Ga naar inhoud

toewijzen systeemgeheugen


anoniem

Aanbevolen berichten

win98se. foutmelding: fout bij initialiseren ios-apparaat, toewijzen real modus syteemgeheugen mislukt. fout trad onlangs op na installeren van photoshop 7, hersteld door terugzetten van een image, en gisteren door installeren van de nieuwste quicktime, ook maar weer hersteld door terugzetten van image. overigens: beide programma´s liepen vlekkeloos, en de fout komt de volgende dag bij het opnieuw opstarten. omdat installatie bij anderen met ook win98se geen problemen oplevert moet het dus iets in mijn systeem zijn wat me parten speelt. maar wat??
Link naar reactie
Kan van alles zijn. Mijn eerste verdachte zijn geheugen of de harde schijf. Geheugen is te testen met Memtest86, harde schijf met diagnostische software van de HD fabrikant. Vaak is de Windows installatie beschadigd. Ingeval van defecte hardware zal opnieuw installeren niet zoveel zin hebben, het probleem treedt vanzelf weer op.
Link naar reactie
je zou inderdaad denken aan hardwarestoring. vorige keer 1 strip van 128 verwijderd en toen startte het meteen weer op, en vervolgens met alleen de andere 128mb ook. ´t werkt dan verder probleemloos, zij het langzamer. na ontdoen van resp photoshop (toen) en quicktime (nu) loopt alles weer probleemloos met beide strips. óók met zwaardere grafische toepassingen als dvd afspelen, paintshoppro etc. hoewel sfc (in veilige modus) in probleemsituatie geen bijzonderheden constateert, vermoed ik toch dat het iets met het os of andere software te maken heeft. wat opvalt is dat het zich voordoet na installatie van video/grafische toepassingen. zou het iets met de grafische kaart rage fury pro temaken kunnen hebben?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...