Ga naar inhoud

Schone windows 7 installatie


anoniem

Aanbevolen berichten

Vrienden, ik heb de laatste tijd veel last van vastlopers. Eigenlijk ben ik er een beetje zat van. Ik wil dus windows 7 home premium op nieuw installeren op een schone c schijf. Mijn harde schijf is verdeeld in 3 partities, C, D en E. Op de C schijf staat het OS. Wat moet ik doen om de data op de D en E schijf te laten staan. Ik heb in het verleden dit we eens gedaan met als resultaat dat van alle schijven alles weg was. Dat wil ik dus nu voorkomen. Wat is de beste methode? Bijvoorbaat dank voor jullie suggesties. Vr. Gr. Harrub :roll:
Link naar reactie
Het zou af kunnen hangen van de wijze waarop je de schone installatie wilt doen. Heb je een windows 7 DVD, dan is het een kwestie van booten vanaf die DVD en tijdens de installatie kiezen voor de C-schijf. De andere schijven of partities blijven dan ongemoeid. Heb je een recovery partitie dan zou het lastiger kunnen worden. Die willen nog wel eens rigoreus te werk gaan en de computer helemaal terug naar de "aflever-stand" terugzetten en dan loop je dus risico's met data. Overigens is het volgens mij het verstandigst om gewoon ondanks alles een backup van je data te maken.
Link naar reactie
Als je met die DVD start, krijg je tijdens de installatie de vraag waar je wilt installeren, met daarbij de schijven/partities die windows ziet. Daar staat ook je C-schijf bij. Het simpelst is om die partitie te verwijderen, en dan meteen daarna hem weer aan te maken. Je bent dan alle data op die partitie kwijt en kunt schoon installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...