Ga naar inhoud

Terugplaatsen van gegevens van ext. hdd naar nieuwe laptop


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Mijn vorige laptop is gecrasht. Echter men heeft gelukkig mijn hdd kunnen redden en voorzien van behuizing en een mini usb. Het inlezen biedt goede hoop, dat de bestanden over te zetten zijn. Hoe ga ik op een slimme manier te werk, zodat er zoveel mogelijk mappen tegelijk opnieuw geïnstalleerd kunnen worden. Ik denk daarbij uiteraard aan email- contactadressen etc. Maar ook aan incidentele programma's , database, genealogie etc. Dan hoef ik misschien het wiel niet opnieuw uit te vinden. Bij voorbaat mijn dank Henk Veldkamp
Link naar reactie
Dag Peter, Bedankt voor je reactie. Deze "tijdrovende" activiteit zag ik ook voor me. Ik hoopte en nog steeds, dat er misschien een mogelijkheid is in de vorm van: 1. [b:1ce5a65336]Dual Boot [/b:1ce5a65336] waarbij ik van mijn nieuwe Windows 7 computer de oude hdd kan activeren en gevevens zou kunnen inlezen en vervolgens opslaan in mijn nieuwe mappen. of 2. [b:1ce5a65336]Windows Easy Transfer [/b:1ce5a65336]te kunnen activeren op mijn oude hdd en als zodanig sneller bestanden over te zetten op de nieuwe pc. :? Maar ik weet niet of dit technisch kan - en tevens met beperkte technische kennis uitvoerbaar is Maar laat horen, jullie suggesties gr. Henk
Link naar reactie
Aangezien de oude schijf in een usb behuizing zit, kun je die gewoon vanuit windows 7 benaderen via de verkenner. Het kopieren van (alle) mappen kan vandaar uit gewoon plaats vinden. Je hebt daar geen dualboot of easy transfer voor nodig. Overigens zou een dual boot zo ook niet gaan werken, immers de oude windows installatie is op een andere machine gemaakt met andere hardware. easy tranfer is bedoeld als je nog een werkend oud systeem zou hebben en dan de twee machines zou koppelen. Maar dat is hier niet van toepassing. Zoals je het nu hebt is het juist veel eenvoudiger om alles over te zetten. Maar nogmaals, programma's zul je opnieuw moeten installeren op je win7 installatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...