Ga naar inhoud

Opstarten Win7 gaat meestal verkeerd


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, Het opstarten van Win7 (professional 32 bits) gaat de laatste tijd verkeerd. Hij start in het begin op met een lagere schermresolutie, en daarna sluit hij vanzelf weer af. Ook heb ik een keer meegemaakt dat ie opstart in WinXP i.p.v. Win7 Het wordt natuurlijk knap vervelend. Maar belangrijker is, wat kan ik hier aan doen? Mvg Jan Filarski :oops:
Link naar reactie
Hallo Lange Pier Ik ben nu eerst effe een Back-up aan het maken, voor het geval dat........ Daarna zal ik die proef van jou uitvoeren Maar eerst een vrag voor de zekerheid: W Wat bedoel je precies met "via een rollback"?. Gewoon een driver van de grafische kaart weg halen? En dan maar wachten tot die driver terug geplaatst wordt? Mvg Jan Filarski
Link naar reactie
Heb je zowel Windows 7 als Windows xp op je computer staan ? Dan is er een programma aanwezig genaamd Easy BSD: http://neosmart.net/EasyBCD/ hiermee kan je zelf bepalen in welke volgorde de Windows moet opstarten of windows XP of Windows 7. Als je geen Windows xp op je computer hebt staan vind ik het heel erg vreemd dat hij 1 keer in Windows xp is opgestart. Maar misschien een schone installatie? En dan het advies download het programma Reflect of Redo Backup hiermee kan je makkelijk een image maken van een schone computer en kan je later bij problemen die Image heel simpel weer terug plaatsen.
Link naar reactie
Hallo Ronald, Ik heb het net nog even nagekeken, in het Configuratie-scherm bij Verwijderen Programma's. Maar WinXP staat er toch echt niet meer in, en toch kon ik in WinXP werken. Goed, de resolutie was wat grof voor de rest werkte het dus. Maar ik wil er wel van af. Dus als enigste blijft dan, denk ik, weer een schone installatie van Win7 over. Nog bedankt voor je belangstelling en raad. Jan Filarski
Link naar reactie
[quote:b4b18af9ed="Lange Pier"]Zie m'n laatste zin. Of zo als dat wil. http://www.nvidia.com/object/driver_rollback.html[/quote:b4b18af9ed] Als dit niet helpt vrees ik dat je videokaart niet meer helemaal optimaal functioneert... Misschien kun je hem dan het beste eens laten nakijken in een computerwinkel of alle hardware nog goed is. Mvg
Link naar reactie
[quote:e5498446f9="j.filarski"]Hallo Ronald, Ik heb het net nog even nagekeken, in het Configuratie-scherm bij Verwijderen Programma's. Maar WinXP staat er toch echt niet meer in, en toch kon ik in WinXP werken. Goed, de resolutie was wat grof voor de rest werkte het dus. Maar ik wil er wel van af. Dus als enigste blijft dan, denk ik, weer een schone installatie van Win7 over. Nog bedankt voor je belangstelling en raad. Jan Filarski[/quote:e5498446f9]XP is geen programma, maar een Operating System, dus die staat daar niet. Blijkbaar staat er in jouw systeem op de harde schijf dus nog een XP. Dus je moet een dual boot hebben!!!! (maar zie de PS onderaan!!!) Zoek maar op het forum of via Google hoe je in Win7 een dual boot van XP kunt verwijderen...... PS: of vergis je je, dat het opstartscherm van Win7 in een XP-classic look opstart? Dus zoek eerst uit wat je echte probleem is....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...