Ga naar inhoud

Hoe kan ik ATUNES (open source prog ipv ITUNES) verwijderen van mijn pc ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Dan is de installatie beroerd geprogrammeerd door de mensen achter ATunes... Heb het ook wel eens gehad met andere programma's. Je hebt zelf handmatig e.e.a. gedaan zeg je. Hier mijn aanpak, kun je zien of je wat bent vergeten (of melden dat ik wat vergeten ben :-) ): Je kunt het programma met de hand verwijderen al blijft er dan wat rommel achter in het register. Dat laatste is niet zo erg. Gebruikt Windows onverhoopt zo'n dode referentie dan gebeurt er niets omdat het bestand erachter niet meer te vinden is. Mijn voorkeur heeft: hernoem de directory waar de programmabestanden zijn (bijv. c:\Program Files\ATunes naar \_Atunes o.i.d.). Gaat er toch iets fout dan kun je altijd terughernoemen. Blijft alles goed gaan dan kun je na een paar dagen die directory echt weggooien. Lukt dit niet omdat het programma (of een hulpprogramma van ATunes) start bij de PC: stop het proces in de taskmanager en probeer nogmaals. Met de taskmanager (W8) of msconfig (W7) verwijder de regel waarmee dit programma start bij de PC. Je hebt al CCleaner. Dit kun je hiervoor ook gebruiken. Je moet op 2 (!) plaatsen kijken: Onder tools -> start-up en dan zowel onder de tab "Windows" als onder de tab "Scheduled tasks". Na het verwijderen van de bestanden kun je CCleaner ook gebruiken om de dode referenties in de registry te vinden (onder Registry) en te verwijderen. Voor performance en ruimtegebruik maakt dat allemaal niet zoveel meer uit overigens.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...