Ga naar inhoud

Waar vind ik de beste Freeware?


anoniem

Aanbevolen berichten

Kan wel wat noemen, maar welke freeware zoek je?, games, grafische software, photo shop-,...anti-virus, versleutel software......Er is zo veel beschikbaar dat je geen genoeg (externe) harde schijven, usb stick, kan aanslepen om ze allemaal te downloaden. Graag wat precies omschrijven naar welke freeware je belangstelling hebt.
Link naar reactie
Tja, eerst maar een voorbehoud: "beste" is maar net wat je wilt met de software, jouw eigen kennis en kunde, en zo verder. Daarnaast natuurlijk de intrinsieke kwaliteit (begrijpelijkheid interface, doen-wat-het-adverteert, bugs, aanwezigheid handleidingen, netjes functioneren in het besturingsysteem enzoverder). Recensies in CT en andere bladen (ik kijk vooral naar de Engelstalige) en vooraanstaande websites geven je daar een hint voor. Tweedens: Is het voor een (windows) PC, een Android smartphone of tablet, een Apple onding, sorry , iPad of een Apple PC, of een Unix PC (Ubuntu, Suse, Linux, ...)? Elk platform heeft zijn eigen sites en 'store's waar je software en dus ook freeware kunt vinden. Voor een Windows PC kijk ik vooral naar sites als FileHippo.com, tucows.com, dowload.com en softpedia.com. Dit zijn sites die naar freeware ook veel shareware tonen. Strikt freeware, met goede programma's als GIMP, WinSCP etc, vind je verder op sourceforge.net en mozilla.org. De meeste van deze sites geven de waardering weer van mensen die vóór jou de software downloaden en installeerden, meestal in een ranking van 1 to 5 sterren. Freeware virusprogramma's zijn bij de meeste bedrijven te vinden die die software verkopen. De freeware is dan de goedkoopste, uitgeklede variant. Een of ander USA blad had voor 2014 AVG (avg.com) als beste uitgeroepen, CT moet zijn oordeel voor 2014 nog geven geloof ik. Verder heb je hier natuurlijk ook Avast, panda, ... Voor de andere platforms laat ik graag anderen reageren :-) .
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...