Ga naar inhoud

Welke distro gebruik je?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 141
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    142

Hoelang gaat deze keer de poll lopen? En wordt met Knoppix bedoelt, draaien vanaf de Knoppix CD of de Knoppix HD-install? Ik heb hier Red Hat, SuSE, Mandrake, Debian, Slackware, Xandros en Knoppix. Het is niet eenvoudig daar een keuze uit te maken. Elke Linux distro 'mankeert' wel iets. SuSE is/was mijn favoriet, maar daar ben ik nu niet meer zeker van. Enne er hoort overigens wel een spatie tussen [b:865123605c] Red [/b:865123605c] en [b:865123605c] Hat [/b:865123605c] :-?
Link naar reactie
SuSE 8.2. Tot voor kort de enige distro die ik überhaupt geïnstalleerd kreeg. Intussen ben ik erin geslaagd tevens Red Hat en Mandrake te installeren maar die gaven weer problemen met de cd-brander of adsl-aansluiting. SuSE was de enige die in ieder geval de meeste hardware herkende (zonder gesleutel) en die naar mijn mening redelijk "gebruikersvriendelijk" is (hoewel smaken natuurlijk verschillen). Jammer dat ie/Sane mijn scanner niet herkent (HP SJ 3500C). Jolo Welke van de distro's is (voor wat betreft jouw persoonlijke voorkeur) bezig SuSE van de eerste plaats te verdrijven en waarom?
Link naar reactie
Gentoo (desktop) en debian (server), maar ja ik kon maar 1 keertje stemmen. [b:0d11250945]Gentoo[/b:0d11250945] is leuk omdat het helemaal op je eigen systeem gecompileerd wordt maar dat duurt allemaal wel erg lang. Het portage systeem is erg makkelijk > emerge en het wordt gedownload en gecompileerd leuk om te zien maar nogmaals tijdrovend. Voordeel is dat je systeem altijd eenvoudig up to date te houden is [b:0d11250945]Debian[/b:0d11250945] voor de server ook het packagesysteem is onovertroffen. Ik vind het wel een nadeel dat de aangeboden stable pakketten toch wel vaak vrij oud zijn. Dit is natuurlijk op te lossen door de unstable/testing te gebruiken
Link naar reactie
[quote:05a01bbee5="LennartII"]Welke van de distro's is (voor wat betreft jouw persoonlijke voorkeur) bezig SuSE van de eerste plaats te verdrijven en waarom?[/quote:05a01bbee5] Tja, eigenlijk is het niet een bepaalde distro die SuSE van de eerste plaats verdreef. Het zou kunnen dat het probleem van SuSE en de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92996&postdays=0&postorder=asc&start=20]Hardware router[/url] er mee te maken had. Ik heb nog geen nieuwe favoriete Linux Distro.
Link naar reactie
[quote:d111d5cf8c="MVE"]RedHat voor servers en persoonlijke desktop. Vooral wat kayJay al aangeeeft mbt hardware is RedHat ver uit de beste. [/quote:d111d5cf8c] Bullshit. Dat is sterk persoonsafhankelijk. Ik krijg onder Slackware veel meer aan de praat. Zeker omdat ik met Slack zo ff een custom installatieschijfje kan maken. Met RH is dat een ramp.
Link naar reactie
[quote:f4b17fe016="danieldk"] Bullshit. Dat is sterk persoonsafhankelijk. [/quote:f4b17fe016] Is inderdaad onzin. Qua installatie/configuratiegemak heeft RH een aardige tijd achter SuSE en Mandrake gelegen. Qua hardware-ondersteuning vind ik SuSE beter, die richt zich beter op de behoeften in de Europese markt. Maar elke distro heeft zijn sterke en zwakke kanten. Vaak is iemands voorkeur gebaseerd op het feit dat de sterke kanten van die distro bij zijn behoeften aalsuiten. Max
Link naar reactie
[quote:0db5a8dffd="maximilaan"] Qua installatie/configuratiegemak heeft RH een aardige tijd achter SuSE en Mandrake gelegen. [/quote:0db5a8dffd] Inderdaad, ik weet niet hoe het nu is met Redhat (versie 9) maar ik vond versie 8 toch echt onderdoen qua gebruiksgemak voor suse en mandrake. Toen ik redhat 8 testte moest je zoveel zelf instellen en configureren e.d. dat je volgens mij net zo goed slackware kon gaan gebruiken. Bovendien was Redhat8 ook nog eens gigantisch traag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...