Ga naar inhoud

android versus IOS


Aanbevolen berichten

Wil een tablet kopen voor het einde van dit jaar maar weet eigenlijk nog geen keuze te maken tussen android en IOS. Heb al wat gekeken op internet maar kom er nog niet zo uit. Zo zou IOS stabieler en veiliger zijn. Android open software maar daardoor kwetsbaarder. Hoe functioneert dat in de praktijk? Graag jullie ervaringen?
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik het liefts gaan voor een Android omdat het inderdaad opener is. Er zullen hier denk ik ook genoeg mensen zijn die voor een Ipad zouden gaan. Als je een goede tablet koopt dan is Android ook stabiel (Samsung, Asus is erg goed). Ik vind de Ipad ook qua software er wel net wat mooier uitzien. Nadeel van de Ipad vind ik dat alles loopt via Itunes. Op de PC vind ik dit een dramatisch programma. Voordeel van Android is dat er meerder tablets te koop zijn, van goedkoop tot duur. Je kan hem aan je PC hangen en hij ziet het geheugen als extra drive. Als je Android neemt zorg dat dat er 4.0 op staat. Ze hebben allebei zo zijn voordelen en nadelen.
Link naar reactie
Ik gebruik als virus/mailware prog. avast free. Ben daar tevreden over. Als je een firewall wil gebruiken moet je in de root kunnen komen. Standaart lukt dit in de asus transformer niet. Je kunt het wel zgn. rooten,maar lijkt mij volgens de info op het net niet nodig. Wat de beschikbaarheid van apps betreft is nogal persoonlijk. Zelf ben ik nog niet aangelopen dat ik iets mis. Als browser gebruik ik opera, bevalt me beter dan de standaard android browser. vr.gr.
Link naar reactie
[quote:b10139edcc="f.ramaekers"]In avast kun je apps geforseerd stoppen. Fast boot gebruik ik om het een en ander te schonen. Vergelijkbaar met ccleaner is het niet helemaal. Je kunt android m.i. niet helemaal vergelijken met een windows platform.[/quote:b10139edcc] Ik zie op internet verschillende fast boots. Welke bedoel je en waar kun je die downloaden?
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik zal gewoon is naar de winkel gaan, bijvoorbeeld MediaMarkt, en probeer is wat tablets uit! Veel mensen uit mijn omgeving hebben een Android tablet binnen een paar maanden omgeruild voor een iPad. Puur omdat de kwaliteit veel hoger ligt (daar betaal je uiteraard voor), maar daarnaast is het veel begrijpelijker en veel meer applicaties zijn ervoor beschikbaar. Maar er zijn er ook genoeg die zweren bij een Android tablet omdat ze alles kunnen aanpassen naar eigen smaak. Dus het is best wel afhankelijk van hoe je hem wil gebruiken en wat voor eisen je er zelf aan stelt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...