Ga naar inhoud

firewall zonder toeters en bellen gezocht


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi, ik baal ervan, dat mijn pc, ondanks mijn goede onderhoud, om de zoveel tijd "dichtslibt", hij gaat trager etc etc. nu wil ik windows opnieuw installeren, en dan minimalistisch programma's en instellingen, en vooral toeters en bellen installeren. het lukt me heel aardig, maar de firewall is een probleem. ik heb norton personal firewall 2003, maar ik heb het idee, dat dit programma -ondanks dat ik het uit gezet heb- nogsteeds teveel geheugen en weet ik wat al niet meer gebruikt met zn overbodigheden. dus, wie kan mij vertellen, welke firewall ik het beste kan nemen, de enige wat ik eigelijk wil is er eentje die klein is, en qua configuratie eenvoudig is, bijvoorbeeld dat hij vraagt of een nieuw programma op het internet mag. zonelabs heb ik geen ervaring mee, maar denken jullie dat die firewall "lichter" is dan norton? bedankt alvast, jules
Link naar reactie
Eén bezwaar van de gratis versie van ZoneAlarm: In een netwerk bestaande uit een host en een paar clients werkt het gedeelde internet op de clients niet als ZoneAlarm op de host op high security staat. Op medium werkt het wel. ZoneAlarm versie 3.1.024. Een vorige gratis versie had dit bezwaar trouwens niet. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:2107dd973d="J. de Boer"]Eén bezwaar van de gratis versie van ZoneAlarm: In een netwerk bestaande uit een host en een paar clients werkt het gedeelde internet op de clients niet als ZoneAlarm op de host op high security staat. Op medium werkt het wel. ZoneAlarm versie 3.1.024. Een vorige gratis versie had dit bezwaar trouwens niet. Jan de Boer[/quote:2107dd973d] Ik heb de pro versie en heb dit probleem daar ook mee.Zelfs als het beveiligingsniveau op zijn laagst stond, kon ik met de gast pc niet het internet op. Wel bestanden delen in het netwerk. Maar surfen ging dus echt niet.Ik heb versie 4.0.123.012
Link naar reactie
ok, ik heb ook alle smaken geprobeerd, en ben tot de conclusie gekomen, dat sygate personal voor mij het beste is, weinig configuratie, blokt iedere poging tot internet toegang vanaf mijn pc (mits ik toestemming geef), geen overbodige services die meestarten etc, en verder stil en lichtverteerbaar voor mijn processortje. bedankt voor het meedenken, jules
Link naar reactie
[quote:1b8742f554="juleswijers"]ok, ik heb ook alle smaken geprobeerd, en ben tot de conclusie gekomen, dat sygate personal voor mij het beste is, weinig configuratie, blokt iedere poging tot internet toegang vanaf mijn pc (mits ik toestemming geef), geen overbodige services die meestarten etc, en verder stil en lichtverteerbaar voor mijn processortje. bedankt voor het meedenken, jules[/quote:1b8742f554] Heb je de commerciele versie of de gratis versie?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...