Ga naar inhoud

geen email op halen met outlook xp/express


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb al heel lang dit probleem, als ik mijn email op probeer te halen met outlook XP (/express) krijg ik de melding dat de server niet gevonden kan worden. [code:1:6aceb8a66f] bij taak mail.home.nl - Bezig met verzenden ontvangen is een fout (xxxxxxx) opgetreden. Outlook kan geen verbinding maken met de server voor inkomende email (pop3). Als dit bericht blijft komen blabla...... [/code:1:6aceb8a66f] Belangrijke details: * Instellingen zijn hetzelfde als bij mijn pa (dat adres werkt wel, ook @home) * Zitten achter dezelfde router * Helpdeskt @home kon mij niks vertellen als, router ertussen uit halen, terwijl het eerder wel zo heeft gewerkt * Anti virus (norton 2004) uitgeschakeld * Hccnet adres geprobeert dat het ook niet deed (met kanttekening dat hccnet email icm @home internet zowiezo niet helemaal goed werkt :roll: ) * Email adres verwijderd (in @home) en een nieuw aangemaakt. Ik kan me ma's email ook niet ophalen op deze pc. (ook @home email adres) * PC afgelopen donderdag geformatteerd, maar heeft niks geholpen. PLZ help mij, dit adres is heel belangrijk voor me duz...... (webmail.home.nl werkt wel) mvg Mario Verhaeg
Link naar reactie
Controleer of je de Mail-server wel kunt pingen. Controleer of de gekozen verbinding wel juist is. Controleer de naam van de e-mailservers. Controleer of je instellingen wel zo zijn dat er gezocht wordt naar een POP3 server. Controleer je wachtwoord voor verbinding met de e-mail server. Is mogelijk de firewall van XP het probleem? Als die uit staat, zet hem eens aan en laat alles toe. Lukt het dan nog niet, bel met de helpdesk en geef aan dat je de router er tussen uit hebt. Die levert het probleem immers niet op. Je vader kan wel mail ontvangen en verzenden via die zelfde router.
Link naar reactie
[quote:23bacb704e="HermanH"]Controleer of je de Mail-server wel kunt pingen. Controleer of de gekozen verbinding wel juist is. Controleer de naam van de e-mailservers. Controleer of je instellingen wel zo zijn dat er gezocht wordt naar een POP3 server. Controleer je wachtwoord voor verbinding met de e-mail server. Is mogelijk de firewall van XP het probleem? Als die uit staat, zet hem eens aan en laat alles toe. Lukt het dan nog niet, bel met de helpdesk en geef aan dat je de router er tussen uit hebt. Die levert het probleem immers niet op. Je vader kan wel mail ontvangen en verzenden via die zelfde router.[/quote:23bacb704e] Heb ik allemaal gecontroleerd, pingen ging ook goed ( :-? ). Nu ben ik bezig met een installatie van office 2003. Het enigste verschil tussen de office versies van mijn pa en mij is namelijk dat ik de updates geinstalleerd had. Ik hoop er nu vanaf te zijn, maar laat iig nog eff wat horen. iig bedankt :) EDIT Werkt duz nog niet :evil: Ik snap er echt niks van, alles wat het kon zijn heb ik nu geprobeert. Btw, mijn vaders account werkt ook niet op mijn eigen pc. Geen XP firewall aanstaan, heb ik nog gecontroleerd. W8woord is goed, en btw, hij komt nog niet eens es aan w8woord controle
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...