Ga naar inhoud

Xubuntu 10.04 erg traag


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb gisteren xubuntu 10.04 geïnstalleerd. Ik heb 10.04 gedaan omdat het installeren met 12.04 niet lukte. Nu gebruik ik het 1 dag alleen het is nog steeds erg traag. Waar zou die aan kunnen liggen? Ik heb de swapneiging al verlaagd naar 5.het gaat over de hp pavillion dv5041 en heeft een ram geheugen van maar 512 mb. Moet ik dan voor lubuntu kiezen? Of waar kan het aan liggen? Alvast bedankt
Link naar reactie
Bedoel je dat xubuntu 10.04 direct na de installatie, al traag was? Toont commando [code:1:22e31abdc9] df -h [/code:1:22e31abdc9][Enter] in het terminalvenster, nog wel voldoende schijfruimte? Zou je ook nog de output kunnen posten van commando [code:1:22e31abdc9] top [/code:1:22e31abdc9][Enter] Dat commando beëindig je, door te drukken op de letter q. Overigens volgens deze hyperlink http://xubuntu.org/getxubuntu/ zou het nog wel moeten kunnen, met 512 MB werkgeheugen. Maar eventueel zou je inderdaad Lubuntu kunnen proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...