Ga naar inhoud

aantal vragen o.a. mounten ntfs harde schrijf ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Na knoppix een paar dagen gedraaid te hebben ben ik zeer enthousiast over linux geworden, paar jaar geleden had ik al een keer een poging gewaagd om over te stappen naar linux maar door de slechte hardware herkening, en mijn beknopte kennis over de linux omgeving ben ik toen weer teruggegaan naar oude vertrouwde Windows 98. Maar eergisteren heb ik SuSe linux 8.1 personal gekocht. Installatie ging perfect, en ik moet zeggen het bevalt me uitstekend. MAAR, ik zit nog met een klein probleempje. er zitten 3 harde schrijven in mijn PC 2 op fat 32 geformateerde en 1 ntfs geformateerde harde schrijf. De 2 fat 32 harde schrijven zijn geen probleem alleen die ene ntfs harde schrijf krijg ik niet goed gemount. het volgende heb ik gedaan bash: mount /dev/hdg1 /windows/F en de harde schrijf werd herkend maar als ik nu opniew linux opstart is ie weer pleite en moet ik hem weer opnieuw mounten. is hier een oplossing voor ? wat doe ik fout ? 2de vraag is : ik ben (hdg1 / harde schrijf X in windows) nu kwijt als ik in windowsXP opstart. Is hier nog wat aan te doen ? En zijn er nog tips voor boeken die zeg maar must READ voer voor de linux gebruiker zijn. Ik heb net een boek doorgeworsteld over alle UNIX commando`s de vershillende shells van linux en ben op het moment bezig met C++. zat te denken aan perl ofzo. Heeft iemand nog tips ? Alvast bedankt - Linux Newbie
Link naar reactie
# Je pakt het igg goed aan zo te lezen. # Kijk eens rond in de file /etc/fstab - hier staan alle devices die wordeb gemount tijdens het booten, waarchijnlijk staat /dev/hdg1 er wel bij maar staat er noauto achter, dat moet je dan in auto veranderen. Als ie er niet staat dan kun je hem er zelf gewoon ff tussen zetten. # De hardeschijf zou er gewoon nog moeten zijn in Windows, geen idee hoe je hem dan terug tovert. # Ja, lees het veel gestelde vragen topic en bijbehorende links eens door, dat erg interessant is en www.vosber.be is een interessante site voor SuSE gebruikers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...