Ga naar inhoud

[Win98SE]Probleem met RealOnePlayer.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik mag graag eens een uitzending terugkijken op de pc via de site portal.omroep.nl/uitzendinggemist. Nu gaat dat op mijn pc goed met RealOneplayer. Mijn vader wil dit ook graag maar op zijn pc gaat het op een of andere manier niet. Daar heb ik ook RealOnePlayer op geinstalleerd.Hij heeft via mijn pc toegang tot internet.Ik gebruik voor de internetdeling het programma Proxy+. Het bezoeken van sites gaat zonder problemen. Als ik op een link naar een uitzending klik wordt RealOneplayer gestart maar geeft de volgende foutmelding: A General Error has occured. rtsp://streams6.omroep.nl/tv/nos/journaal/bb.laatste.m Wat is hier de fout?????
Link naar reactie
[quote:3356afe0b5="langejongen"]Ik heb hem uitgezet( niet gedeinstalleerd ), maar de melding blijft komen.[/quote:3356afe0b5] Ja,....... Nu moet ik zelf ook ff gaan nadenken.... Kijk anders eens op [url=http://www.google.nl]Google[/url]. Misschien dat daar iets staat. Maar wat voor een bestand ben je aan het afspelen? Gewoon een .asf , of .mov etc. etc. etc.
Link naar reactie
[quote:65d8ffe1f4="langejongen"]Afgezien van die link die ik opgaf gaat het bij mij wel goed als ik op NOS Journaal BB met Realplayer op portal.omroep.nl/uitzendinggemist klik. Op mijn pc gaat alles goed en krijg ik het laatste journaal te zien, maar als ik hetzelfde doe bij mijn vader dan krijg ik die melding.[/quote:65d8ffe1f4] Ik had die link geopend in Internet Explorer. Ik zal ook eens RealOnePlayer downloaden, en ik zal eens kijken wat ie doet. Je hoort nog van me!
Link naar reactie
Misschien heb je hier wat aan. Sorry dat het 'zo'n lang post is.: [b:9986db5b26]Help [/b:9986db5b26] Hier zijn antwoorden te vinden op de meest gestelde vragen. Via het rechtermenu, onder Help, kunt u meteen het onderwerp aanklikken waar u een vraag over hebt. Wanneer deze informatie niet toereikend is, kunt u de betreffende omroep of redactie rechtstreeks benaderen. Alle omroepen hebben namelijk een eigen webredactie, die de site onderhoudt. Vaak plaatst deze redactie ook zelfstandig beeld en geluid op de site. E-mailadressen zijn hier te vinden. Vindt u nog geen antwoord op uw vraag? Mail dan naar de webredactie van omroep.nl. [b:9986db5b26] Hoe vind ik mijn weg door Omroep.nl? [/b:9986db5b26] Gewoon wat aan het rondsurfen, of specifiek naar iets op zoek? Omroep.nl probeert zo helder mogelijk te maken wat waar te vinden is. Meer informatie over hoe Omroep.nl georganiseerd is vindt u hier. Omroep.nl biedt een overzicht van alles dat de publieke omroepen te bieden hebben. Daarom is het mogelijk deze informatie op verschillende manieren te vinden. Op omroep Boven in beeld vindt u een overzicht van alle publieke omroepen. Door op de naam van de omroep te klikken komt u direct terecht op de website van die omroep. Terugkomen op omroep.nl kan altijd door te klikken op het publieke omroep logo bestaand uit een blokje en een bolletje. Op programma Boven in beeld is een gealfabetiseerde lijst te vinden van alle televisie en radioprogramma’s die door de publieke omroepen worden uitgezonden. Vanaf daar kunt u meer informatie vinden over het programma. Op thema Om ruimte te geven aan nieuws over recente programma’s is de website van Omroep.nl ingedeeld in de volgende thema’s: Home, nieuws, entertainment, films en series, muziek, kunst & cultuur, consument, gezondheid, natuur & milieu, multicultuur, levensbeschouwing, wetenschap, geschiedenis en educatie. Boven in beeld ziet u altijd op welke thema pagina u zich bevindt. Op de home vindt u een overzicht van de laatste onderwerpen uit de verschillende thema’s. Bent u bijzonder geïnteresseerd in een van deze thema’s? Kijk dan ook eens voor meer verdieping op een van de themapagina’s. Speciale pagina's Aan de rechterkant is er ruimte gereserveerd voor speciale pagina’s. Bij uitzending gemist is het mogelijk televisie- en radioprogramma’s online op te vragen. Teletekst is een internet versie van de bekende televisiedienst. Daaronder is informatie te vinden over onderwerpen die in het nieuws spelen, of extra aandacht krijgen. Televisie- en radiogids Midden in het beeld is de gids te vinden. Hier is een overzicht van wat er nu op de televisie en radio is. Klik op de gids knop om een volledige programmagids te gebruiken. Deze is helemaal in te stellen naar uw wensen! Meer over Omroep.nl