Ga naar inhoud

Partities een letter geven


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag Linux gaan installeren, naast Windows 98SE. Ik heb keurig Partion-Magic en Boot-Magic geïnstalleerd. Ook heb ik al een extra partitie aangemaakt voor Linux. Nu is het probleem echter dat de parties nog geen letter hebben.

Hoe doe je dat? De bedoeling is dat de partie de letter D: krijgt en de CD-ROM opschuift naar E:

------------------ mania: Bin Laden wint met schaken van Bush, 2 torens weg. Dead Prez: Bin Laden is gezakt voor zijn type examen, hij haalde maar 2 aanslagen per uur.

Link naar reactie
De Linux partitie krijg je niet te zien onder Windows (ander bestandssysteem), tenzij je een aparte fs driver voor Windows gebruikt of een Linux versie gebruikt die op FAT geinstalleerd kan worden (traaag). Linux gebruikt aparte filesystems, voor ext2 zal er wel een driver voor Windows zijn, maar voor ReiserFS, XFS of JFS kan je het denk ik wel vergeten. Een Windows FAT-32 partitie beschrijven vanuit Linux is daarentegen geen probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...