Ga naar inhoud

MS Access relaties


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een aantal topics doorgelezen over MS Access relaties, echter ben ik er nog niet uit. Ik heb een database van een Fietsenwinkel, deze was gemaakt in Perfect View en inmiddels geimporteerd in Access echter zitten er geen relaties meer tussen de onderlinge tabellen. Wat ik wil weten, welke velden moet ik toevoegen om een goede relatie tussen de tabellen te leggen ? via onderstaande link vind je een plaatje van de bestaande tabellen. de veldnamen zijn direct uit Perfect View afkomstig en zullen misschien nog aangepast moeten worden. Bijna alle tabellen moeten een relatie krijgen met de tabel NAW, moet ik hiervoor een nieuw veld in alle tabellen toevoegen om de relatie tot stand te brengen ? Graag iemands visie hierover. alvast bedankt http://members.chello.nl/~p.mol15/access.jpg
Link naar reactie
Geeb velden toevoegen. Als de relaties in Perfectview goed werkten, moeten ze in Access ook met de bestaande velden te maken zijn. Je tabellen zijn helaas niet geheel zichtbaar, maar een aantal logische relaties zijn wel aan te geven: Tabel NAW met tabel Factuur: - Naam - Adres - Postcode Tabel NAW met tabel Postcode: - Postcode Tabel NAW met tabel Klant: - Naam - Adres - Postcode Tabel NAW met tabel Gebruiktefiet...: - Naam - Adres - Postcode Tabel NAW met tabel Reparaties: - Naam - Telefoonnr (en Telnr) Verder mis ik de informatie. Mogelijk mis ik ook wat tabellen.
Link naar reactie
Wieb, ik verwacht eerder dat dit een bon is met 16 regels (onderdelen?)(of misschien meer, ik kan de rest van de tabel niet zien). Dick, Je hebt gelijk, maar ik verwacht dat er in de oude aplicatie is gesleuteld en dit een restant daar van is. Normaal neem je 1 NAWid en neemt die op in alle tabellen ipv elke keer 3 velden (attributen) te herhalen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...