Linksonder in beeld is alle informatie over deze site te vinden. Zoals adressen, telefoonnummers, vragen en een overzicht (sitemap). Daarnaast zijn een aantal services te vinden als mobiele telefonie diensten van de publieke omroepen, een RSS feed en de Omroep.nl nieuwsbrief. [b:9986db5b26] Breedband: wat is breedband eigenlijk? [/b:9986db5b26] Wanneer informatie van het internet met een snelheid tussen 100 en 700 Kbps op de computer binnenkomt, wordt er gesproken over breedband. Een snelheid lager dan 100 Kbps heet smalband. Een bezoeker heeft breedbandinternet wanneer hij/zij een abonnement heeft bij een kabel- of ADSL-provider of een andere snelle verbinding heeft (bijvoorbeeld een bedrijfs- of universiteitsnetwerk). Hoe breder de lijn/band, hoe beter de ontvangst van beeld of geluid. Klik hier voor een overzicht van het breedband-aanbod. Meer informatie over de gebruikte players staat hier. [b:9986db5b26] Geen beeld/geluid: het lukt me niet een programma af te spelen [/b:9986db5b26] 'Ik wil een programma bekijken of naar een radiozender luisteren, maar het lukt niet. Wat moet ik doen?' Controleer eerst of u op andere websites wel beeld en/of geluid kunt zien en/of beluisteren. Zo nee, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij uw provider of netwerk. Zo nee, dan kunnen er verschillende oorzaken zijn: Geen player Om beeld en geluid te ontvangen heeft u een Real Player of een Windows Media Player nodig. Als u de melding: "The player cannot play this media" krijgt, heeft u de benodigde player waarschijnlijk niet. Zie Downloads voor links naar websites waar u deze players gratis kunt downloaden. Trage modem Het is ook mogelijk dat uw modem te traag is. Wanneer u een modem van 28k of lager heeft, levert het bekijken of beluisteren van live streams (beeld en/of geluid) problemen op. Geen geschikte 'codec' Misschien mist uw afspeler (bijvoorbeeld een Real Player of Windows Media Player) een 'codec'. Er zijn namelijk helaas veel verschillende manieren om audio- en videodata te coderen. Een codec is een soort driver voor COmpressie/DECompressie. Veel programma's zijn in staat zelfstandig een geschikte codec te downloaden en te installeren. Hiervoor kan een herstart noodzakelijk zijn. Firewall Voor het ontvangen van Real Audio en Video is het noodzakelijk dat bepaalde datapoorten open staan op de firewall. Klik hier voor meer informatie. [b:9986db5b26] Wel beeld/geen geluid: ik zie wel beeld, maar hoor geen geluid [/b:9986db5b26] Het is mogelijk dat u geen geluidskaart bezit, wanneer u een oude computer heeft. Heeft u die wel, dubbelklik dan op het luidsprekertje rechtsonder op uw taakbalk. De vier schuifregelaars die u nu ziet, kunt u omhoogslepen met uw muis. De vier hokjes moeten niet aangevinkt zijn. Meer informatie over players: software voor beeld/geluid Meer informatie over de Real Player en de Windows Media Player is hier te vinden: Meest gestelde vragen over de Real Player Wat is een firewall? Firewall-instellingen Zit u achter een firewall? Hulp bij het gebruik van de Windows Media Player [b:9986db5b26]Downloads: waar vind ik software om beeld/geluid af te spelen? [/b:9986db5b26] De software die u nodig heeft om sommige websites en geluids- en beeldfragmenten te kunnen bekijken en/of te beluisteren vindt u hier. Wanneer u de niet juiste software heeft geïnstalleerd, dan krijgt u een foutmelding zodra u een geluids- of beeldfragment probeert te openen. Op de websites van de publieke omroep wordt meestal aangegeven welke 'plug-in' of welke mediaspeler vereist is. Zijn er vragen of is het allemaal nieuw? Lees dan de uitleg. Hier de links naar de programma´s: Browsers: Internet Explorer 6 Netscape 6 Mediaspelers: Windows Media Player RealPlayer 8 basic QuickTime 6 Plugins: Shockwave & Flash Player Uitleg Er zijn verschillende programma's waarmee u geluids- en beeldfragmenten kunt afspelen. De meest gebruikte programma´s zijn: RealPlayer, Windows Media Player en Quicktime. Elke mediaspeler heeft zijn eigen formaat. Hierdoor kan een bestand voor Realplayer niet met Windows Media Player afgespeeld worden. U heeft dus vaak verscheidene mediaspelers nodig wilt u verschillende fragmenten kunnen beluisteren en bekijken. RealPlayer De namen (extensies) achter de bestanden bestemd voor deze mediaspeler zijn .rm, .ra of .ram. Als u het volgende bestand kunt openen dan heeft u RealPlayer juist geïnstalleerd. Testbestand