Ga naar inhoud

A5 boekje Word 2003


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Bedankt voor de tips! Ik heb ook al zitten denken wat voor een gedoe dat wordt met dubbelzijdig afdrukken. Je zal erg moeten nadenken waar je wat neerzet om het goed af te laten drukken. Nu heb ik nog een paar vragen. Waar kan ik Fineprint vinden? Is dit een gratis programma of moet je daar voor betalen? Bij gratis programma's wil het wel eens zo zijn dat er dan gelijk allerlei reclame in je boekje komt te staan. Laatst kwam een site tegen met zo'n programma's, maar er werd wel gelijk allerlei reclame mee afgedrukt. Dat is niet wat ik wil. Bij mij staat er een HP Deskjet 970Cxi geinstalleerd. Groeten, Mieke
Link naar reactie
[quote:62a15cec8a="esnej"]Hallo, Bedankt voor de tips! Ik heb ook al zitten denken wat voor een gedoe dat wordt met dubbelzijdig afdrukken. Je zal erg moeten nadenken waar je wat neerzet om het goed af te laten drukken. Nu heb ik nog een paar vragen. Waar kan ik Fineprint vinden? Is dit een gratis programma of moet je daar voor betalen? Bij gratis programma's wil het wel eens zo zijn dat er dan gelijk allerlei reclame in je boekje komt te staan. Laatst kwam een site tegen met zo'n programma's, maar er werd wel gelijk allerlei reclame mee afgedrukt. Dat is niet wat ik wil. Bij mij staat er een HP Deskjet 970Cxi geinstalleerd. Groeten, Mieke[/quote:62a15cec8a] het grote nadeel van m$**** bij wp vanaf 6.1 heeft de mogelijkheid om via het printer menu als boekje afte drukken en m$ krijgt dit niet voor elkaar
Link naar reactie
http://www4.hccnet.nl/404/index.cfm?fuseaction=cursussen.homecursussen=20 Kijk bij Cursussen en dan bij Word. Daar staat duidelijk uitgelegd hoe je een boekje moet maken. Zo is het mij ook gelukt. Je moet wel telkens een meervoud van 4 hebben en kijken hoe je het invoert met het printen en OOK naar de printer instellinggen Lucia P.S. boekje heet in word Kathern
Link naar reactie
Maak een nieuw, leeg document. Kies: Bestand > Pagina-instelling en kies voor: Liggend Kies dan: Katern in de lijst Meerdere pagina's. Kies dan: Marges en stel deze zo in zoals je wilt ook die voor Binnenkant en Buitenkant. Is er meer ruimte nodig bijvoorbeeld om te nieten of lijmen, claim die ruimte dan bij: Rugmarge. Kies: Vellen per boekje en selecteer het aantal pagina's voor het boekje, en bij een 'no brainer' laat je dit gewoon op Alles staan. Selecteer eventueel andere gewenste opties in het dialoogvenster Pagina-instelling zoals kop- en voetteksten (nb. de voettekst bevat het paginanummer) en zo voort. Maak nu het boekje op, zet de tekst erin, afbeeldingen, tabellen, foto's van je schoonmoeder, what ever. Klik op het menu Bestand op Afdrukken. Stel alleen opties in voor dubbelzijdig afdrukken als de printer dit zelf kan!! Voor een printer die niet automatisch dubbelzijdig kan printen, kun je het in het dialoogvenster Afdrukken het selectievakje Handmatig dubbelzijdig in. Op de helft van het totale printwerk wordt dan gevraagd het papier te draaien en nog een keer in de printer te leggen voor de tweede printgang. Bij mij werkt het zo prima. Geen WordPerfect meer voor nodig. Ik ben wel van mening dat het in de WP nog gemakkelijker gaat, maar het is niet onmogelijk in Word en werkt verder foutloos. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
Nu ik het Word bestand op katern heb gezet, kan ik inderdaad een boekje maken. Helaas gaat het afdrukken waardeloos. Pagina volgorde klopt helmaal niet. Het boekje kan hierdoor niet goed in elkaar geniet worden. Mijn HP 970cxi printer is niet in staat dubbelzijdig af te drukken. Nu vink ik handmatig dubbelzijdig afdrukken aan. Eerst zou de printer de ene kant moeten afdrukken en daarna zou moeten vragen om de bladen weer in de invoerladen te leggen. Ik krijg deze vraag niet. Waardeloos allemaal! Misschien toch maar het programma Finprint gebruiken. Groeten, Mieke
Link naar reactie
Hoi, Geef Fineprint maar een kans. Ik weet bijna zeker dat je daar geen spijt van zult krijgen. Alleen . . . . . de free-versie geeft inderdaad een regeltje onderaan de pagina met de volgende tekst: Printed with Fineprint. Ik persoonlijk vind dat helemaal niet storend, temeer ik daarmee toch bereik wat ik graag wil. Je kunt het altijd even uitproberen. Vul maar "fineprint" in (zonder aanhalingstekens) bij Google en haal hem maar op. Grtz.
Link naar reactie
Bij [url=www.fineprint.com] Fineprint [/url] kun je gewoon de optie 'booklet' aanklikken. Dan maakt het niet uit hoeveel pagina's je document bevat. Heb zelf wel gewerkt met documenten van meer dan 50 pagina's. Het probleem wordt dan alleen nieten en vouwen :-), inslagschema wordt netjes berekend en uitgevoerd. Al jaren een tevreden fineprint klant Succes
Link naar reactie
Helaas gaat de eerste keer Fineprint gebruiken niet direct goed. Ik zal vast wel ergens in Fineprint een vinkje fout hebben staan of misschien is er in Word een instelling verkeerd? Fineprint print nu 4 (2X2 blz) A5 blz op op een A4 kant. Verder krijg ik een kader om de twee blz die bij elkaar horen. Misschien kan jhde of iemand anders mij vertellen wat ik fout doe? In ieder geval ben ik er nu wel achter dat mijn printer met Fineprint wel dubbelzijdig kan afdrukken. Groeten, Mieke
Link naar reactie
Hoi Mieke, Indien jouw document opgeroepen is in Word, geef je de opdracht om te printen. Kies in het afdrukscherm voor Fineprint als printer, en stel gelijk in welke pagina's je wilt afdrukken. Als jij dus in jouw geval pagina 4 en 1 wilt gebruiken als voor- en achterkant, vul je gewoon 4,1 in. Klik op OK. Hierna kom je in de layout van Fineprint, en hier kun je ook je instellingen maken. Kies bij pages on sheet voor 2, en bij borders off. Als het goed is heb je nu je beoogde doel, en het proggie laat gelijk zien hoe het zal afdrukken. Klik nu maar op Print and close, en je werkstuk rolt uit de printer. Doe hetzelfde voor de andere pagina's. Veel succes, en een groet. John.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...