Ga naar inhoud

van Windows8 naar Windows7 probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb windows8 geinstalleerd en wilde terug naar windows7 maar dit gaat niet goed. Met windows7 dvd opgestart en de HD geformateerd en het leek of het goed ging maar bij de eerste herstart ging het mis. Komt steeds terug in het scherm met vragen over veilige modes enz.... Heb het nog een keer geprobeerd en tot mijn verbazing zie ik helemaal geen HD meer en dus kan ik niets meer installeren. Weet iemand wat ik nog kan doen. Peer57
Link naar reactie
Misschien dat je driver nodig hebt voor het herkennen van de HD. Kan kijken bij de fabrikant van het moederbord (MSI geloof ik?) op de site of ze drivers hebben die je kan gebruiken bij de installatie van Windows. Zelf heb ik ook een MSI bord, maar hoef geen extra drivers te laden voor het herkennen van de HD, dus vermoed dat dit niet het probleem is, maar je kan het proberen. Andere optie is in de BIOS kijken of je IDE modus kan selecteren, maar dat gaat ten koste van de snelheid van je HD. Hele andere insteek is kijken of je HD niet defect is. De meeste fabrikanten van harddisk leveren wel tools hiervoor. Bijvoorbeeld http://www.seagate.com/support/downloads/seatools/ Hiervoor dien je meestal wel de HD in IDE modus te zetten omdat de tools onder dos werken en vaak de schijven niet herkennen als ze in RAID of ACHI staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...