Ga naar inhoud

Problemen met synchronisatie PDA


anoniem

Aanbevolen berichten

Mensen, sinds een aantal maanden ben ik in het gelukkige bezit van een heuse PDA, type asus 636n (met gps). Hier ben ik heel tevreden mee alleen zit ik met een tot nu toe onoplosbaar probleem. De synchronisatie lukt niet met de agenda. Ik gebruik op mijn pc (xp sp2 NL) outlook 2003 NL. Active sync 4.5 is geïnstalleerd en ook met de oudere versies geprobeerd, het probleem blijft. Als ik alle vinkjes plaats komt er een rood uitroep teken door active sync en foutmelding 80070490. De tips via Google geven geen oplossing. Als ik het vinkje agenda weg haal bij synchroniseren dan synchroniseert hij de rest wel, dus geen agenda. Dat is voor mij wel het belangrijkste item. Iemand enig idee?. Ook op de site van asus gezocht maar geen bruikbare tips gevonden
Link naar reactie
Ja, herinstalatie van active sync uitgevoerd, ook geen verbetering. Heel vreemd dit. firewall staat uit, pda is met usb aan de pc gekoppeld. Active sync 4.5 staat op de pc. Heb gecontroleerd of de tijdzone hetzelfde is op de pc en pda. Heb tot december 2006 op Aruba gewoond en daar deed de agenda het wel namelijk (op een andere pc). AV invoegtoepassing van Norton voor outlook uitgeschakeld gehad, geen verbetering. Heb de oude agenda items op de pc verwijderd. Het probleem is dat als je in active sync alle vinkjes plaatst hij niets synchroniseert en er een rood uitroepteken door de sync icoon wordt neergezet. Haal ik het vinkje weg bij agenda dan synchroniseert hij de rest wel. Heb partnership verwijderd en weer aangemaakt. Laten synchroniseren met agenda. Kwam weer dezelfde foutmelding. Daarna weer vinkje bij agenda weggehaald en voila, hij synchroniseerde weer maar dan dus zonder de agenda. Het probleem is helaas nog steeds aanwezig.
Link naar reactie
[b:ac03c775dd]Update 1:[/b:ac03c775dd] Heb op de PC een goede bijgewerkte agenda. Heb in Outlook op de PC een nieuwe lege agenda aangemaakt en die gesynchroniseerd met de PDA. Geen oplossing, foutmelding blijft. [b:ac03c775dd]Update 2:[/b:ac03c775dd] Partnership verwijderd met ActiveTweak [url]http://pocketpcapps.net/activetweak.aspx[/url]. Het schijnt dat een partnership niet geheel verdwijnt als je het 'gewoon' verwijderd. Geen succes. Ergens moet toch een oplossing zijn? Nogmaals eeuwige roem voor degene die de oplossing heeft.
Link naar reactie
Ook de technische servicedesk van ASUS begint zich met mijn probleem bezig te houden, goede zaak. Het kan toch niet zo zijn dat de halve wereld loopt te synchroniseren en mijn pd-aatje weigert een van zijn primaire diensten. Overigens heb ik het ook geprobeerd op een andere pc met ongeveer dezelfde configuratie (XP sp2, office 2003 en active sync 4.5) Ook hier hetzelfde probleem. Je zou bijna zeggen dat een hardware reset de enige uitweg nog is of heeft er nog iemand een idee?
Link naar reactie
Mensen, ondanks het slechte weer vandaag toch verheugend nieuws. Vandaag de fabrieksinstellingen teruggezet. Het bleek dat er een verschril bestaat uit de interpretatie van een "hardware reset" en het terugzetten van de fabrieksinstellingen. Uiteindelijk toch gekozen om de fabrieksinstellingen terug te zetten en voila, er kan weer worden gesynchroniseerd tussen de agenda op de pda en pc. Geen probleem meer dus. Iedereen die heeft meegeholpen hartelijk bedankt. M. Vr. Gr. Leo
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 3 jaren later...
[quote:0a51f26de2="Jurkenteller"]Bij Outlook heb ik nogmaals systeem en herstel gedaan en eindelijk gaat de synchronisatie weer goed. Hopen dat het zo blijft. Wat ik nu anders heb gedaan dan vorige keren, weet ik niet, maar dit alles blijft toch een raadsel. Gelukkig geen harde reset voor PDA nodig gehad.[/quote:0a51f26de2] Na soortgelijke problemen met sync 4.5 de PDA Qtex S200 terug op fabrieksinstelling. Disaster: bij het eerste wat dan komt : Uitlijnen, blijft de PDA hangen; niets meer aan te doen?
Link naar reactie
[quote:0983b083ed="MGB63"][quote:0983b083ed="Jurkenteller"]Bij Outlook heb ik nogmaals systeem en herstel gedaan en eindelijk gaat de synchronisatie weer goed. Hopen dat het zo blijft. Wat ik nu anders heb gedaan dan vorige keren, weet ik niet, maar dit alles blijft toch een raadsel. Gelukkig geen harde reset voor PDA nodig gehad.[/quote:0983b083ed] Na soortgelijke problemen met sync 4.5 de PDA Qtex S200 terug op fabrieksinstelling. Disaster: bij het eerste wat dan komt : Uitlijnen, blijft de PDA hangen; niets meer aan te doen?[/quote:0983b083ed]Open even je eigen topic aub en vertel daar wat je probleem precies is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...