Ga naar inhoud

Krijg Speedtouch USB modem niet aan de praat. (Mandrake 8.1)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb onder verschillende distributies geprobeerd om m'n Alcatel Speed Touch USB modem aan de praat te krijgen, maar het lukt me met geen mogelijkheid. Ik heb gezocht in howto's en verschillende internetsites, maar de informatie die ik er krijg gaat mij vaak boven m´n pet. Ik ben ook maar een iets gevorderde beginner.

Ik heb dus nu Mandrake 8.1 geïstalleerd. In de installatie krijg ik ook de mogelijkheid voor dit USB modem te kiezen. Nadat de installatie van deze pakketten voltooid was kreeg ik de melding:

You need the alcatel microcode. Download it at www.alcatel.com/consumer/dsl/dvrreg_lx.htm and copy mgmt.o in /usr/share/speedtouch.

Dit heb ik gedaan, maar nogsteeds krijg ik geen verbinding. Als ik op een url klik en de browser opent, krijg ik het inlogscherm. Als ik vervolgens op verbindingmaken klik krijg ik na zo'n 8 sec de mededeling dat de instellingen niet kloppen en dat ik deze moet veranderen in het Mandrakecentre of zo iets. De gegevens die ik daar vind kloppen. Ik kan ook niet vinden waar ik een ip adres moet invoeren. Ik snap er gewoon niks meer van... help! :oops: :???:

Wilco.

Link naar reactie
Het wordt nog gekker. Ik start mijn verbinding op met het programma 'network monitoring'. Deze probeert verbinding te maken. Geeft vervolgens de melding dat dit niet lukt en dat ik in het Mandrake Controlcentre de instellingen moet controleren. Maar ondertussen zie ik de lampjes van mijn USB modem knipperen en groen worden. Ik probeer naar een internetsite in te laden EN HET lUKT! (Ik zit nu op internet vanuit Linux!) Dus verder testen. Opnieuw network monitoring opstarten. Deze geeft nu aan verbonden te zijn. Verbinding verbreken lukt ook. Opnieuwverbinding maken lukt niet. Dus de computer opnieuw opstarten. Opnieuw verbinding maken. Gebeurt weer het zelfde als eerder; geeft foutmelding, maar het modem maakt wel verbinding. En dus ben ik nu hier aangekomen op de site met de vraag, weet iemand wat er aan de hand is? Maak ik op de verkeerde manier verbinding of zo?

Wilco

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Willy: Ik start mijn verbinding op met het programma 'network monitoring'. Deze probeert verbinding te maken. Geeft vervolgens de melding dat dit niet lukt
Volgens mij is dit een zwaar buggy programma. Ik meende ook ooit eens met mijn normale modem verbinding gemaakt te hebben (PPP) met iets van Mandrake (weet niet meer welk programma, maar dat kon ook wel eens dat Network monitoring zijn) en dan heb je wel verbinding terwijl hij aangeeft van niet (doe het nu met Gnome ppp, Kppp werkt ook prima)

Maar goed, jij hebt ADSL en blijkbaar is alles goed aangesloten. Probeer het een op een andere manier. Ik meende dat je het bij ADSL ook met commando's kan doen in een xterm, of misschien is er een ander programma waarmee je een verbinding kunt maken of breken.

Link naar reactie
Probeer voor de grap eens:

adsl-start

en stoppen met adsl-stop

intypen in een xterm, kterm of iets dergelijks.

Maar ik vraag me af of het werkt. In ieder geval moet je denk ik op zoek naar een ander programma, waarmee je een verbinding kunt maken.

Wat je wel kunt doen denk ik is aangeven dat de adsl-verbinding gemaakt moet worden als je Mandrake start (als het goed is kun je dat zo instellen) dan zie je volgens mij verder niets van het programma network-monitoring, maar staat de verbinding automatisch open als je Mandrake start en sluit als de computer uitzet. Misschien net zo handig.

-----

Ik heb dat network-monitoring even bekeken en dat was inderdaad dat programma, wat zo vreemd reageert en erg buggy is. (zit dus in de Mandrake-control center) wat je wel bij netwerk-configuratie-wizard kunt doen is aangeven dat hij bij booten moet opstarten. ("starten bij aboot" in het "Nederlands", slecht vertaald dus)

Grappig trouwens dat je bij Mandrake gewoon een Speedtouch USB kunt aanvinken, zo wordt het je wel makkelijk gemaakt!

[This message has been edited by Jannogwat (edited 06-01-2002).]

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...