Mocht u een foutmelding krijgen, download hier dan de mediaspeler. Windows Media Player De Windows Media Player wordt standaard geleverd bij veel computers. Dit programma zit bij het besturingssysteem van Windows. De naam (extensie) achter het bestand is .wmv of .asf. Als u het volgende bestand kunt openen, heeft u de mediaspeler. Testbestand Mocht u een foutmelding krijgen, download hier dan de mediaspeler. Quicktime Quicktime is een audio/videoplayer, speciaal ontwikkeld voor de Apple-computer. In principe werkt deze mediaspeler ook op gewone PC's. De meest voorkomende naam (extensie) achter de filenaam is .mov. Als u het volgende bestand kunt openen, heeft u de mediaspeler. Testbestand Mocht u een foutmelding krijgen, download hier dan de mediaspeler. [b:9986db5b26] Ik zie alleen de inleiding, niet de eigenlijke uitzending [/b:9986db5b26] Soms wordt voordat u de betreffende live-uitzending hoort en/of ziet een inleiding getoond. Terwijl de inleiding speelt, wordt de laatste beschikbare verbinding met het live-signaal door een andere gebruiker bezet. [b:9986db5b26] 'Hack'pogingen: vreemde meldingen bij afspelen van beeld/geluid [/b:9986db5b26] 'Het lijkt wel alsof er een hacker inbreekt in mijn computer. Ik krijg allerlei vreemde meldingen.' Streaming media in bijvoorbeeld Real of Windows Media kan in sommige gevallen meldingen van programma's zoals Blackice veroorzaken. Dit is niets om u druk over te maken. [b:9986db5b26]Geen website: ik kan de site niet oproepen [/b:9986db5b26] Incidenteel is het nodig een te zwaar belast systeem te herstarten. Alle verbindingen worden dan verbroken. Een herstart duurt over het algemeen hooguit twee minuten. Dit komt overigens zelden voor, aangezien onze systemen berekend zijn op een zeer hoge belasting. [b:9986db5b26] Geen Teletekst: ik kan Teletekst niet oproepen [/b:9986db5b26] Controleer eerst of u andere websites wel kunt oproepen. Zo nee, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij uw provider of netwerk. Zo ja, dan is er mogelijk sprake van een tijdelijke storing. Soms wordt de server teveel belast. Probeer het later nog eens. Mocht het nog niet lukken, mail dan eventueel naar de Teletekstredactie. Lees verder [b:9986db5b26] Wat zijn de beste instellingen om Omroep.nl te bekijken? [/b:9986db5b26] Browser Netscape Navigator 4x en Internet Explorer 4x of hoger. Browserinstellingen Internet Explorer: kies in uw browsermenu achtereenvolgens voor Extra, Internet-opties, Geavanceerd en klik Standaardinstellingen aan. Netscape Navigator: Edit, Preferences, Advanced en klik daar de bovenste vier hokjes aan. Beeldscherminstellingen Deze kunt u instellen door met uw muis te kiezen voor achtereenvolgens: Start, Instellingen, Configuratiescherm, Beeldscherm, Instellingen. Kies vervolgens voor 800 bij 600 pixels of meer, Hoge kleuren (16 bits) of hoger en een klein lettertype. Zie ook Downloads [b:9986db5b26] Gids: waar vind ik de tv-/radioprogramma's van vanavond? [/b:9986db5b26] Op de homepage van Omroep.nl vindt u halverweg de pagina een Gidsblok. Daarin kunt u zien welke televisieprogramma's nu en straks op Nederland 1, 2 en 3 worden uitgezonden. Via de link Meer in de gids komt u in de uitgebreide programmagids met uitzendgegevens van zo'n 100 radio- en televisiezenders. Hier kunt u ook uw eigen gids samenstellen met de zenders/programma's van uw keuze overzichtelijk bij elkaar. Op de themapagina's vindt u halverweg de rechterkant een Gidsblok met de eerstvolgende radio- en/of televisieprogramma's binnen dat thema. Ook vanuit dat blok kunt u via de Meer in de gids-link naar de totale gids. [b:9986db5b26] Onderhoud: foutmelding bij onderhoud[/b:9986db5b26] Het kan gebeuren dat tijdelijk onderhoud gepleegd wordt op een (onderdeel) van een omroep- of zendersite. NOS Internet (de beheerder van www.omroep.nl) beschikt over een meldingssysteem om in dat geval een nette foutmelding te tonen.
Link naar reactie
[quote:7db21f2b1b="langejongen"][quote:7db21f2b1b="FTPserver"]Je kunt ook kiezen of je Windows Media Player wilt gebruiken. Ik heb die gebruikt, en dat werkt perfect. Probeer die dus een te gebruiken.[/quote:7db21f2b1b] Oke, ga ik zo proberen, maar ben ook wel benieuwd waarom RealOnePlayer het dan toch niet goed doet op mijn vader's pc.[/quote:7db21f2b1b] Dat kan aan verschillende problemen ligge, welke weet ik niet precies :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...