Ga naar inhoud

heuristic scan in virusscanner; noodzaak?


anoniem

Aanbevolen berichten

ik gebruik de titanium virusscanner van panda. bij elke scan vermoedt hij dat er in morpheus.exe een virus zit. heb dit bestand laten analyseren door panda: loos alarm. elke keer dat ik nu een scan uitvoer vindt hij dus morpheus.exe als verdacht bestand... dit komt door de heuristic scan die standaard ingesteld staat. mijn vraag: welke risico's loop je als je wel de permantente virusscan maar niet de heuristic scan aan hebt staan?
Link naar reactie
De heuristic scan kijkt wat het bestand wat hij aan het scannen is kan doen. Bijv. het formatteren van een schijf, zichzelf kopieren, in het geheugen blijven. Als er dan een bepaalde combinatie voordoet, bijv een bestand kan zichzelf kopieren, in het geheugen blijven en een schijf formatteren dan geeft hij de melding dat er misschien een virus inzit. Het voordeel van zo'n heuristic scan is dus dat hij ook nog niet ontdekt virussen kan vinden en het nadeel is dat je, zoals je zelf al gemerkt heb, vals alarm kan krijgen. Dus als je elke week braaf je anti-virus updates download, dan is het risico wat je loopt als je de heuristic scan uitschakelt niet zo groot. _________________ Een computer zonder windows is als een vis zonder fiets. ( _/ ) (='.'=) (")_(") [ Dit Bericht is bewerkt door: Supersnail op 2002-02-03 12:46 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...