Ga naar inhoud

Inloggen als admin kan niet meer?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allen. Ik heb een Windows XP kast van een collega die niet meer wilde opstarten opgeknapt. Van niet meer willen opstarten en/of er 10 min. over doen voordat je al wat zag is dit een goed werkende kast geworden met een opstart van 2 min. Ik heb de kast toen even meegegeven om te zien of al zijn programma's nog goed werkten om er later nog even verder naar te kijken. Defragmenteren wilde n.l. niet! Hij was tevreden maar er moest tijdens het opstarten nog een ww ingevoerd worden bij zijn account (ww was er niet maar je moet toch doorklikken) en dat wilde hij er graag nog uit hebben. Nu ben ik eerst begonnen met dat inlog probleempje. MAAR............................. Ik heb ergens iets verkeerd aangeklikt bij de accounts. Met als gevolg dat ik nu niet meer de admin rechten heb. Ik weet de er op de admin geen ww zit. En toch vraagt hij er steeds om. Zijn account (john genaamd) leek eerst weg maar is wel beschikbaar tijdens de opstart en opent dus ook gewoon met alles werkend op zijn bureaublad. Ik heb geprobeerd een herstel te doen maarja, geen rechten omdat ik geen Admin zou zijn. Ik heb hirensboot gebruikt om het te proberen te wijzigen maar die geeft aan dat het ww BLANK is. Ook konboot van diezelfde hirens cd zegt BLANK. Natuurlijk heb ik geprobeerd met beide progjes dit aan te passen maar het lukt me niet. Ja, hoe nu verder. Doei, Pmud. P.s. Ik besef dat iedere dief met dit verhaal aan zou kunnen komen om de gestolen waar zich op deze manier eigen te maken maar daar heeft mijn collega geen boodschap aan. Ik hoop dat U mij wil geloven.
Link naar reactie
Had je via de functietoets F8 Windows veilige modus al geprobeerd? Dan zou je namelijk kunnen proberen in te loggen, via het verborgen Administrator account. Vanuit dat account zou je kunnen het wachtwoord van het probleem account kunnen wijzigen. Of wellicht staat er iets bruikbaars op de site van computer totaal in [url=http://computertotaal.nl/tips/5373-achterhaal-uw-windows-wachtwoord.html]Achterhaal uw Windows-wachtwoord.[/url]
Link naar reactie
Beste mensen. Dank voor de tips. Ik was al bang dat ik verdoemd was met mijn beheerders vraag. En ik kan mij er nog iets bij voorstellen ook. Echter. Ik heb mijn collega zondag van het probleem verwittigd en voorgesteld de kast weer een midweek bij hem thuis te stallen. Dan kan hij zijn mail/bankzaken etc afhandelen.( De kast werkte lekker snel zei hij vandaag). Vrijdag neemt hij hem weer mee en dan kan ik het weekend weer aan de gang. Ik heb A gezegd en moet dus ook maar B zeggen. Ik maak dit gewoon af. Heeft U nog suggesties dan hoor ik het graag en na vrijdag hoort U weer van mij. Hopelijk met goed nieuws. Ik zag zondag trouwens dat mijn collega als GAST stond aangemeld met zijn account. Dus die komt er niet meer bij. Doei, Pmud.
Link naar reactie
Even iets over het verborgen administrator account. Het account van mijn collega blijkt nu GAST te zijn. Daar kom ik dus niet mee verder. Het ADMIN/beheerders account kom ik niet in omdat er een ww gevraagd wordt die er volgens mij niet was/is. Volgens de geprobeerde software is er geen ww. De melding die door de software wordt gegeven voor het ww is BLANK. Mijn vraag is nu. Bedoel je met het verborgen administrator account dat er nog een ander account met beheerders rechten is of dat ik het administrator account, waarvan ik weet dat er geen ww is, niet kan zien? Doei, Pmud.
Link naar reactie
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ Staat die erop? vaak dien je die een paar keer te doen alvorens het werkt al staat er "blanc". En het goede account nemen maar dat lijkt mij logisch. Een herstelinstallatie is natuurlijk ook nog mogelijk, blijven de bestanden waar ze zijn alleen dienen alle updates weer te worden geïnstalleerd en de instellingen weer worden aangepast.
