteund. [/quote:f77b1034aa] Maar waarom zou Disk Director Suite 10 build 2160 geen SATA ondersteunen. In mijn Laptop zit ook een SATA harddisk. En staat in het BIOS de SATA Controller Mode Option: [AHCI]. Zelfs de Rescue CD-R (volledige versie) van build 2163 ziet mijn SATA harddisk. Ik weet weliswaar niet de exacte verschillen tussen build 2160 en 2163. Maar bij mijn weten vertaald Easy Computing alleen de software van Acronis in het Nederlands. Ik vond overigens nog wel een Thread over onderwerp [url=http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=191764]Sata Drives not recognized in Disk Director,[/url] waarvan de Rescue CD draaiend in full version of Disk Director, geen SATA harddisk kon herkennen. Echter wel in safe mode.
Link naar reactie
Mijn laptop is een Toshiba Satt. pro A300 en er zit een sata-300 HD in 160GB. Eerst nu pas, jolo, heb ik tijd gehad om ADD10 te installeren op de laptop en ziedaar! hij herkend de HD en dat in normal mode. Maar ik zie (nog) geen hidden partities. Dus daar moet ik nog even in ADD10 op zoek naar gaan. Nu ik weet dat er een hidden partitie opstaat kan ik desondanks toch mijn HD in drie partities verdelen? Of loop ik (grote) kans de hidden partitie te beschadigen? Ik heb uit het boekje begrepen dat de hidden partitie (1.5GB) wordt gebruikt voor systeem herstel. De HD zou 160GB groot zijn, maar ADD10 laat maar 149GB zien. Dus zou de rest dan de hidden partitie zijn? Maar dat is 11GB, dus aanmerkelijk groter dan de gemelde 1.5GB. Ik zie 63 sectors als hidden aangemekt, maar dat is natuurlijk maar heel weinig! Aardig is om te melden dat ik ook PM8.0 heb geinstalleerd en die laat 152MB zien. Wel niet zo verschillend van de 149MB van ADD10 Via een bootable CD van ADD10 wordt de HD niet gevonden zoals eerder gemeld. MVG perloc
Link naar reactie
[quote:5fd88be2ef="perloc"] De HD zou 160GB groot zijn, maar ADD10 laat maar 149GB zien. Dus zou de rest dan de hidden partitie zijn? [/quote:5fd88be2ef] Dat verschil is niet de verborgen partitie. Maar heeft te maken met de gebruikte definitie van de harddisk fabrikanten. Informatie daarover staat onder andere op Wikipedia over onderwerp [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Gigabyte]Gigabyte.[/url] Hoe toont Disk Director die 149GB dan? Want zoals ik al zei zou die verborgen partitie alleen verborgen zijn voor de Windows verkenner. (En natuurlijk ook verborgen voor de meeste Windows applicaties.) De verborgen partitie zou ook te zien moeten zijn met Windows Schijfbeheer. Op mijn laptop is dat een 6,93 GB FAT32 partitie. Toen ik de laptop kocht stond die verborgen primaire partitie vooraan de 160 GB harddisk, met volumenaam servicev001. De rest was één primaire NTFS Windows partitie. Nu staat de NTFS Windows partitie vooraan met daarnaast de verborgen partitie. En nog een enkele andere partities. [quote:5fd88be2ef="perloc"] Via een bootable CD van ADD10 wordt de HD niet gevonden zoals eerder gemeld. [/quote:5fd88be2ef] Maar is dat wel de bootable CD van ADD10 build 2160.
Link naar reactie
[quote:380edad645="perloc"]Mijn laptop is een Toshiba Satt. pro A300 en er zit een sata-300 HD in 160GB. ... Nu ik weet dat er een hidden partitie opstaat kan ik desondanks toch mijn HD in drie partities verdelen? Of loop ik (grote) kans de hidden partitie te beschadigen? Ik heb uit het boekje begrepen dat de hidden partitie (1.5GB) wordt gebruikt voor systeem herstel. [/quote:380edad645]Ik heb de handleiding er niet op nageplozen, maar na installatie kan je eigenlijk niks meer met die hidden partitie. Wat zinvol is om de Dvd recovery dvd's te maken waarmee de computer in de "oorspronkelijke" staat terug gezet kan worden. Mocht dat fout gaan, dan kunnen de installatie Dvd's bij Toshiba besteld worden, kosten rond de 35 euro. Niet onoverkomenlijk lijkt me.
Link naar reactie
jolo: ADD10 geeft: NTFS (C:) Pri,Act 149GB 37.32 GB NTFS (free space) Verder alleen mijn aangesloten "My Passport". Geen hidden partities. Dat doet trouwens ook PM8.0 niet, uitsluitend de C: Dat er zo weinig ruimte over is, is omdat ik bezig ben met overzetten van mijn ene Ext HD 200GB video's naar een andere Ext HD. Ze staan nu tijdelijk geparkeerd op de laptop HD omdat er een probleem is met mijn nieuwe "My Pasport" 320 USB2.0 HD. Maar dat is een ander onderwerp.(Ik zie het al, de format is FAT32, dus dat moet NTFS worden) Ik zal narekenen of 149GB overeenkomt met 160GB. Het verschil in berekening is me bekend maar ik vond het wat groot: 11GB. Hans: Er is niet voorzien in het maken van een Recovery CD: er is een recovery CD bijgeleverd en een eventuele recovery zou samen met de hidden partitie moeten worden gedaan. Dus vooralsnog heb ik geen CD van Toshiba nodig. Wel wordt gewaarschuwd dat bij beschadiging van de hidden partitie, de recovery nog wel eens fout kan gaan. Er staat in de handleiding: "The Sytem Recovery Options feature will be unusable if this partition is deleted". Ik kan geen hidden partitie deleten als die niet wordt getoond, hooguit overschrijven bij het aanmaken van een nieuwe partitie. Ik vind het nog steeds raar dat er geen hidden partition wordt getoond. Heeft iemand daar een verklaring voor? Ik heb net Acronis True Image aangeschaft en voor ik echt aan de gang ga om de computer in te richten wil ik eerst een Image draaien van het systeem. Dan kan ik die gebruiken als het eventueel mis gaat. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...