Link naar reactie
Beste allemaal. Vandaag alvast de kast meegekregen en dus gelijk maar aan de slag. Wat heb ik gedaan? Ophcrack laten lopen en geen ww op, Administrator = BLANK Herstart en inlog account = john en als ik wijzig in Administartor blijft er een ww nodig. Ook als ik meerdere keren probeer. Passwors and Registry editor uitgevoerd. Gaf aan Administrator = BLANK. ww Administrator gewijzigd met een toegevoegd ww = test Ophcrack laten lopen en ww op Administrator = test Herstart en inlogaccount is john en als ik wijzig in Administrator is BLANK niet goed. Doet het nu wel met ww = test Maar of ik nu opstart met John zonder ww of met Administrator met ww = test. Ik mag niets veranderen. Er wordt nog steeds naar de beheerder verwezen die als enige iets mag veranderen. Tot zo ver. Ik heb nu in de veilige modus (zoals werd geadviseerd) als beheerder kunnen inloggen zonder een ww in te hoeven voeren. Toen bij de help en ondersteuning een herstelpunt teruggezet van voor mijn capriolen. Kast weer opgestartn en zo waar, john blijkt nu niet meer een gast te zijn maar weer een Administrator. Even een nieuw herstelpunt gemaakt via john en dat werd toegelaten. Ik mag nu ook weer via start/uitvoeren/control userpasswords in de eigenschappen kijken van de accounts. Volgens mij kon dat niet meer na de ellende die ik had. Zou het nu goed zijn? En als laatste. Ophcrack nog een keer laten kijken. Administrator ww=test en john is ww= BLANK. Maar ik kan nog steeds niet, als ik dat wil, tijdens de opstart inloggen met het Administrator account met of zonder ww (test). Wie wil en kan hier nog iets zinnigs over zeggen EN zou ik het nu via john dan toch voor elkaar hebben? Doei, Pmud. P.s. Sorry. Veel tekst maar ook hier, wie A zegt moet ook B zeggen
Link naar reactie
Maare, wat wil je nu precies? Als je een gebruiker uitlogd kun je met 2x ctlr-alt-delete in het inlogscherm komen waar je kunt kiezen. Of wil je het oude NT inlogscherm als je opstart. Kijk eens in Control Userpasswords2, dien je op te geven dat er een wachtwoord moet worden opgegeven, of die blank voor John kan weet ik eigenlijk niet.
Link naar reactie
Ik denk dat ie dit wil: http://www.redmondpie.com/how-to-enable-administrator-account-in-windows-7/ [img:d577be8a34]http://cdn.redmondpie.com/wp-content/uploads/2009/08/Windows7Ultimate.png[/img:d577be8a34] Dat kan dus zo... of je kijkt nog even verder tussen: http://www.google.nl/#hl=nl&output=search&sclient=psy-ab&q=windows+7+make+admin+account+visible&oq=%22windows+7%22+make+adim+&gs_l=hp.3.2.0i13i30l3j0i8i13i30.1199.9720.0.12778.22.20.0.2.2.1.1172.2566.18j1j7-1.20.0...0.0...1c.1.nYMZDUop7tw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=5d6878c5bbde905c&biw=1280&bih=885 PS: als....dat zo is... stel dan je vraag wat duidelijker.... :oops:
Link naar reactie
Ja, wat is duidelijker? Schrijven is een vak maar lezen ook! Als ik vertel dat ik niets meer kan veranderen in het systeem omdat ik opeens geen beheerders rechten meer blijk te hebben en het hierbij laat dan willen jullie waarschijnlijk meer weten. je hebt meestal 2 administrators. n.l. De Administrator en vaak ook jezelf. Na wat gegoochel van mij had de Administrator nog steeds geen ww terwijl er toch steeds om gevraagd werd en de andere administrator was ineens gast geworden. Ik meen dat toch redelijk duidelijk verwoord te hebben. Althans, de adviezen waren wat mij betreft in de goede richting maar niet allemaal zalig makend. Maar ik ben me er ook van bewust dat hoe meer informatie je geeft des te meer verwarringen er kunnen ontstaan. Kort gezegd. Ik kon het systeem niet meer in komen. Ik denk trouwens dat het probleem ten dele is opgelost. Ik kan nu weer wijzigingen in het systeem maken maar niet inloggen, als ik dat al zou wilen, als Administrator. Dus allen toch bedankt voor de tips. Doei, Pmud.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...